امام جمعه موقت رودان:

۹ دی ۸۸ جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود

مهدوی گفت: نهم دی۸۸ جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلام بود و ندای هل من ناصر بلند نشد بلکه فریاد لبیک یا خامنه ای تا آسمان به گوش همه رسید و امروز اگر در برابر همه بدخواهان نظام، سر ملت بلند است بواسطه این بصیرت است.
کد خبر: ۹۲۰۲۲۱۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

 

 

 

 
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام رضا مهدوی امام جمعه موقت شهرستان رودان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان با تقدیر از برگزارکنندگان کنگره ۱۵۰۰شهید هرمزگان اظهار کرد: کار عظیمی بود عطر شهدا باید همیشه در سرزمین و جان ما عطرافشانی کند و نباید شهدای عزیز و راه آنها فراموش شوند رهبری ما نیز از این کار بزرگ تشکر و قدردانی کردند و البته توصیه هایی نمودند که انتظار می رود مسئولان عزیز به فرامین رهبری جامه عمل بپوشند.

وی با تبریک سه مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، روز بصیرت و روز پرستار در هفته پیش رو افزود: به عزیزان نهضت سواد آموزی و پرستاران خداقوت عرض می کنیم و همچنین نهم دی نماد عزت، استقلال و بصیرتِ مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمای دنیای آنها خواهند ایستاد.

مهدوی ادامه داد: در حماسه ۹دی آن چیزی که به وضوح دیده شد خشم مقدس مردم در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روزعاشورای حسینی بود.

وی اضافه کرد: تمسک به عروه وثقای الهی نیازمند یک اقبال و یک ادبار است ادبار به فتنه گران و اقبال به نظام الهی و اسلامی است و ملت با این اقبال و ادبار، تیر خلاص را به فتنه و فتنه گران زد و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند و با این خروش و حضور ده ها میلیونی، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران را در معرض دید جهانیان به نمایش گذاشت.

امام جمعه موقت رودان با بیان اینکه فتنه گران غافل از اینکه ملت نه راه را گم می کنند و نه دست از رهبر این نظام یعنی ولایت فقیه بر می دارند تصریح کرد: نهم دی۸۸ جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلام بود و ندای هل من ناصر بلند نشد بلکه فریاد لبیک یا خامنه ای تا آسمان به گوش همه رسید و امروز اگر در برابر همه بدخواهان نظام، سر ملت بلند است بواسطه این بصیرت است.

خطیب نمازجمعه موقت رودان در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به بصیرت مردم در انتخابات اظهار کرد: غرب همیشه پُز دموکراسی می دهد اما مشارکت مردم در صحنه های مختلف به ویژه انتخابات که تعیین سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقصادی است موضوعی مهمتر از نگاه غرب به دموکراسی است پس دوتا بصیرتِ حضور مردم و انتخاب اصلح لازم است.

وی خطاب به کاندیدای مجلس شورای اسلامی افزود: الآن بصورت غیر رسمی عزیزان دارند فعالیت می کنند چراغ سبزهای عجیبی هم جلوی پای مردم بعضا روشن می کنند که اگر من رأی بیاورم چنین و چنان می کنم باید توجه کنند که قانون برای شما(کاندیدا) حدود و صغور اختیارات را مشخص کرده است.

مهدوی ادامه داد: چرا باید قولی به مردم بدهید که نمی توانید انجام بدهید ما از اول انقلاب انتخابات فراوانی داشتیم اگر می توانید چرا عمل نمی کنید اگر نمی توانید چرا قول می دهید؟ این قول دادن ها و عمل نکردن ها دوتا عیب بزرگ دارد؛ اولا شخصیت خود شما را تخریب می کند ثانیا مردم را نسبت به مسئولان نظام ناامید می کند دشمن هم وقتی ذره ای یاس را در مردم ببیند بر طبل ناامیدی بیشتر می کوبد.

امام جمعه موقت رودان با اشاره به دوقطبی سازی معیشت-مقاومت در آستانه انتخابات مجلس گفت: از یک طرف این روزها آمریکا، گدایی مذاکره با ایران می کند و از طرف دیگر یک مافیای سیاسی و اقتصادی قدرتمندی هم مردم را به سمت جریان دوقطبی سازی معیشت-مقاومت می برد و می خواهد این طرز تفکر را به اذهان ملت وارد کند که گویا اگر درِ آن باغ سبز بسته شود ابواب جهنم فقرو گرسنگی به روی ملت گشوده می شود و مردم را وادار می کنند که سر دوراهی معیشت-مقاومت یکی را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: این همان شگرد قدیمی چماق و هویج است که دوقطبی سازی گرانی یا استکبار ستیزی، تنگی معیشت یا حفظ موشک وتوان نظامی، فشار اقتصادی یا حضور ایران در منطقه، صلح با آمریکا یا پذیرفتن جنگ را مطرح می کنند.

مهدوی با بیان اینکه متاسفانه ما در شرایط خود تحریمی هستیم و با دوقطبی سازی مشکلات مردم حل نمی شود عنوان کرد: گرانی های معنادار و وجود دلال ها و مافیای مختلف در عرصه اقلام ضروری مردم و گروگان گیری معیشت آنان، نشان می دهد که دوقطبی سازی در کشور عامل وضعیت نابسامان کنونی شده است.

امام جمعه موقت رودان خاطرنشان کرد: امروز خدمت به مردم در امر معیشت خدمت به دین است و اگر به مطالبات مردم در خصوص معیشت اهمیت داده شود و قدم های اساسی برای رفع بیکاری جوانان، مبارزه با گرانی و کنترل بازار برداشته شود امید به آینده افزایش می یابد و چهره درخشانی از دین و فرهنگ، کار و رونق تولید به نمایش گذاشته می شود.

ارسال نظرات