خبرهای داغ:
جنگ جمعیتی یکی از اهرم‌های مهم و جدی دشمنان جهت کنترل جمعیت سایر کشورها مخصوصاً کشورهای جهان سوم و رو به پیشرفت است
کد خبر: ۹۲۰۱۸۳۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جنگ جمعیتی یکی از اهرم‌های مهم و جدی دشمنان جهت کنترل جمعیت سایر کشورها مخصوصاً کشورهای جهان سوم و رو به پیشرفت است تا از طریق آن، ضمن کاستن از قدرت اثرگذار نیروی انسانی، جهت سیطره بر جهان، اقدامات بعدی را اعمال کنند، «جنگ جمعیتی» در دو روش «سخت» و «نرم» پیگیری می‌شود که در روش «سخت» جنگ افروزی و کشتار رسمی و آشکار مورد نظر است، مانند آنچه که در سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، مصر و… صورت می‌گیرد، اما روش «نرم» آن به شدت پیچیده، آرام، نرم، بی سر و صدا و البته کشنده‌تر است.

طی چند سال اخیر در محافل سیاسی نگرانی هایی مبنی بر کاهش جمعیت و تغییر بافت جمعیتی در کشور مطرح می شود و صاحب نظران احتمال می دهند، ممکن است این امر در آینده امنیت ملی و امنیت پایدار منطقه را با چالش مواجه سازد، لذا برای آشکار شدن این نکته که چه دست هایی پشت پرده افزایش و کاهش جمعیت ایران وجود دارد و جهت تنویر افکار عمومی، نکاتی اشاره می شود.

در رابطه با «جنگ جمعیتی» در روش «نرم »، هنری کسینجر، وزیر سابق امور خارجه آمریکا، در یادداشت شماره 200 مطالعات امنیت ملی در سال ۱۹۷۴ نوشت: جمعیت جهان باید به ۲ میلیارد نفر کاهش یابد و راه خلاص شدن از ۴ میلیارد دیگر، کشف و گسترش ویروس ایدز است

جنگ جمعیتی یکی از اهرم‌های مهم و جدی دشمنان جهت کنترل جمعیت سایر کشورها مخصوصاً کشورهای جهان سوم و رو به پیشرفت است تا از طریق آن، ضمن کاستن از قدرت اثرگذار نیروی انسانی، جهت سیطره بر جهان، اقدامات بعدی را اعمال کنند، «جنگ جمعیتی» در دو روش «سخت» و «نرم» پیگیری می‌شود که در روش «سخت» جنگ افروزی و کشتار رسمی و آشکار مورد نظر است، مانند آنچه که در سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، مصر و… صورت می‌گیرد، اما روش «نرم» آن به شدت پیچیده، آرام، نرم، بی سر و صدا و البته کشنده‌تر است.

در سال ۱۹۴۸ طی یک قرارداد پژوهشی میان ارتش آمریکا و دانشگاه « جان هاپکینز »، پایه‌های تئوریک علوم اجتماعی در جنگ روانی استخراج شد، بعدها طی دهه ۷۰ نتیجه این تحقیقات به تأسیس رشته دانشگاهی « ارتباطات سلامت عمومی» در این دانشگاه منجر شد، هدف از تأسیس این رشته و مراکز مرتبط با آن، ارایه یک برنامه هماهنگ جهانی برای کاهش جمعیت کشورهای کمتر توسعه یافته بود، این برنامه با پشتوانه آمریکا و با همکاری بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی با عناوینی زیبا و جذاب چون تنظیم خانواده در این کشورها(از جمله ایران) ترویج شد.

وضعیت ایران در سال‌های اخیر

حداقل تا اوایل سال 95 بیش از 11 روش پیشگیری از بارداری و 2 روش عقیم سازی توبکتومی و وازکتومی در ایران شایع بود در حالی که در سایر کشورها حداکثر 3 الی 4 روش ترویج و تبلیغ می‌شد که باعث شد متوسط نرخ رشد در ایران به 1.8 برسد که پایین‌تر از نرخ میانگین جهانی(2.1)بود به طوری که بنا بر پیش بینی سازمان ملل در سال 2010 ادامه آن روند باعث می‌شد در 80 سال آینده جمعیت ایران به 31 میلیون کاهش یابد، جمعیتی که 47 درصد آن را افراد سالمند بالای 60 سال در بر می گرفتند.

جالب است که در کنار این میزان کاهش زاد و ولد در ایران، کشورهایی همسایه ای مثل عربستان و قطر در منطقه دارای بیشترین رشد جمعیتی هستند که این نشان می‌دهد که برنامه ریزی‌ها برای کاهش جمعیت برای آن دسته از کشورهایی انجام می گیرد که مردمان‌شان در مسیر سیاست ها و برنامه های جهانی تعریف شده امریکایی خلل ایجاد می کنند.

بر اساس آمار سال 1394، سالانه بیش از 250 هزار سقط جنین غیرمجاز در کشور صورت می گرفت و آمار روش‌های عقیم سازی بیش از سه برابر میانگین جهانی بود، هرچند آمار دقیق فعلی در دست نیست ولی به دلایل افزایش میزان طلاق و سیر نزولی نمودار ازدواج، احتمال افزایش این ارقام علی رغم سیاست‌های جدید افزایش جمعیت وجود دارد.

آژانس توسعه ملی آمریکا:

بنیادی وابسته به آژانس توسعه ملی آمریکا هزینه تمامی طرح‌های کاهش جمعیت در کشورهای اسلامی را بر عهده دارد و در این میان از کمک انواع نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله «پث فایندر» برای مدیریت توزیع وسایل جلوگیری از بارداری استفاده می کند، اما در ایران این نقشه از دو مسیر به صورت هم‌زمان پیگیری و اجرا شده است.

یعنی علاوه بر پخش رایگان انواع و اقسام وسایل پیشگیری از بارداری، آموزش پیگیرانه افراد نیز نقش مهمی در این جریان دارد، به طور مثال آژانس توسعه ملی آمریکا علاوه بر حمایت و پایه گذاری مجموعه‌ای از مراکز مردم نهاد فعال در زمینه آموزش زنان و تغذیه غیر مستقیم آن‌ها از طریق لابی های شرکت‌های نفتی فعال در ایران همچون توتال و شل و شورون و استات اویل اقدام می کند.

 مجموعه‌ای از نهادهای به ظاهر مردمی دیگر بر اساس مستنداتی غیر قابل انکار با حمایت تشکیلاتی و بودجه مرکزی به نام «بنیاد اوراسیا » در کشور شکل گرفته و اکنون به واسطه اجرای دقیق جزوات و برنامه‌های نهادهای آمریکایی وابسته به وزارت خارجه آمریکا و متأسفانه در پاره‌ای از موارد با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از ضریب نفوذ مناسبی نیز در اقشار مورد نظر برخوردار گردیده‌اند و برگزاری جلسات حل تعارض و ترویج فرهنگ صلح و سیاست‌های حمایتی همچون اشتغال زنان عملاً ترویج «تجرد گرایی» و بی میلی زنان به تشکیل خانواده و فرزندآوری را در دستور کار قرار داده‌اند.

 مانند تفکر جدایی زنان از خانواده در قالب آموزش‌های توانمندسازی زنان، تحت حمایت برنامه‌های جهانی سازمان ملل در قالب «طرح مسئولیت اجتماعی» شرکت‌های نفتی همچون شل ، توتال و غیره یا پخش رایگان لوازم پیشگیری از بارداری در مناطق محروم کشور با برنامه خانه به خانه که متأسفانه موفقیت قریب به صد درصدی آنها تنها در طول 10 سال تأمین شد.

از سوی دیگر در کشور ما بالغ بر 90 درصد زایمان‌ها به روش سزارین صورت می‌گیرد، ایران بالاترین آمار سزارین را در جهان به خود اختصاص داده است، میزان سزارین در ایران سه برابر نرخ جهانی است، لازم است بدانیم سزارین به علت عوارض جانبی شدید و ایجاد صدمات غیر قابل جبران بر رحم مادر، سهم باروری خانوار در طور زمان را به شدت کاهش می‌دهد.

امروزه نیز بیشتر حجم وسایل پیشگیری از بارداری، مستقیم و با حمایت زیرمجموعه‌های سازمان ملل از خارج از کشور وارد می‌شود، در دوران جنگ تحمیلی که استکبار حتی از واردات نخ بخیه و آمپول آتروپین (برای مجروحین شیمیایی) جلوگیری می‌کرد یونسکو آمپول‌های عقیم شدن مردان را که نرخ آن روز آن‌ها 20 هزار تومان بود، رایگان در اختیار دولت ایران قرار می‌داد.

 این کار ادامه پیدا کرد تا در دوران سازندگی با تأسیس کارخانجات تولید وسایل پیشگیری از بارداری به یکی از بزرگ‌ترین صادر کنندگان این وسایل در خاورمیانه تبدیل شدیم، یعنی ایران پایلوت اجرای طرح تحدید نسل مسلمانان در منطقه غرب آسیا شد.

همچنین در ایران از بصیرت افزایی در خصوص عوارض ریسک سکته‌های قلبی و مغزی و پرفشاری خون که به سبب مصرف قرص‌های ضد بارداری ممکن است ایجاد شوند به کلی چشم پوشی شده و مصرف آن‌ها بی خطر جلوه داده می شود.

در شماره های آتی به راهکارهای حفظ توازن جمعیتی و افزایش جمعیت جهت عقیم گذاشتن و شکست جنگ نرم جمعیتی دشمن پرداخته خواهد شد.

جمع آوری و تلخیص: حسن اکبری فر

ارسال نظرات