صبح پنج شنبه ۱۲ دی ماه جاری همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با حضور آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سردار احمد خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا و دیگر مسئولان استانی در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۴۷۱۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

در ابتدای مراسم دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ابتدای همایش ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان در این همایش با بیان اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با گذشت ۴۰ سال از قیام مردمی ملت ایران به دنبال بزرگ جلوه دادن مشکلات کشور و جبران ناکامی های خود هستند، تاکید کرد: تحریم های ظالمانه و فشارهای حداکثری دشمن غدار به همراه هجمه های تبلیغاتی، هدفی به جز ناامید کردن دلهای امیدوار ملت ما را ندارد.
وی ادامه داد: در چنین فضای ملتهبی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، راه و افق آینده را به ما نشان دادند و با تبیین دستاوردهای گذشته و توصیه برای انجام جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی به ویژه توسط جوانان فهیم کشور، فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم زد.
دکتر ابول نژادیان گفت: گام دوم انقلاب، کشور را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت را نزدیک خواهد کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به طور شفاف هدف نهایی انقلاب اسلامی ایران را ایجاد تمدن نوین اسلامی دانشته است، یادآور شد: رهبر انقلاب برای تحقق این مهم از دلسوران نظام می خواهند تا این انقلاب را حراست کنند و خود را برای طلوع خورشید ولایت آماده نمایند که اگر چنین شود کشور پیشرفت خواهد کرد.
سردار احمد خادم سید الشهدا فرمانده ی قرارگاه کربلا نیز در این همایش گفت: ما در طول چهل سال انقلاب سختی ها و مشکلات بسیاری را با درایت و هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سپری کردیم ، حالا وقت آن رسیده تا سکان اداره ی این انقلاب به جوانان این مرز و بوم سپرده شود.
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز در این همایش ضمن قدرانی از سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان در برگزاری این همایش گفت: اکنون زمانی است که انقلاب و پیروان آن به بلوغ فکری و عملی رسیده است و وظیفه ما این است که مبانی فکری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای را مبنای خود برای تدریس قرار دهیم، نفاق را از بین ببریم و کسانی که می‌خواهند این مبانی مطرح نشوند را باید بشناسیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را با توجه به ضروریات، خطاب به ملت ایران به‌‌ویژه جوانان نوشتند و توصیه زیادی به بازخوانی و تامل در آن دارند، تصریح کرد: نخستین نکته قابل توجه در این بیانیه خواندن و با تامل خواندن و تفکر در جوانب مختلف بیانیه است و هر کسی از جایگاه خود و وظیفه و مسئولیتی که به عهده دارد می‌تواند میزان نقش‌آفرینی و سهم خود را در تحقق اهداف این سند جستجو کند.
سرهنگ پاسدار الماس تیموری سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان هم در این همایش گفت: در پی ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال گذشته و تاکیدات ایشان مبنی بر تبیین آن، سازمان بسیج جامعه پزشکی با لبیک به این ندای رهبری همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، چمران و آزاد اسلامی و به همت و تلاش شبانه روزی اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی امروز پنج شنبه دوازدهم دی ماه جاری در تالار شهدا دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم در این همایش با بیان اینکه انتظار همه مردم تبیین گام دوم انقلاب اسلامی است و این اقدام بسیج جامعه پزشکی استان در برگزاری این همایش شایسته تقدیر است، گفت: دشمنان همواره بی عدالتی را به وسیله‌ی افراد نفوذی، به داخل کشور تزریق می‌کنند تا بگویند انقلاب و اسلام پاسخگو نیست، اما مردم ما کاملا متوجه هستند که کاری که برخی‌ها انجام می‌دهند ربطی به اسلام و انقلاب ندارد، زیرا شاخصه‌ی انقلاب حقیقت گرایی و اجرای عدالت است.
امین ترابی‌زاده دبیر همایش ملی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نیز در این همایش عنوان کرد: محورهای این همایش شامل امکان سنجی و شناخت موانع تحقق اقتصاد مقاومتی، راهکارها و موانع سبک زندگی اسلامی در جامعه دینی و انقلابی، راهکارهای رشد اخلاق و معنویت در جامعه و رسالت حکومت‌ها در تحقق آن‌ها، ایمان، اعتقاد و باور به توانمندی جوانان انقلابی و سپردن مسئولیت‌های کلیدی به آن‌ها، مجاهدت در مسیر دستیابی به قله‌های علم و دانش به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت نرم و تبیین راهکارهای علمی و عملی در راستای تحقق شعارهای محوری انقلاب اسلامی یعنی استقلال و آزادی هستند.
ترابی‌زاده افزود: هدف از برگزاری این همایش عمل به دستور رهبر انقلاب است، همچنین هدف دوم از برگزاری این همایش این است که پایه و اساس برای آغاز این نوع همایش‌ها در سطح استان فراهم شود و دبیرخانه همایش‌های دائمی در استان تشکیل شود.
گفتنی است: بیست مقاله ی علمی از سراسر کشور به دبیرخانه ی این همایش ارسال شد که پس از بررسی ده مقاله برتر انتخاب و در این همایش تجلیل شدند .

ارسال نظرات