امام جمعه ابهر:

9دی نماد حیات وآگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است

امام جمعه ابهر گفت: 9 دی نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است و زنده نگه داشتن آن به دلیل بیداری وآگاهی در مقابل فتنه های دشمنان ضروری است.
کد خبر: ۹۲۰۲۰۴۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با بیان اینکه ۹ دی ۱۳۸۸ یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی و از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: در این روز ملت ایران بر یک فتنه بزرگ غلبه کرده و توانستند با بصیرت و همدلی و وحدت و صبر خویش در برابر جریان‌های باطل و غرب گرا، موضع حق را اتخاذ کند.

 

وی ادامه داد: تلاش برای بقای ۹ دی صرفاً تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست، بلکه این روز نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است و زنده نگه داشتن آن به این است که امروزه نیز در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه، بیدار و روشن باشیم.

 

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه اساساً مسئله فتنه از اول تاریخ وجود داشته است، گفت: حضرت علی (ع) در خطبه‌های متعدد نهج‌البلاغه از فتنه سخن گفته‌اند و علل و عوامل وقوع آن را تشریح کردند.

 

رحیمی با بیان اینکه قانون‌گرایی، تبعیت از علمای ربانی و حمایت امت از رهبری انقلاب را از راهکارهای نجات از فتنه عنوان کرد و افزود: دومین راه گریز از فتنه، پرهیز از خود سری و توجه به نصیحت و راهنمایی مصلحان است، چرا که سر سختی، فرعون‌گرایی، غرور بیجا و خود بزرگ بینی از عوامل و موانع پذیرش راه درست است.

 

امام جمعه ابهر با بیان اینکه سران فتنه در سال ۱۳۸۸ که از قانون عبور کرده و به نصیحت ناصحان گوش نکردند و در نهایت خود را بین ملت و خدا روسیاه کردند، گفت: تعجب از افرادی است که عبرت نمی‌گیرند و خود را با سران فتنه به جامعه معرفی می‌کنند.

 

رحیمی افزود: تردید و دودلی و انحراف نیروهای اصیل از جمله عواقب فتنه است که با انجام آن مردانی که سلامت بودند گمراه شده جذب دشمن خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار