خبرهای داغ:
حضور میلیونی مردم در تظاهرات ۹ دی که در طول سه دهه تاریخ انقلاب بی نظیر بود، بصیرت، هوشیاری و دشمن شناسی ملت ایران را به خوبی نشان داد و برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ کشور باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۹۲۰۳۱۳۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

خبرگزاری بسیج- آرزو یوسفی: فتنه 88 پیچیده ترین و خطرناک ترین چالش پس از انقلاب اسلامی بود که حماسه 9 دی در بستر آن به جریان افتاد، در واقع فتنه 88 نشان داد که غرب کار گسترده ای از مدت ها قبل برای شکار فرصت ها انجام داده است، اما ملّت ایران در نهم دی با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظّم رهبری حماسه ای جاودان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند و نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت.

* سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص حماسه 9 دی

مقام معظّم رهبری فرمودند: "اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است. حماسه ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود اما در این روز حماسی یک بار دیگر امّت اسلامی با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند". 

بدون شک اگر درایت و بصیرت رهبر معظّم انقلاب و همراهی و هوشیاری مردم نبود و آنان با ولایت فقیه همراه نمی شدند، آتش فتنه به این زودی ها خاموش نمی شد و پیامد منفی بیشتری را برای کشورمان به دنبال داشت؛ درایت، تدبر، مدیریت و مهربانی معظّم له در آن مقطع حساس باعث شد جامعه بیشتر از آن اسیر فتنه جویی های دشمنان نشود و بتواند راه خود را ادامه دهد.

* عوامل فتنه و زمینه های مهم شکل گیری حماسه 9 دی

آنچه در ظاهر نشان می داد علت اصلی شکل گیری حماسه 9 دی در انتخابات 88 و اعلام تقلب در انتخابات توسط کسانی بود که پیروز انتخابات نبودند، اما این همه ماجرا نبود. مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده بودند که فضای سیاسی ایران در همه زمینه ها برای بهره برداری و عملیاتی کردن الگوهایی چون انقلاب رنگی آماده است.

در این جریان تعدادی از خواص که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده بودند، همه چیز و همه کس را متهم و حتی حاضر شدند با دشمنان قسم خورده نظام همسو و همراه شوند و تا حد براندازی نظام پیش روند و با سخنان دو پهلو و غیر شفاف، فتنه گران را حق و خواسته های آنان را مشروع و قانونی جلوه دهند تا زمینه را برای فتنه گران مساعد سازند.

هتک حرمت ماه محرم و روز عاشورا از دیگر زمینه های اصلی شکل گیری حماسه 9 دی بود که باعث جریحه دار شدن احساسات مذهبی مردم ایران شد و اوج حرکت این افراد در روز عاشورا گویای این بود که آن ها معتقد به ارزش ها و مظاهر اسلامی از جمله امام حسین(ع) و عاشورا نبودند و به همین دلیل روز عزای حسین(ع) را به جشن تبدیل کردند.

در واقع زیر سؤال بردن اصل دین، نظام مقدس اسلامی و همچنین اصل ولایت فقیه، هدف نهایی دشمن برای رسیدن به مقاصدش بود، اما رهبر معظّم انقلاب هوشیارانه و با صلابت و با اقتدار درست یک هفته بعد از برگزاری انتخابات در خطبه های نماز جمعه، آب پاکی را روی دست ناپاک امریکا و صهیونیست ها و بدخواهان داخلی ریختند و در بیاناتی نقشه دشمن را نقش بر آب کردند و مردم ایران نیز با خلق حماسه ماندگار خود، دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را مأیوس کنند.

*چگونگی رویارویی با فتنه در نظام اسلامی

برای نجات از فتنه، دانستن راه های خروج از فتنه ضروری و شناخت راه حقیقی توحید و داشتن راهبری امین و الهی که با تمسّک به سیره و سنّت وی، بتوان مسیر پر آسیب زمانه فتنه را با امنیت گذراند، یکی از مهمترین روش های رویارویی با فتنه است.

دشمن شناسی، داشتن بصیرت فکری و  عملی، شکستن وحدت فتنه گران و پایداری و استقامت در برابر فتنه از دیگر روش های مقابله با فتنه در نظام اسلامی است.

 

 

* بصیرت و اقدام به لحظه مردم

بیداری ملت ایران عامل سرنگونی حکومت خودکامه شاهنشاهی، شکل گیری انقلاب و نظام اسلامی و مقابله با چالش ها و تهدیدات مختلف بوده که مردم در همه عرصه ها در این سه دهه نقش آفرین بوده اند و در هر شرایطی همانند 9 دی که نیاز به حضور بوده با بصیرت و اقدام خود گره های بزرگ را باز کرده اند و از انقلاب و نظام دفاع کرده اند.

مردم ایران هر گاه مشاهده کنند یک نیروی خارجی در حال دخالت در امور داخلی آن هاست، منسجم و متحد شده و او را پس می‌ زنند که نمونه بسیار بارز آن را در جنگ تحمیلی 8 ساله عراق و متحدان او علیه ایران شاهد بودیم و با وجود چنین روحیه ای بحران‌ها را پشت سر می‌گذارند.

* دستاوردهای حضور در حماسه

نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز "بصیرت" تبدیل به یوم الله و ماندگار شد، در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد کرد.

مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند و مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تمامی شهرهای کشور به جهانیان اعلام شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار