کارشناس مسائل حقوقی در گفت و گو با «بسیج»:

برکات تشکیل بسیج مردمی قابل ستایش است

سیاحی گفت: بعد از پیروزی در دفاع مقدس، بسیج با تغییررویکرد خود در حوزه های علمی، پژوهشی، دینی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... همچنان در کشورمان فعالیت می کند.
کد خبر: ۹۲۰۴۱۳۲
|
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸

مروت سیاحی کارشناس مسائل حقوقی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه بسیج یکی از برکات انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) با فرمان تاریخی خود، شبکه عظیمی از نیروهای انقلابی را در کشور ساماندهی نمودند، اظهار داشت: بعد از تشکیل بسیج مستضعفین بود که شاهد نخستین برکات حضور بسیج مردمی در کشورمان در ایجاد امنیت در برابر ترورهای گروهک های منافقین بودیم و بعد از آن، حضور در جبهه های حق علیه باطل برای مقابله با تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشورمان، یکی دیگر از برکات تشکیل بسیج مردمی محسوب می شد که در نهایت باعث پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شد.
وی با بیان اینکه برکات تشکیل بسیج مردمی قابل ستایش است، ادامه داد: بعد از پیروزی در دفاع مقدس، بسیج با تغییررویکرد خود در حوزه های علمی، پژوهشی، دینی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... همچنان در کشورمان فعالیت می کند و در مواقع بحرانی همچون سیل و زلزله، این گروه های بسیج مردمی هستند که به موقع برای کمک به مردم می شتابند.
سیاحی با بیان اینکه عملکرد بسیج فقط در حوزه دفاعی ختم نمی شود و همانطور که بسیج مردمی در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی درخشید، در عرصه های دیگر هم در خدمت به مردم پیشتاز است، اظهار داشت: بسیج در طول 40 سال گذشته برای حراست از انقلاب اسلامی و کشورمان فداکاری ها و ایثارگری های زیادی نموده است و تا به امروز بیش از 92 هزار شهید بسیجی تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی شده است و این نشان می دهد که بسیج به عنوان یک نیروی مردمی، تا پای جان در حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی پیشتاز است و همانطور که باعث پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شد، در همه شرایط در کنار مردم و انقلاب اسلامی باقی می ماند.
این کارشناس مسائل حقوقی با بیان اینکه دو تعبیر در تعریف بسیج مردمی وجود دارد، تصریح کرد: تمام کسانی که حاضرند در راه حراست از انقلاب اسلامی، میهن اسلامی و آرمان های اسلامی و امام خمینی(ره) جهاد کنند، بسیجی هستند و این جهاد می تواند در عرصه نظامی و حراست از خاک کشور و یا در زمینه های علمی، پژوهشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... باشد و باید گفت که یک تعبیر دیگری از بسیج داریم که افراد به صورت سازماندهی شده و با ثبت نام در پایگاه های بسیج به عنوان بسیجی شناخته می شوند اما در مجموع باید گفت که داشتن تفکر بسیجی ملاک است و به قول فرمایشات امام خمینی(ره) که فرمودند: «روحیه و معرفت بسیج باید فراگیر شود.»

ارسال نظرات