در بخشی از وصیت‌نامه شهید «اسماعیل ابراهیمیان» آمده است
در بخشی از وصیت‌نامه شهید «اسماعیل ابراهیمیان» آمده است؛ ای مردم! پشتیبان انقلاب باشید و اتحاد خود را بیشتر و بیشتر کنید که آمریکا از اتحاد ما می‌ترسد و به قول امام آمریکا از پابرهنه‌ها ضربه دیده است.
کد خبر: ۹۲۰۵۲۲۱
|
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، دوران  دفاع مقدس، تجلی دفاع قهرمانانه مردم ایران از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود که چون برگی زرین، بر تارک تابناک تاریخ ایران می‌درخشد.
آینده‌نگری و دوراندیشی از ویژگی‌های بارز شهدای آن دوران بود که پیام‌ها و دیدگاه‌های خود را درباره دین، انقلاب، سبک زندگی، استقلال، آزادی و... در قالب وصیت‌نامه به آیندگان به یادگار گذاشته‌اند. وصایایی که در شـرایط روحی خاص و با شور و حال عارفانه دلاوران و جان‌برکفان نوشته‌شده و در  آن‌ها به معنویت، خدامحوری، تبعیـت از قـرآن و سـنت و سیره معصومین (علیهم‌السلام)، اخلاق و رفتار اسلامی توصیه شده است.
رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز در بیانیه گام دوم انقلاب، با درایت و جامع‌اندیشی، نقشه راه پیشرفت و تحکیم انقلاب را در 40 سال آینده تبیین و ترسیم فرموده‌اند؛ که این رهنمودها، منشوری است برای «دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی».
اینک تلاش بر آن است تا رهنمودهای هفت‌گانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را در آئینه کلام شهدای استان آذربایجان‌شرقی نشان دهیم.

شهید والامقام «اسماعیل ابراهیمیان» پانزدهم دی 1346، در اهر به دنیا آمد. پدرش عزیز، خواربارفروشی می‌کرد و مادرش والده نام داشت. دانش‌آموز سوم راهنمایی بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و دوم فروردین 1362، در فکه بر اثر اصابت ترکش به پاها، شهید شد. مدفن وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.
 
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید «اسماعیل ابراهیمیان»
بسم رب الشهدا و الصدیقین
«[و] اعدوالهم ما استطعتم من قوه ...»
وصیتم را با نام خدا شروع می‌کنم و با سلام بر مهدی (عج) و نائب برحقش خمینی بت‌شکن و با سلام بر برادران قهرمان و دین‌پرور ایران و با سلام بر مادر عزیزم.
مادر جان! امیدوارم که مرا ببخشی و حلالم کنی. مبادا که در فقدان من گریه کنی و خودت می‌دانی که مرگ حق است، چه‌بهتر که در راه خدا باشد و این چه نعمتی بزرگ است.
و اما تو ای پدر مهربانم! امیدوارم که تو هم مرا حلال کنی و افتخار به این بکنی که پسرت در راه خدا به شهادت رسیده.
و تو ای خواهر! مانند زینب (س) در راه خدا مبارزه کن و اگر من شهید شدم ناراحت نباشید؛ چراکه این آرزوی من بوده است.
ای مردم! امام را تنها مگذارید که او سلاله پاک محمد(ص) است. «ملت ما خون خود را به‌پای درختی ریخته است که ثمره آن ولایت‌فقیه است» (شهید رجایی).
ای مردم! پشتیبان انقلاب باشید و اتحاد خود را بیشتر و بیشتر کنید که آمریکا از اتحاد ما می‌ترسد و به قول آمریکا از پابرهنه‌ها ضربه دیده است امام را تنها مگذارید. در خاتمه بار دیگر از خانواده‌ام می‌خواهم که اگر در راه خدا شهید شدم، ناراحت نباشید و قرآن بخوانید و به گفته‌های عمل کنند و نسبت به هم مهربان باشند.
والسلام
اسماعیل ابراهیمیان

ارسال نظرات