خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند:

ایستادگی در برابر دشمن با بصیرت ممکن است

امام جمعه بیرجند گفت: مشکلات و ایستادن در برابر نفود دشمن با بصیرت قابل حل است و باید صف خود را از بیگانه جدا کنیم.
کد خبر: ۹۲۰۱۹۳۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه دوم نماز جمعه شهر بیرجند اظهارداشت: خودم و شما را به تقوای الهی و مخصوصا بصیرت در آن مسائلی که گره می‌خورد به سرنوشت جامعه، انسان‌ها و حقوق دیگران، دعوت می‌کنم.

وی عنوان کرد: تاریخ در حال تکرار شدن است و تنها عامل محافظ انسان، تقوای الهی است.

عبادی بیان داشت: انسان باید از همه‌ی ابزار الهی بر اساس تقوا استفاده کند و خود و دیگران را نه تنها به سمت بدبختی و شقاوت سوق ندهد بلکه برای سعادت خود و دیگران، عاقبت اندیشی کند.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: خواب بیگانگان تسلط بر کل جهان است، گلادستون مسیحی در مقابل لرد‌های بریتانیایی قرآن را بر روی دستان خود می‌گیرد و می‌گوید که "ما باید بر مسلمانان تسلط یابیم، ولی تا زمانی که این قرآن باشد نمی‌توانیم، لذا باید فرهنگ قرآن را نابود کنیم" و این تفکر متاسفانه همین امروز در کشور خود ما اجرا می‌شود که سند ۲۰۳۰ و باقی کار‌ها که به اسم‌های دیگر انجام می‌دهند یعنی همین.

وی یادآور شد: در زمان قاجار و حکمرانی پادشاهان بی عرضه، بیگانگان بر ایران تسلط داشتند و تمام امور نیز در دستشان قرار داشت، اما به آن نیز قانع نبودند و یک آدم بی سواد و نفهمی به نام رضاخان را بر مردم حاکم کردند.

عبادی ادامه داد: آسیبی که رضاخان پلید بر ایران وارد کرد را کسی نمی‌تواند بشمرد، در زمان رضاخان بیگانگان کشور را غارت کردند و نه تنها نفت بلکه بر روی تمامی ذخایر کشور تسلط داشتند، از طرفی فرهنگ مردم را در اختیار داشتند، در حوزه‌های علمیه را بستند، ذخایر فرهنگی مکتوب کشور را دزدیدند، علما را کشتند و به وسیله‌ی خود نامسلمانان داخلی
و با نفودی که بر روی عوامل داخلی داشتند، مردمی که در مسجد گوهرشاد تحصن کرده بودند را به رگبار بستند.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: در گذشته بیگانگان برای ما شاه و وزیر و کدخدا تعیین می‌کردند و به این نیز اکتفا نکردند و قانون کاپیتولاسیون را به تصویب رساندند تا ایران و ایرانی و مسلمان را تحقیر کنند.

وی اظهار داشت: بیگانگان با استفاده از این قانون سند بردگی ایرانیان را گرفتند تا شرف و ناموس ایرانی در اختیارشان باشند تا اگر یک مستشار خارجی به ناموس یک ایرانی تعدی کند، هیچ مقامی در ایران حق دخالت نداشته باشد.

عبادی افزود: اراده مردم و رهبری‌های پیامبرگونه‌ی بنیان گذار انقلاب اسلامی باعث شد تا انقلاب که حضرت امام راحل از آن به یک معجزه تعبیر کرد، به وقوع بپیوندد، این پیروزی برای بیگانگان بسیار ناباور بود.

وی تصریح کرد: دشمنان اگرچه آسیب‌هایی را ایجاد کرده اند، اما بدانید که کاری از آن‌ها ساخته نیست بلکه آسیب‌ها توسط همین داخلی‌های خود فروخته انجام می‌گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: باید حواسمان جمع باشد و بدانیم که پشت سر این پرده‌ها مسائلی پنهان است لذا نیاز به بصیرت و هوشیاری داریم که در این راه انسان‌های باایمان و فرهیخته‌ای هستند که می‌توانند مشاوره بدهند و راه دوست و دشمن را به دیگران گوشزد کنند.

وی عنوان کرد: آن خودی که به اسم ایرانی یا مسلمان در این کشور و هر جای دیگر مجری برنامه‌های دشمنان باشد از خود دشمن، دشمن‌تر است.

عبادی متذکر شد: باید در مسئله نفوذ دقت داشته باشیم، زیرا بیگانگان از این طریق می‌خواهند برای ما تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند و به دست و امضای خود ما، سند بردگیمان را رقم بزنند.

وی تاکید کرد: مشکلات و ایستادن در برابر نفود دشمن با بصیرت قابل حل است و باید صف خود را از بیگانه جدا کنیم.

امام جمعه بیرجند گفت: بصیرت‌ها رو به فزونی است، اما هر چه باشد باز هم کم است، ما باید وقتی دشمن کوچکترین تصوری می‌کند، او را رصد کنیم و این کار شدنی است.

وی ادامه داد: به امید خدا در ۹ دی امسال نیز برای اینکه مردم پاسخ این توطئه‌ی عظیمی که در دو روز به پایان رسید را بدهند، باز هم حضور یکپارچه مردم را شاهد خواهیم بود، به گونه‌ای که این آخرین فتنه‌ای باشد که دشمن در آن طمع کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار