ثبت بیش از ۶۰ اختراع توسط کانون فرهنگی مسجد روستای بازیاری میناب

بیش از ۶۰ اختراع نمایشگاه «خوشه‌های خلاقیت روستا» با شرکت استان‌های جنوب کشور به عنوان اختراع ثبت شد.
کد خبر: ۹۲۰۲۲۲۴
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، شادمهر رکن الدینی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به منظور تربیت و رشد نیروهای متعهد و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور،  مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده‌اند. کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را می‌توان حلقه وصل بین یک هزار مسجدی که دارای کانون فرهنگی و هنری در استان هرمزگان هستند دانست.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشناد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اساسنامه فرهنگی و هنری مساجد را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رساند و کانون‌های مساجد بعد از ۲۵ سال در اردیبهشت ماه سال ۹۷ دارای اساسنامه شدند.

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند که از استقلال مالی، اداری و استخدامی برخوردار بوده و بر اساس مفاد اساسنامه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: این کانون‌ها در حوزه‌های اوقات فراغت، سرود، حلقه‌های تربیتی، فعالیت قرآنی و عترت، آموزش و توانمندسازی، هنری، شبکه سازی فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان تصریح کرد: کمک‌ها به کانون‌های فرهنگی و هنری در دو بخش مادی ومعنوی انجام می‌پذیرد که با توجه به فعالیت ثبت شده کانون‌ها در سامانه «بچه‌های مساجد» و تعداد عضوهای جذب شده، کمک‌های مادی به این کانون‌ها پرداخت خواهد شد.

این مسؤول ابراز داشت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی کانون فرهنگی و هنری مسجد در سامانه «بچه‌های مسجد» نسبت به ثبت فعالیت‌های خود در شش محور فعالیت کانون‌ها اقدام کنند که سامانه برای هر فعالیت امتیازی را در نظر می‌گیرد و در نهایت اقدام به رتبه بندی در میان تمام کانون‌های مساجد استان و کشور می‌کند.

جشنواره کشوری «آسمان هشتم» در میناب برگزار می شود

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره کشوری «آسمان هشتم» در سه بخش فرهنگی، هنری و ورزشی در کانون فرهنگی و هنری امام‌المنتظر(عج) شهرستان میناب یکی از اقدامات مناسب انجام شده توسط کانون‌های مساجد هرمزگان است.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان با ذکر این نکته که روستای «کردر» رضوی یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ منور رضوی به شمار می رود، ادامه داد: این جشنواره در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت قرآن کریم، اذان، احدایث رضوی، سرود رضوی، تئاتر رضوی، نقاشی رضوی، صنایع دستی، کتابخوانی، خاطره نویسی، تیر اندازی با تفنگ بادی، فوتسال و بازی‌های بومی و محلی با شرکت بیش از هزار نفر برگزار شد.

حجت‌الاسلام پهلوانی بیان کرد: در کانون فرهنگی و هنری موعود سیریک ۳۵ نفر از کودکان و نوجوانان سه روز در هفته زیر نظر استاد «مسعود اولیایی» در حال فراگیری طراحی و نقاشی رنگ روغن هستند که پس از پایان دوره آموزشی جشنواره خلق اثر بر روی دیوار برگزار شد و نفرات برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: آموزش زبان انگلیسی، آموزش روخوانی و روانخوانی در سطح‌های یک و دو، آموزش گرافیک و فوتوشاپ و برگزاری کارگاه تولید پوستر و کلاس خیاطی از دیگر اقدامات کانون فرهنگی و هنری موعود شهرستان سیریک است.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان گفت: بیش از ۶۰ اختراع توسط کانون فرهنگی و هنری مسجد روستای بازیاری شهرستان میناب در نمایشگاه استان‌های جنوب کشور که به نام «خوشه‌های خلاقیت روستا» برگزار شد عرضه شد.

حجت‌الاسلام پهلوانی ادامه داد: تربیت ۱۰۰ حافظ کل قرآن در روستایی نزدیک به شهرستان بشاگرد که نماد محرومیت محسوب می‌شود، افتخاری برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: جشنواره «هنرهای تجسمی» با رویکرد مهیا کردن زمینه برای شکوفایی استعداد جوانان هنرمند مساجد، ترغیب جوانان برای گرایش به سمت فعالیت های هنری فاخر، انتقال تجربیات و تبادل افکار بین هنرمندان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تعالی و ارتقای سطح فرهنگی هنری جامعه در کانون فرهنگی و هنری مسجد روستای شمیل شهرستان بندرعباس برگزار شد.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: خوشنویسی با موضوع «مسجد و نماز جماعت در آیات و روایات»، عکاسی با موضوع «مسجد ما» و گرافیک با موضوع «هنر دینی و مسجد» ازجمله محورهای سه گانه جشنواره هنرهای تجسمی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بندرعباس بود.

حجت‌الاسلام پهلوانی تصریح کرد: در تلاش هستیم که با برگزاری جلسات منظم با مدیران کانون‌های مساجد و حمایت‌های مادی و معنوی باعث گسترش فعالیت این کانون‌های بشویم تا جوانانی انقلابی را در سراسر  استان هرمزگان برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری تربیت کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار