خبرهای داغ:
همایش «بحران جمعیت، تنظیم خانواده و راه‌های غلبه بر آن» با حضور حجت الاسلام نبوی در مصلی قدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۱۸۴۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش «بحران جمعیت، تنظیم خانواده و راه‌های غلبه بر آن» شب گذشته با حضور حجت الاسلام محمدحسن نبوی و به همت مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در مصلی قدس قم برگزار شد.
 

دچار لیبرالیسم پنهان هستیم

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام نبوی در این همایش نبوی با بیان اینکه مبانی دینی تأکید بسیاری بر مسأله فرزندآوری دارد، تأکید کرد: اگر عقلانیت بر ارتباطات فرهنگی ما حاکم شود در می‌یابیم که در برخی مسائل تفکر غلط غربی‌ها را به آسانی پذیرفته ایم و آن را صحیح می‌پنداریم.

رییس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم ابراز داشت: غربی‌ها از طریق تبلیغات رسانه‌ای تفکرات غلط خود را در قالب زیبا به ما ارائه می‌دهد و برخی به اشتباه به این تفکرات افتخار می‌کنند؛ امروز با بررسی مسائل اجتماعی غرب درمی یابیم که مسأله برابری و مساوی بودن زن و مرد به ضرر بانوان تمام شده است، زیرا هم اکنون زنان در غرب همانند مردان به کار‌های سخت و طاقت فرسا مشغول هستند.

وی با بیان اینکه ما دچار لیبرالیسم پنهان هستیم، عنوان کرد: گاهی اوقات تفکرات دینی را با مبانی لیبرالیسم تضعیف می‌کنیم و خودمان هم نسبت به آن واقف نیستیم؛ اگر دشمن به شدت درصدد مسأله کنترل جمعیت برآمده از آن جهت است که می‌خواهد بازوان قوی کشورمان را تضعیف کند؛ مسأله جمعیت تأثیر مستیقیم بر مقاومت اقتصادی دارد.

 
 
سالانه ۲۵۰ هزار سقط جنین غیر قانونی در کشور صورت می‌گیرد

همچنین حسین مروتی پژوهشگر حوزه جمعیت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اگر فساد جنسی در جامعه‌ای عادی شود بدون شک ضد ارزش‌هایی همچون ازدواج دیرهنگام، عدم بارداری و ازدواج سفید به ارزش تبدیل خواهد شد، عنوان کرد: اگر در جامعه با مسائلی همچون موارد مذکور مقابله نشود با آسیب‌های بسیاری مواجه خواهیم شد.

این جامعه شناس با بیان اینکه سالانه ۲۵۰ هزار سقط جنین غیر قانونی در کشور صورت می‌گیرد، اظهار داشت: امروز باید درصدد جمعیت جوان و خانواده مستحکم باشیم؛ امروز به اذعان غربی‌ها مسأله افزایش جمعیت تأثیر مستقیم بر قدرت اقتصادی دارد، بنابراین کاهش جمعیت اقتصاد جامعه را فلج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن جمعیت و خانواده را مورد هدف قرار داده است، ابراز کرد: امروز متأسفانه برخی نمایندگان مجلس نیز به جای تسهیل مسأله ازدواج در کشور درصدد افزایش سن ازدواج به بهانه‌های مختلف برآمده اند؛ این در حالی است که با بررسی‌های لازم و محققانه پی برده ایم که پایدار‌ترین ازدواج‌ها آن ازدواجی است که در زیر ۱۸ سال صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها