امام جمعه بهاباد :

9 دی جلوه ‌ای از بصیرت افزایی و ولایتمداری مردم شهید پرور ایران اسلامی است

امام جمعه بهاباد به سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد وگفت : يوم الله 9 دي بيعت با آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي، رهبري و ولايت است.
کد خبر: ۹۲۰۲۲۹۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد ، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بهاباد با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با گرامی داشت حماسه نهم دیماه 88 افزود: حضور هوشمندانه و خودجوش مردم در روز نهم دي 1388 توطئه هاي فتنه انگيزان را خنثي كرد.
وي خاطر نشان كرد: مردم به هيچ عنوان اجازه نخواهند داد كه فتنه گران در كشور جولان دهند و پوزه دشمنان نظام با هوشياري آحاد جامعه به خاك ماليده مي شود.
ابراهیمی بشکانی ادامه داد: حفظ نظام جمهوري اسلامي بر همگان واجب است و بايد با هوشياري و اقتدار از اين نظام مقدس محافظت كرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه حماسه 9 دی متعلق به همه مردم و تمام گروه های سیاسی، اجتماعی و انقلابی جامعه است افزود: 9 دی جلوه ‌ای از بصیرت افزایی و ولایتمداری مردم شهید پرور ایران اسلامی است.
وی تاکید کرد: حماسه به یاد ماندنی 9 دی خط بطلانی بر فتنه 88، نا بسامانی‎ها و التهابات بود و آحاد مردم با خلق این حماسه بصیرت و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی اعلام و دشمنان را مأیوس کردند.
این روحانی برجسته با بیان ایکه مردم در این روز با بصیرت و مجاهدت طرح دشمن برای براندازی انقلاب و نظام را خنثی كردند و با حضورمیلیونی خود درراهپیمائی این روز تمام نقشه های انان نقش برآب شد افزود : ملت بزرگوار ایران با اتحاد، انسجام ودرك بالا از ولایت پذیری در بزنگاه های حساس همواره حامی نظام و انقلاب اسلامی بوده اند و پیچ های خطرناك را با بصیرت پشت سر گذاشته اند.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی به 7 دی ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی ره اشاره کرد و افزود :حضرت امام خمینی( رحمت الله علیه) به لحاظ اهمیت سواد و نگاه عالمانه و بلند خود، کمتر از یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی را در هفتم دی ماه 1358 طی پیامی صادر فرمودند و سازمان براساس اساسنامه خود موظف شد،و دو ماموریت اصلی را به سرانجام برساند یکی آموزش بی سواد بزرگسال در حد خواندن، نوشتن و آموختن حساب و روخوانی قرآن و دومی تکمیل و تعمیق سواد و تربیت و بالا بردن سطح فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامی مناسب با سوادآموزان درمحدوده ضوابط نهضت سوادآموزی، حضرت امام در پیام خود به آموزش همگانی اشاره کردند.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه نهضت سواد آموزی ، دانشگاه و آموزش وپرورش ریشه تعقلی یک مملکت است افزود : تا نگاه مسئولان به سرمایه گذاری در سواد وعلم ودانش نباشد این جامعه پیشرفت نخواهد کرد وماباید به جای اینکه برروی ورزش و فوتبال سرمایه گذاری کرده وهزینه های گرافی رابرای بهترین مربیان پرداخت کنیم تا تیمی نتیجه بگیرد ، پس باید حداقل به این فکر باشیم تا برای سواد و علم و دانش مردم سرمایه گذاری کنیم تا هیچ نوع بیسوادی درکشوروجود نداشته باشد .
وي با تاكيد بر اينكه تعليم، تربيت و سواد آموزي عبادت است، خاطرنشان كرد: جامعه بي سواد، جاهل است و بر همين اساس كشورهايي كه داراي علم، تكنولوژي و سلاح هاي مدرن هستند، چون مي خواهند بر جهان حكومت كنند، بر ساير كشورهاي بي سواد و فقير تسلط مي يابند.
ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه رسالت نهضت سواد آموزی برافراشتن پرچم دانایی است، تصریح کرد: امروز آموزش وپرورش دو فرصت برای علم آموزی و معرفت افزایی در اختیار مردم قرار داده است که فرصت اول در اختیار کودکان قرار داشته و با رفتن به مدرسه حاصل می شود و فرصت دوم برای بزرگسالان و از طریق نهضت سواد آموزی محقق شده است.
امام جمعه بهاباد سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی اشاره كرد و افزود: مسیح، پیامبر صلح و آشتی بود ولی بیشتر كسانی خود را پیرو ایشان می دانند ظالم و فتنه جو هستند.
انتهای پیام /د

ارسال نظرات
آخرین اخبار