سعید پورایمانی مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین در گفت و گو با خبرگزاری بسیج تصریح کرد: ساعت یک بامداد امروز (جمعه) دو خودروی حامل شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس که درحال انتقال آنها به شهر بغداد بودند مورد اصابت حملات موشکی نیروهای تروریست آمریکایی قرار گرفتند و تمامی سرنشینان به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به نام عملیات شهادت سردار قاسم سلیمانی، افزود: آنطور که مطرح شده آمریکا نام عملیات موشکی خود که در نزدیکی فرودگاه بغداد رخ داده و منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد را «آذرخش کبود» (Blue Lightning) گذاشته است، آذرخش کبود نام یک بازی رایانه ای است که در آن بازیکنان نقش یک خلبان جنگنده را با هدف اصلی انجام گروهی از ماموریتها دارند.
مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین اظهار کرد: هنگام شروع بازی، بازیکنان می توانند با انتخاب تصویر دلخواه خود آن را سفارشی و نام خود را وارد کنند، بازیکن برای انجام آمادگی ماموریت های اصلی بازی که تحت عنوان «Tour of Duty» انجام میشود وظیفه دارد ماموریت های تمرینی را انجام دهد.
وی تاکید کرد: قبل از شروع ماموریت صفحه نمایش مختصری نمایش داده می شود که وضعیت مکان انتخابی تور و هدف هر یک از ماموریتهای موجود در منطقه انتخاب شده را توضیح می دهد و پنج نوع ماموریت از جمله اسکورت ، ماموریت هوایی و زمینی از طریق بازی وجود دارد.
پورایمانی با بیان اینکه هدف اصلی بازی از بین بردن دارکو است، تاکید کرد: جنرال دراکو مردی برجسته است که برای حفظ صلح در سراسر جهان با استفاده از پرسنل ارتش برای سازمان ملل کار می کرد؛ دراکو به آرامی کنترل و قدرت سازمان های نظامی را بدست می آورد به حدی که اعضای اسکادران لایتنینگ آبی در ازای قدرت و ثروت به صفوف دراکو می پیوندند و شبکه جنایات سازمان یافته خود را در سراسر جهان گسترش می دهند.
وی افزود: زمانی که از خیانت او پردهبرداری میشود رهبران سازمان ملل متحد از این امر متعجب و تاکید میکنند قبل از اینکه خیلی دیر شود باید اقدامی صورت بگیرد، با توجه به این که نیروهای وفادار سازمان همچنان مشتاق فرصتی برای متوقف کردن دراکو و نیروهایش هستند. در نتیجه، این سازمان سر خود را به اسکادران Blue Lightning می چرخاند و آنها یک خلبان تازه کار این نیرو را تعیین می کنند تا دراکو و گروه جنایتکارش را بکشند.
مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین بیان کرد: این خلبان همان بازیکن است که پس از انجام تکالیف متعدد به محلی اعزام می شود که بیشتر ارتش دراکو در آن ساکن است ، اما خود دراکو پس از تخریب پایگاه فرار می کند، وقتی خلبان پس از اتمام ماموریت به پایگاه اسکادران می رسد، نیروهای باقیمانده دراکو برای حمله غیرمنتظره با هواپیماهای حمله به پایگاه نزدیک می شوند و در نتیجه ، خلبان بار دیگر برای انجام کار به پایگاه اسکادران اعزام می شود.
وی تصریح کرد: خلبان به پایگاه مخفی که دراکو و نیروهایش در حال فرار هستند اعزام می شوند. خلبان پس از مدیریت نزدیک شدن با دراکو و هواپیمای خود ، او را شکست می دهد و دنیا را در این روند نجات می دهد و بعداً به خاطر شایستگی هایش مورد تقدیر قرار می گیرد.
مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین اظهار کرد: سازندگان این بازی یک هواپیما و یک لباس پرواز برای عکسبرداری استخدام کردند و برای صداهای موجود در بازی سعی شده است از بازیگران صاحب نامی استفاده تا با ساخت یک ضدقهرمان آرمان و فرهنگ خاصی را به ذهن کودک و نوجوان بازیکن متبادر کنند.
وی یادآور شد: کودکان و نوجوانان نسبت به سایر اقشار، تأثیرات بیشتری از بازیهای رایانهای میگیرند. اساسیترین تأثیر بازیهای رایانهای که در رفتار فردی و اجتماعی کودک و نوجوان نمود عینی دارد، موضوع هویت است.؛ هویت و نوع جهتگیری آن در دوران کودکی و نوجوانی، تعیینکننده بسیاری از تصمیمات و رفتارهای انسان در جوانی و سنین بالاتر خواهد شد.
پورایمانی خاطرنشان کرد: بازیهای کامپیوتری در تلفیق با شبکههای اجتماعی، بازیهای آنلاین را وارد عرصه زندگی مردم کرده و به آرامی و کاملاً نامحسوس سبب تغییر ارزشها و جهانبینی در میان اعضای جامعه میشود، نتیجه نهایی آن هم ایجاد تغییرات بنیادین در ارزشهای اجتماعی است.
وی تاکید کرد: بازیهای رایانهای در عصر حاضر به عنوان یکی از رسانههای قوی و تأثیرگذار فرهنگی محسوب میشود که بر روی ناخودآگاه فرد تاثیر می گذارد، طی چندسال اخیر دشمنان بازی رایانه ای را تبدیل به ابزاری برای مبارزه با اسلام و ایران کردهاند.
مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین: قهرمان سازی و ایجاد الگویی برای کودکان نوجوانان از طریق بازیهای رایانه ای به راحتی قابل اجرا است، باید تلاش کنیم به جایی برسیم که بتوانیم با بازیهای رایانه ای و تمام روشهای جنگ نرم به پا شده در جهان علیه اسلام، مقابله کنیم.
وی تاکید کرد: بازی رایانهای مطلوب باید باعث ایجاد اتفاقات مثبتی از جمله ایجاد و تقویت ارزشهای اسلامی و ایرانی، ایجاد روحیه خودباوری در کاربران، ایجاد روحیه اعتماد به نفس در کاربران خصوصاً کودک و نوجوان، تقویت هویت ملی و افتخار به ایرانی بودن، پرهیز از هرگونه اباههگری و بداخلاقی شود.
1010/گ30/ب