حجت الاسلام رضایی در خطبه های نماز جمعه فارسان، نهم دیماه را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و گفت: بصیرت نجات دهنده امت از فتنه هاست.
کد خبر: ۹۲۰۲۰۴۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛  در امام جمعه موقت فارسان درخطبه‌های این هفته نماز جمعه  گفت: نه دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و این روز را به همه مردم بصیر ایران تبریک گفت.

حجت‌الاسلام مسلم رضایی افزود:فتنه ۸۸ ،نظام را تا لبه پرتگاه برد اما بصیرت مردم، نظام را نجات داد، فتنه ۸۸ خسارات جانی، مالی و منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار زیادی برای کشور داشت که سهم عمده‌ای این خسارات بر عهده سران فتنه است.

وی به اهمیت 9 دی اشاره داشت و افزود: هدف دشمن نابودی عده‌ای در داخل کشور نیست هدف دشمن نابودی مسلمانان و به‌ خصوص شیعیان جهان است.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: اهمیت 9 دی ۸۸ به بزرگ بودن فتنه ۸۸ است ،دشمن دنبال نابودی ایران اسلامی بود. ازجمله مهم‌ترین ترفندهای دشمن ایجاد فتنه است که باعث از بین رفتن امنیت داخلی کشور و کشانده شدن کشور به جنگ داخلی می شود .

وی تصریح کرد: دشمن با همه توان در چهل سال انقلاب به دنبال ایجاد فتنه‌های متعددی بوده است ازجمله فتنه ۷۸ شروع از کوی دانشگاه و چندین سال در ۱۸ تیر کشور را درگیر فتنه کرد.

حجت الاسلام رضایی عنوان داشت: در فتنه ۸۸ خسارات جانی و مالی بسیاری بر کشور تحمیل شد و بیشتر تحریم‌ها بر ملت شریف ایران از سال ۸۸ به بعد ایجاد شد و شادی حضور ۸۵ درصدی ملت را به غم و اندوه تبدیل کرد.

وی بزرگ بودن فتنه ۸۸ به جملات مختصری از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: "فتنه بزرگی بود من به شما عرض کنم چند سالی که بگذرد آن‌وقت قلم‌های بسته‌شده آگاهان بین‌المللی روان خواهد شد و خواهید خواند که چه توطئه بزرگی پشت فتنه ۸۸ بود می‌خواستند ایران را تسخیر کنند این‌هایی که عامل فتنه بودن اغلب ندانسته وارد میدان شدند اما دست‌هایی این‌ها را هدایت می‌کرد".

 امام‌جمعه موقت فارسان گفت: "بنده اعتقاد به جذب حداکثری و دفع حداقلی دارم اما بعضی خودشان اصرار دارند بر اینکه از نظام فاصله بگیرند که یک اختلاف درون نظام را (اختلاف انتخاباتی) تبدیل کردن به مبارزه با نظام".

وی  بیان داشت: اعلام تقلب در انتخابات و اردوکشی خیابانی درحالی‌که همه ی نامزدها در تمامی صندوق‌های رأی نماینده داشتند ، کشاندن مردم به خیابان و نیز هتک حرمت توسط اغتشاشگران به اسلام ناب، پیامبراعظم(صلی الله علیه وآله وسلم)،حضرت امام حسین علیه‌السلام،  انقلاب ، امام خمینی (ره) پرچم ایران و رهبر انقلاب اسلامی  از جمله اقدامات طراحی شده توسط دشمنان بود.

حجت الاسلام رضایی عنوان داشت: حمایت همه‌جانبه استکبار جهانی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل غاصب و بعضی از کشورهایی معاند از اغتشاشگران و جدا نکردن  خط خود از حمایت دشمنان، پیگیری نکردن اعتراض نسبت به انتخابات از طریق قانونی و شرعی از دیگر مواردی بود که با طراحی براندازی نظام صورت می گرفت.

وی افزود: سؤال اینجاست که چه کشورهایی در دنیا از فتنه در ایران سود می‌برند، چه افراد و احزاب در داخل پشت جریان فتنه بودند و هدفشان چه بود چه افراد واحزابی هنوز سنگ فتنه‌گران را به سینه می‌زنند و چه منافعی می‌برند و از بیان فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی می‌ترسند.

امام جمعه موقت فارسان گفت: دشمن فهمید در فتنه ۸۸ پیروز نمی‌شود به خاطر اتحاد مردم با ولی‌فقیه و ارگان‌های انقلابی پس دشمن به دنبال این است که مردم را از ولی‌فقیه و نیروهای انقلابی با شبهه افکنی در مورد رهبری و ارگان‌های انقلابی جدا نماید ما باید در مقابل ترفندهای دشمنان خارجی و داخلی آگاه باشیم.

وی به ۷ دی‌ماه روز تشکیل نهضت سوادآموزی به‌فرمان حضرت امام خمینی رحمة الله علیه اشاره داشت و افزود: در سال ۵۸ که استکبار جهانی به همراه شاهان دست‌نشانده خودشان اجازه باسواد شدن بر مردم ایران را نمی‌دادند به خاطر اینکه ما پیشرفت نکنیم اما امروز از لحاظ علمی  ایران جزء برترین‌های کشورهای دنیا قرار دارد و باید به این روند رشد علمی سرعت بیشتری داده شود.

وی به ۱۱ دی‌ماه ولایت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و روز پرستار هم اشاره‌ و بیان کرد: به همه عزیزان پرستار تبریک گفت .

امام جمعه موقت فارسان در پایان گفت: پیامبر فرمودند: نشانه‌های منافقین سه چیز است دروغ بسیار گفتن، خیانت‌درامانت، عهدشکنی و خلف وعده

ارسال نظرات