امام جمعه پارسیان با اشاره به برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان، گفت: کنگره شهدای هرمزگان در راستای حفظ ارزش های انقلاب بود.
کد خبر: ۹۲۰۲۲۰۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

 

 

 

 
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، انصاف در گفتار، قضاوت راجع به دیگران را از مصادیق تقوا در جامعه معرفی کرد و گفت: جوان های مومن توجه داشته باشند که اگر به نام عدالت طلبی، مطالبه گری، حق خواهی و اخلاق را زیر پا بگذاریم ضرر کرده و از صراط مستقیم بندگی منحرف شده ایم.

حجت الاسلام بارانی، با گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب با هدایت های امامین انقلاب و همه خیرخواهان در مجموعه نهضت سوادآموزی، گام های بلندی در این عرصه برداشته شده و امروز از همین کانال نهضت عده زیادی از مردم شریف کشورمان باسواد و حتی به مدارج عالیه نائل آمده اند.

امام جمعه شهرستان پارسیان، ضمن اشاره به حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، فتنه ۸۸ را یکی از مقاطع مهم تاریخ جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و افزود: جنایات فتنه گران ۸۸ سبب شد تا ارزش های انقلاب اسلامی بار دیگر به صحنه بیاید و حماسه ۹ دی شکل بگیرد.

خطیب نماز جمعه پارسیان، شکل گیری حماسه ۹ دی بر محور ارزش ها را اثبات کننده فرهنگی بودن انقلاب ملت ایران در سال ۱۳۵۷ دانست و تاکید کرد: تلاش دشمن بعد از ۹ دی در حمله به ارزش های دینی و انقلابی و القای شبهات مختلف در ذهن نوجوانان و جوانان کشور چندین برابر شده است و این نکته مهمی است که باید دلسوزان انقلاب به آن توجه کنند و بدانیم که شکست یا پیروزی جبهه انقلاب و نیروهای انقلابی به تلاش آنها در زنده نگه داشتن این ارزشها در جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید سرافراز استان هرمزگان را در راستای حفظ و تقویت و ترویج ارزش های انقلابی و اصول اسلامی دانست و ضمن قدردانی از دست اندرکاران این برنامه بصیرت افزا و عزت آفرین عنوان کرد: باید با بصیرت خط درگیری با دشمن را تشخیص بدهیم و برای مقابله با آن برنامه ریزی داشته باشیم.

حجت الاسلام بارانی، پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره شهدای استان هرمزگان را لوح افتخاری برای مردم شجاع و مومن هرمزگان دانست و ادامه داد: مردم شریف و انقلابی هرمزگان همیشه در خط ولایت و امامت بوده اند و به لطف الهی در آینده نیز در همین صراط مستقیم حرکت خواهند کرد.

وی، مدیریت و تدبیر رهبری، حضور بصیرت مدارانه مردم در صحنه و پیوند عمیق و الهی بین امام و امت را سه شاخصه مهم شکست فتنه های گوناگون در تاریخ انقلاب ارزیابی کرد و گفت: مادامی که این سه عنصر مهم در کشور وجود داشته باشد آمریکا و بزرگ تر از آمریکا نیز در برابر با ملت ایران هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

حجه الاسلام بارانی، با تبریک ولادت عقیله بنی هاشم، تکلیف مداری را مهمترین ویژگی ایشان معرفی کرد و اظهار کرد: در زمانی که بسیاری از مردان بزرگ جهان اسلام در آن فضای فتنه گون متحیر ماندند و نتوانستند خط صحیح را تشخیص دهند اما این بانوی بزرگوار با نقش مهمی که ایفا کردند باعث ماندگاری این قیام تاریخی شدند و امروزه هر کجا فرهنگ حسینی حضور دارد عزت و کرامت و شرافت هم وجود دارد.

امام جمعه شهرستان، با تبریک روز پرستار در ضمن روایتی، خاطرنشان کرد: دولت محترم به مطالبات این قشر شریف توجه کند و به جامعه پرستار هم توصیه میکنم با اخلاق خوب و روی گشاده با بیماران رفتار کنید که یقینا اخلاق حسنه درد بیمار را تسکین می دهد.

ارسال نظرات