امام جمعه مهربان:

امروز عزت و اقتدار ایران در دنیا قابل مقایسه با کشوری نیست

امام جمعه مهربان گفت: امروز عزت و اقتدار و عظمت ملت ایران در چشم مردم دنیا و دولت ها و حتّی دشمنانش با اکثر کشورهای اسلامی قابل مقایسه نیست؛ این به خاطر تقواست. هر چه کمبود داریم، به خاطر بی‌تقوایی است.
کد خبر: ۹۲۰۱۸۷۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عینلو در خطبه های نماز این هفته ضمن دعوت خود و نماز گزازان به رعایت تقوای الهی گفت :روشن شدن حقیقت برای انسان، دستاورد تقواست.
وی به فرمایشاتمقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: شما ملت ایران در انقلابتان تقوای الهی را رعایت کردید، در دفاع از این انقلاب و از کشور و از اصالتهای اسلامی و دینی و ملی‌تان تقوای الهی را رعایت کردید؛ لذا امروز بحمداللَّه به همان نسبت عزیزید.
حجت الاسلام عینلو  افزود: امروز عزت و اقتدار و عظمت ملت ایران در چشم مردم دنیا و دولت ها و حتّی دشمنانش با اکثر کشورهای اسلامی قابل مقایسه نیست؛ این به خاطر تقواست. هر چه کمبود داریم، به خاطر بی‌تقوایی است.
خطیب نماز جمعه مهربان به مناسبت های هفته اشاره و اظهارداشت: روز شنبه 7 دی - سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی - با توجه به اهميت و ضرورت سوادآموزي، به فرمان امام خميني(ره)، درديماه (1358) نهضت سوادآموزي تأسيس شد.
حجت الاسلام عینلو اضافه کرد: روز دوشنبه 9دی - روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و روز چهار شنبه 11دی- روز ولادت حضرت زینب کبری (س) وروز پرستار است که به همه خواهران عزیز و پرستاران زحمت کش و دلسوزکه نقش بسیار مهمی در سلامتی ومراقبت از بیماران دارند تبریک عرض می کنیم.
وی در ادامه خطبه های نماز جمعه گفت: مشارکت مردم در تمام صحنه ها ی انقلاب و به ویژه در صحنه های انتخابات که سرنوشت جامعه و افراد جامعه را رقم می زند ، یک وظیفه شرعی و الهی و ملی است.
وی افزود: اندیشه و افکار امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی، و مقام معظم رهبری این است که : مشارکت مردم در انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست، مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی، آزادی و استقلال ، امتحان الهی، نقطه اتکای حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله مهمترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی اسلامی ایران است.
وی خاطر نشان کرد: انشاءالله در این دروه از انتخابات هم مثل دوره های قبلی مردم عزیز و شریف ایران با حضور خود قدرت و عظمت و عزت خود را به جهانیان نشان خواهد داد.
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی دشمنان اسلام و انقلاب در رأس آن ها استکبار جهانی با ایجاد فتنه ها و آشوب ها و اغتشاشات درصدد ضربه زدن به این انقلاب بوده اند.
امام جمعه مهربان گفت : در سه مقطع زمانی 78 و 88و 98 سه عامل و عنصر این فتنه ها را مهار کرده است، نخست؛ مدیریت و رهبری هوشمندانه، حکیمانه و بی‌بدیل مقام معظم رهبری،دوم؛ حضور بصیرت‌مدارانه و انقلابی ملت عزیز و بزرگوار در صحنه ،سوم پیوند عمیق و میثاق امت با ولایت، این سه عنصر، باعث شد که وعده‌ قرآن بر حتمیت امدادهای الهی تحقق یابد
حجت الاسلام عینلو ادامه داد: در مقابل توطئه ها و فتنه های دشمن برای از بین بردن این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با خون هزاران شهید بدست آمده . حفظ نظام اسلامى‌ شرعا" و عقلا" از اوجب واجبات است.
وی افزود: مسأله حفظ نظام جمهورى اسلامى ایران در این زمان و با وضعى كه در دنیا مشاهده مى‌شود كه دشمنان همیشگی اسلام و مسلمین و استکبار جهانی با کمک مرتجعین منطقه با جنگ نظامی و اقتصادی و تحریمهای ظالمانه درصدد از بین بردن این انقلاب هستند و هر زمان با ایجاد فتنه و آشوب و اغتشاشات می خواهند امنیت این جامعه را به خطر بیندازند، لذا حفظ این نظام بر همه واجب است.
وی تصریح کرد: حمایت مردمى از نظام اسلامى نابودكننده توطئه های دشمنان‌ و خنثی کننده نقشه های شوم آن هاست و امام راحل وصیت کردند؛ «اگر مردم پشتیبان یكى حكومتى باشند، این حكومت سقوط ندارد، از بین نخواهد رفت، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند».
حجت الاسلام عینلو گفت: نهـــم دی ماه 1388 به عنوان حماسه عظیم و میلیونی مردم در دفاع از آرمانهای انقلا ب و تجدید میثاق و عهد و پیمانی دوباره با ولی فقیه، در تاریخانقلاب اس ل ا می ثبت شده وماندگار خواهد بود.
امام جمعه مهربان افزود: بدون شـــک اگر درایت و بصیرت رهبر معظم انقلا ب و همراهی و هوشیاری مردم نبـــود ،آتش فتنه خاموش نمی شـــد و پیامدها و خسارت های سنگینیبرای کشـــورمان به دنبال داشت.
وی در ادامه گفت: مفهوم فتنه: «فتنه معنایش این است که یک عده ِ ای بیایند با ظاهر ِ دوست و باطن دشمن وارد میدان شوند،فضا راغبارآلود کنند؛ در این فضای غبارآلود، دشمن بتواند ضربه خود رابزند و مهمترین هـــدف از فتنه این است که بین ملت شـــکاف بیندازند؛ بین مسؤلان اختلاف ایجاد بکنند
وی به راه نفـــوذ فتنه اشاره کرد و گفت : ایجاد شک و شبهه و تردید در کار مسئولان رسمی کشور، در کار شورای نگهبان، در کار وزارت کشور. اگر هوشیار نباشیم این تردیدافکنی ها خیلی مضر است؛ دشمن این را می خواهد و بدبین کردن مردم و بد دل کردن مردم نســـبت به یکدیگر و نسبت به نظام قانون گریزی، در مســـئله انتخابـــات و غیر انتخابات، همه باید تســـلیم رأی قانون باشـــند؛ در مقابل قانون تمکین کنند. آن حوادث تلخی که در سال ۸۸پیش آمد بخاطر این بود که عده اینخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رأی مردم تمکین کنند.
حجت الاسلام عینلو به راه های مقابله با فتنه اشاره کرد و خاطرنشان شد: هوشیاری آحاد جامعه: باید حواسمان را جمع کنیم، بفهمیم که اگر ما اینجا خواب برویم، جبهه دشمن، پشـــت ســـنگر خودش معلوم نیســـت خواب رفته باشد؛ او بیدار است، علیه ما توطئه خواهد کردو دشـــمن شناسی: آن کســـانی کـــه در مقابل عظمت ملت ایران،در مقابل کار بزرگ ملت ایران در انتخابات ایستادند،آنها بخشی از ملت نیستند؛افرادی هســـتند یا ضد انقلا ب ،یا کســـانی که بر اثر جهالت خود،بر اثر لجاجت خود،کار ضد ان قلاب را می کنند؛ ربطی به تودهی مردم ندارند.
امام جمعه مهربان به مرزبندی خواص هم اشاره کرد و گفت: انتظار از خواص این اســـت که مرزشـــان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. صف اعتراض کنندگان به مشکلات جامعه از صف اغتشاشگران باید جدا باشد.اعتراض حق مسلم مردم است ولی از راه قانونی آن
وی گفت: مردم ما در مقابله با فتنه خودشان به پا خاســـتند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه گران زد. این کار را خـــود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه ی این است که این مردم بیدارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار