«طلال عتریسی» اندیشمند لبنانی و استاد علوم سیاسی دانشگاه لبنان در بیروت گفت: عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی با توجه به نقش سلیمانی و ابومهدی المهندس در منطقه، یک عملیات بسیار بزرگ است و قطعا آمریکایی ها باید منتظر پاسخ سریع و کوبنده ای باشند.
کد خبر: ۹۲۰۴۹۴۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، عترسی در گفتگو با خبرگزاری فلسطین الیوم اظهار کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور سردار سلیمانی قطعا سریع خواهد بود و بدون ضربه کوبنده نخواهد گذشت علی الخصوص اینکه ایران هرگز تغییر قواعد بازی و یا شکستن توزن ها از جانب آمریکا را نمی پذیرد.

وی افزود: سناریوی آتی و قابل پیش بینی این است که پاسخ ایران به یک منطقه خاص محدود نخواهد بود بلکه با توجه به نقش سردار سلیمانی در خصوص ارتباط میان همه محورهای مقاومت، شامل مناطق مختلف خاورمیانه می شود.

این جنابت بدون پاسخ نخواهد گذشت/ پاسخ نزدیک است

اندیشمند لبنانی در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز این خسارت را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. این موضوع را در دفعات قبل نظیر ساقط کردن پهپاد آمریکایی بر فراز تنگه هرمز و یا توقیف نفتکش انگلیسی در پاسخ به نفتکشش در جبل الطارق نشان داده است.

عتریسی با تاکید بر اینکه بعد استراتژیک و معنوی ایجاب می کند که جمهوری اسلامی ایران به این جنایت فجیع پاسخ سریع دهد، در ادامه پیش بینی کرد که این پاسخ  نزدیک است.

آمریکا از پاسخ ایران دچار رعب و وحشت شده است/ ماهیت پاسخ مشخص نیست

وی با اشاره به اینکه درخواست واشنگتن از اتباع خود برای ترک منطقه خاورمیانه، رعب و نگرانی و وحشت آمریکا نسبت به پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی را دارد، افزود: عملیات ترور سردار سلیمانی بعتث نوعی تزلزل شدید در امریکا شده است و این موضوع را می توان در انتقاد مجلس نمایندگان آمریکا از جنایت ترامپ که آن را اولین حماقت ترامپ در سال ۲۰۲۰ دانسته اند، فهمید.

عترسی درباره ماهیت پاسخ ایران به این جنایت نیز پیش بینی کرد: احتمال می دهم که این پاسخ در خاورمیانه خواهد بود و در جریان آن پایگاههای نظامی آمریکا هدف قرار خواهند گرفت. اما با این حال ماهیت پاسخ را کسی نمی تواند درک کند. شاید پاسخ با هدف قرار دادن نیروهای آمیکایی در داخل خلیج(فارس)، داخل عربستان، داخل عراق، و یا در دریا باشد. همه اینها احتمال است اما قطعا این پاسخ علیه نیروهای آمریکایی سریع خواهد بود.

هدف قرار دادن اسرائیل جزو احتمالات است

اندیشمند لبنانی با بیان اینکه بین کل محور مقاومت در خصوص پاسخ به ترور سردار سلیمانی، تماس پی در پی وجود دارد و رایزنی هایی درباره نحوه این اقدام بزدلانه آمریکا وجود دارد، تاکید کرد: قطعا عدم پاسخ به این جنایت، آمریکا و اسرائیل را به اجرای عملیات دیگر علیه فرماندهان محور مقاومت ترغیب خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است پاسخ جمهوری اسلامی شامل اسرائیل هم شود، اظهار کرد: اسرائیل در روند اطلاعاتی عملیات ترور سردار سلیمانی شریک است و ترامپ تصمیم گیرنده اول و آخر بود و هدف از آن ثبت دستاوردهای جدید برای بالابردن شانش خود در انتخابات آتی بوده است. هدف قرار دادن اسرائیل جزو احتمالات است زیرا در این قادام بزدلانه دست داشته است بنابراین شاهد رعب و وحشت در دل های آنها نیز هستیم.

خبر را در فلسطین الیوم ببینید

سرویس ترجمه شفقنا

ارسال نظرات