خبرهای داغ:

کم شدن فاصله مردم و دولتمردان، توطئه دشمنان را ناکام می کند

تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: باید فاصله بین دولتمردان و مردم کم شود و راستی و صداقت مبنای کار باشد تا مردم دولت را از خود بدانند که در این صورت تیر دشمنان اگرچه فشار اقتصادی باشد به سنگ می‌خورد.
کد خبر: ۹۲۰۱۹۳۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
کم شدن فاصله مردم و دولتمردان، توطئه دشمنان را ناکام می کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مهدی قزوینی در جمع اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در مسجد پیامبر اعظم (ص) ضمن ابراز خرسندی از حضور در محضر اساتید و دانش پرور‌های دلسوز به مسائل سیاسی و اقتصادی، به طرح دشمن برای ایجاد داعش و خطرات آن اشاره کرد و افزود: داعش طرح استکبار برای از بین بردن انقلاب و جمهوری اسلامی با جنگ استراتژی درون تمدنی بود، ترتیب جنگ‌های مهندسی شده غرب چنین بود که ابتداجنگ تمدن‌ها شروع شدند، بعد از آن جنگ درون تمدنی شروع شد. البته غرب وقتی دید که از این جنگ‌ها نتیجه‌ای نمی‌گیرد رو به اجرای جنگ‌های داخلی آورد که اغتشاشات ۸۸ و آبان امسال نتیجه این استراتژی بود.
وی اظهار کرد: البته دلیل شکست غرب در برنامه ریزی هایش برای جنگ‌های داخلی، بالاشهری بودن اعتراضات بود. ولی الان با ایجاد گره‌های معیشتی در زندگی مردم قصد دارند تا قشر ضعیف و محروم جامعه را نیز به وسط میدان بکشند.
این کارشناس و تحلیل گر سیاسی بیان کرد: سه دیدگاه در بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد، دیدگاه اول این است که تمام تقصیرات به دشمن خارجی نسبت داده می‌شود که این دیدگاه اشتباه است. دیدگاه دوم انگشت اتهام سمت دولت آقای روحانی است و صفر تا صد مشکلات را گردن او می‌اندازد البته که این دیدگاه نیز اشتباه است، ولی در دیدگاه سوم گفته می‌شود که دشمنان خارجی با نفوذ در سیستم اداری و اجرایی کشور مشکل آفرینی می‌کنند که این دیدگاه درست و کامل‌تر است.
قزوینی اضافه کرد: واقعیت جامعه ما این است که بیکاری وجود دارد و گرانی هم به آن اضافه شده که وقتی این دو به هم گره می‌خورند مشکلات اجتماعی و روانی را ایجاد می‌کنند و باعث می‌شود جوانی که چیزی برای از دست دادن ندارد سلاح به دست برای تغییر این اوضاع از حالت موجود به حالت مطلوب برآشفته شود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: این جوان‌ها بیشتر در حاشیه‌های تهران که به حلبی آبادی‌ها معروفند و مناطق مرزی مثل خوزستان پیدا شدند که اختلاف طبقاتی و حس حقارت را بیشتر حس کرده اند؛ لذا ناآرامی‌ها در این منطقه‌ها بیشتر بروز کرده است.
وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۶ بعداز آشوب‌ها فرمود: «ما یک زخمی داریم که وقتی سرباز می‌کند مگس‌ها می‌آید، روی آن می‌نشیند و تغذیه می‌کنند که آن زخم اقتصاد ما است.» با این جمله رهبری و کد‌های اردوغان و حشد الشعبی که "سر ریز آشوب‌های عراق و لبنان قرار است در ایران ریخته شود"، اما بازهم جای سؤال باقی است که با این هشدار‌ها دلیل گرانی یک دفعه‌ای بنزین بدون اقناع سازی افکار عمومی و زمینه سازی چه بوده است.
وی به دلایل آشوب‌های اخیر اشاره کرد و گفت: جوانان زیر ١٨ سال که حس حقارت ناشی از دروغ‌های اخیر دولتمردان در آن‌ها در حد انفجار رسیده بود و بی تدبیری دولت و اقتصاد آسیب دیده و عوامل نفوذی و منافق و مخالف نظام که به صورت مسلح وارد اغتشاشات بودند از دلایل آشوب‌های اخیر است.
این تحلیل گر مسائل سیاسی تاکید کرد: باید فاصله بین دولتمردان و مردم کم شود و راستی و صداقت مبنای کار باشد تا مردم دولت را از خود بدانند و نه مخالف خود، در این صورت تیر دشمنان اگرچه فشار اقتصادی باشد به سنگ می‌خورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها