رهاسازی ۵۵۹ خودرو گرفتار در برف

بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر عملیات برف روبی در محور‌های مواصلاتی استان کردستان انجام شد.
کد خبر: ۹۲۰۲۱۷۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اعلام این خبر گفت: با این بارش زمستانی کل محور‌های استان باز و تردد برقرار است. 
 
وی گفت: دیروز ۵۵۹ خودرو گرفتار در برف رهاسازی شده و ۲۴ نفر هم در راهدارخانه‌های استان اسکان یافتند.

دانش زندی افزود: به علت بارش برف در روز گذشته هم اکنون راه ارتباطی ۳۰ روستا در استان بسته شده که تا ظهر امروز بازگشایی می‌شود.
 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: ۲۰۰ راهدار با ۲۰۰ ماشین راهداری، عملیات امداد رسانی را در محور‌های اصلی و روستایی بر عهده داشتند.

زندی گفت: به دلیل بارش‌های روز گذشته در گردنه‌ها افت دما وجود دارد و همین افت دما موجب لغزندگی در جاده می‌شود و رانندگان باید با احتیاط برانند.

پلیس راه استان هم اعلام کرد با وجود بارش و لغزندگی و نداشتن دید کافی در محور‌های مواصلاتی استان در روز گذشته تعدادی تصادف منجر به خسارت در استان اتفاق افتاد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان هم به وجود ۷ حادثه جاده ایی ناشی از برف و کولاک در استان اشاره و اضافه کرد: در شبانه روز گذشته به ۲۰۵ نفر امداد رسانی انجام شده است.

محمد باقر محمدی گفت: ۴ دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه خودرو پشتیبان با ۴۲ نفر نیرو در این عملیات‌ها حضور داشته اند.

وی افزود: این عملیات‌ها در گردنه خان بانه، زرینه دیواندره و صلوات آباد سنندج دهگلان انجام شده است.

مدیر کل هواشناسی استان هم اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته، درمریوان بیشترین میزان بارش با ۶۹ میلیمتر بارش به ثبت رسیده و بیجارهم با شش و ۲ دهم بارندگی کمترین میزان به ثبت رسیده است.

صدیقی با بیان اینکه میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته در کردستان با کاهش ۴۸ درصدی همراه بوده است گفت:نسبت به دوره ۳۰ ساله هم با کاهش ۱۳ درصدی مواجه بوده ایم.

به گفته کارشناسان هواشناسی از روز دوشنبه این هفته بارش باران و گا‌ها برف این نعمت الهی در استان آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود این بارش‌ها تا چهاردهم دی ماه ادامه دشته باشد.
 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات