خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
دومین دوره آموزشی عقیدتی مهارت افزایی روحانیون، مسئولین نمایندگی، ولی فقیه، مسئولین تعلیم و تربیت، طلاب وظیفه، فرماندهان نواحی و سرمربیان حلقات صالحین بسیج جامعه عشایری کشور در شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۰۵۵۶۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجه الاسلام رجبی, مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عشایر کشور با بیان اینکه اولین دوره مهارت افزایی رده های بسیج عشایر کشور سال گذشته در مشهد برگزار شد, گفت: دومین دوره مهارت افزایی با حضور 120 نفر با عنوان آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در شهر شیراز آغاز شده است.

وی وجود سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز را عامل انتخاب این شهر عنوان کرد و افزود:این دوره به منظور رشد و تعالی فرهنگی و عقیدتی شرکت کنندگان و تاثیر آنها بر جامعه عشایری برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در بسیج جامعه عشایر کشور, سپاه را تنها مرجع فعالیت فرهنگی و عقیدتی در میان عشایر دانست و اضافه کرد: عقیده ما این است که در سنگر دین و عقاید بعنوان حافظان و سنگربانان عشایری به نحوی عمل کنیم که هیچ جاهل قاصری در میان آنان نباشد.

حجه الاسلام والمسلمین ناصر رنجبر, مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج عشایر استان فارس درخصوص دوره مهارت افزایی این قشر از بسیج گفت: دومین دوره مهارت افزایی رده های بسیج عشایر کشور در شهر شیراز به مدت سه روز از 14 دیماه آغاز و تا 17ام ادامه خواهد داشت.

وی پیرامون دوره مذکور تصریح کرد: با استفاده از اساتید مجرب درون و برون سازمانی تلاش شده تا ضمن افزایش آگاهی, رشد و تعالی فرهنگی و عقیدتی حاضران در دوره, موجب تاثیرگذاری بهتر و بیشتر این افراد در جامعه عشایری بوده تا اهداف و مقاصد مقام معظم رهبری را به منحصه عمل تبدیل نمایند.

حجه الاسلام رنجبر تعلیم و تربیت افراد انقلابی, انقلابی ماندن در انقلاب, آگاهی از اقتصاد مقاومتی, آگاهی و شناخت بیشتر ولایت فقیه و آمادگی و آگاهی از طرح و نقشه های دشمن را از جمله سرفصل های دومین دوره مهارت افزایی رده های بسیج عشایر کشور عنوان کرد.

وی درمورد اساتید دوره بیان داشت: سعی شده تا از اساتید و سخنرانان برجسته کشوری و استانی همچون سردار سیف رئیس بسیج جامعه عشایر کشور, حجه الاسلام حدائق, حاج آقا کدخدایی و پورجباری در این دوره بهره گرفته شود.

حجه الاسلام ابوذر خادمی تعلیم و تربیت را تبلیغ دین عنوان کرد و افزود: کار تعلیم و تربیت که در آیات قرآن نیز از آن به عنوان ضروریات یاد شده, بر اساس حلقه های صالحین می باشد.

وی با بیان اینکه عشایر ذات و سنت خود را از قدیم حفظ کرده اند, اظهار داشت: عشایر متشکل از افرادی پاک, صادق و ساده بوده و تاثیرپذیری زیادی دارند و به همین دلیل بحث تعلیم و تربیت در میان عشایر از اهمیتی خاص برخوردار است.

مسئول تعلیم و تربیت نمایندگی ولی فقیه در بسیج عشایر فارس حلقات صالحین را ادامه حلقه های بحث و گفتگوی زمان پیامبر(ص) دانست و گفت: حلقه های زمان پیامبر(ص), حلقه های صالحین و عشایر هر سه بسیار شبیه می باشند.

وی با اشاره به اینکه حلقات صالحین به صورت چهره به چهره و متکلم بودن همه اعضای حلقه برگزار می شود, درخصوص اهداف این حلقه ها اذعان داشت: ایجاد انگیزه برای جامعه عشایری, ارتباط , استفاده از تجربیات یکدیگر و رفع مشکلات و کمبودها از جمله اهداف برگزاری حلقات صالحین می باشددکه در دوره مهارت افزایی نیز کلاس هایی را برای سرمربیان, مربیان و رابطین حلقه های صالحین درنظر گرفته ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها