خبرهای داغ:

جهادگران بسیجی ؛ ایثارگرانِ عرصه سازندگی و محرومیت زدایی هستند

فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان گفت : همه جهادگرانِ بسیجی که در سخت ترین شرایط زندگی و آب وهوایی ایثار و از خودگذشتگی نشان داده اند و در پیرویِ راه شهدای عزیز به عنوانِ ایثارگرانِ عرصه سازندگی و محرومیت زدایی؛فرمانِ امام و مُقتدای خویش؛امام خامنه ایِ عزیز را لبیک گفته و در خطِ مقدم؛میدان داری میکنند تشکر می کنم .
کد خبر: ۹۲۰۲۰۲۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان در مسجدسلیمان/بسیجیان جهادگر سپاه پاسداران در همه شرایط سخت حوادث و بروز بحران های طبیعی و غیر طبیعی ؛ پیشرو در خدمات رسانی به مردم و محرومین بودند.
در این بین بسیجیان سپاه پاسداران مسجدسلیمان نیز در غالب گروه های جهادی با همکاری بسیج سازندگی ناحیه در مناطق مختلف شهرستان به شناسایی خانواده های محرومین و ارائه خدمات به آن ها می پردازند.

این اقدامات پس از زلزله اخیر تیرماه امسال و آسیب دیدگی بافت های فرسوده منازل و مدارس افزایش یافت و پس از آن با همکاری بسیج سازندگی بیش از سی مدرسه بازسازی شد و احداث حدود ۵ مدرسه نوساز نیز در دستور کار قرار دارد.
علاوه بر این گروه های جهادی علاوه بر تکمیل پروژه های تعمیر و بازسازی منازل محرومین که جزء برنامه هرساله آن ها می باشد تعمیر و بازسازی بیش از ۳۰۰ منزل مسکونی زلزله زده و احداث چندین واحد مسکونی نوساز را در دست اقدام دارند‌و تاکنون خدمات رسانی های خوبی در این زمینه ارائه کردند.
گروه های جهادی بسیج سازندگی ناحیه مسجدسلیمان در تداوم بخشی به طرح محرومیت زدایی خود هم اکنون پروژه هایی را در دست اقدام و همچنین بهره برداری دارد همچون حوزه یکم شهید دستغیب باهمکاری گروه های جهادی خود در قالب طرح محرومیت زدایی و منازل زلزله زده شهرستان مسجد سلیمان زیر نظر بسیج سازندگی و نظارت بسیج مهندسی عمران ومعماری ناحیه مقاومت بسیج مسجد سلیمان درحال فعالیت هست.

یکی از این اقدامات مرمت و بازسازی خانه آرمان امیدی هنرمند برگزیده عصر جدید بود که به دستور فرماندهی سپاه پاسداران مسجدسلیمان و با همکاری گروه جهادی شهید موسوی قرارگاه جهادی حوزه یکم شهید دستغیب بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج در منطقه ریل وی انجام پذیرفت و هم اکنون مراحل پایانی کار خود را سپری می کند که به زودی آماده خواهد شد.
احداث یک واحد خانه نیازمند دیگر در همین منطقه ریل وی توسط این گروه جهادی درمراحل پایانی کار خود است .
درپروژه جهادی احداث خانه نیازمند درمنطقه ریل وی قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم کمکهای خوبی به گروه جهادی شهیدموسوی این حوزه ارائه شد و فرماندهی سپاه پاسداران این شهرستان طی بازدیدی که از پروژه ها به عمل آوردند ضمن قدردانی از زحمات جهادگران بسیجی آخرین اقدامات این پروژه ها را مورد بررسی قرار دادند.

در حال حاضر احداث سه خانه دیگر جهت خانواده های زلزله زده و محروم درمناطق مختلفی چون سرکوره ها, کولرشاپ, چهاربیشه نیز در دستور کار این حوزه قرار دارد.
پنج خانه آسیب دیده دراثر زلزله هم توسط گروه های جهادی قرارگاه جهادی شهید دستغیب
در محلات مختلف همچنین اجرای سقف نیم طبق به متراژ ۱۲۰ متر مسجد حضرت ولیعصر (عج) توسط گروه جهادی مسجد امام زین العابدین (ع ) و سایر جهاد گران بسیجی این حوزه از جمله این اقدامات هستند.

ضمن اینکه افزودنی است بسیجیان جهادگر قرار گاه جهادی شهید اسفندیاری حوزه یکم شهید دستغیب سپاه پاسداران مسجدسلیمان نیز طی ده روز به تعمیر و بازسازی یک واحد منزل مسکونی برای یک خانواده نیازمند در محله سرمسجد این شهرستان کردند.
گروه های جهادی حوزه مقاومت شهید مدنی نیز با همکاری بسیج سازندگی و نظارت بسیج مهندسی عمران ومعماری ناحیه مقاومت بسیج مسجد سلیمان نیز درحال فعالیت هستند و اقدامات خوبی در بحث احداث ؛ تعمیر و بازسازی پروژه های مسکونی انجام دادند.

ازجمله این اقدامات احداث واحد مسکونی ۵۰ متری توسط گروه جهادی پایگاه شهیدان
در منطقه محروم شیخ مندنی است.

بازسازی منازل آسیب دیده توسط گروه جهادی شهید غلامرضا کریمی پایگاه حمزه سیدالشهدا  
وتخریب ملک زلزله زده فرسوده منازل محرومین نمره ۸ برای بازسازی دوباره از جمله این اقدامات بوده است و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مدنی به همراه مسئول بسیج مهندسی عمران ومعماری ناحیه از روند تکمیل این پروژه ها بازدید کردند.

جناب سرهنگ رحیمی حسینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران مسجدسلیمان نیز در این ارتباط اظهار کرد: به همه جهادگرانِ بسیجی که در سخت ترین شرایط زندگی و آب وهوایی ایثار و از خودگذشتگی نشان داده اند و در پیرویِ راه شهدای عزیز به عنوانِ ایثارگرانِ عرصه سازندگی و محرومیت زدایی؛فرمانِ امام و مُقتدای خویش؛امام خامنه ایِ عزیز را لبیک گفته و در خطِ مقدم؛میدان داری میکنند تشکر و قدردانی نموده و دستِ زحمتکشتان را بوسه می زنم.
در خاتمه افزودنی است این پروژه ها؛ تنها چند مورد از چندین پروژه محرومیت زدایی سپاه پاسداران مسجدسلیمان است که توسط جهادگران بسیجی این شهرستان در حال انجام است و خدمات رسانی همچنان ادامه دارد ...

ارسال نظرات
پر بیننده ها