بانک صادرات ارتقای امنیت حساب های مشتریان در فضای مجازی را اولویت خود قرار داده و سیستم پرداخت الکترونیکی را به گونه ای طراحی کرده تا حتی حداقلی از اطلاعات وارد شده توسط مشتریان به دست افراد سودجو سرقت نشود.
کد خبر: ۹۲۰۶۰۲۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

گروه اقتصادی_خبرگزاری بسیج؛ مقدمه: پس از توسعه و رشد تکنولوژی های الکترونیکی به رهبری فضای مجازی، سیستم بانکداری نوین با فراهم کردن امکاناتی در جهت افزایش سرعت و کارایی ارائه خدمات بانکی به سراغ بانکداری الکترونیک رفت.

در بانکداری الکترونیک ضمن ذخیره انرژی و وقت فراوان افراد می‌توانند با دقت و سرعت بالا از خدمات بانکی بهره مند شوند. در واقع با بانکداری الکترونیک فناوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات تبادل منابع مالی و اطلاعات ،حضور فیزیکی مشتریان را در شعبه حذف کرده و موجب می شود تا افراد با سهولت بیشتری از خدمات بانکی بهره مند شود.

در بانکداری الکترونیک با توجه به مزایا و ویژگی های فراوانی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهد بایستی فضای بوجود آید تا امنیت سایبری و شبکه‌ای نیز مورد دقت باشد. تا طی چند سال اخیر امنیت تراکنش‌های مالی در فضای مجازی به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده بود اما امروزه بانک‌ها با استفاده از اقدامات گسترده و تکنولوژی های پیچیده، ضمن حفاظت از حریم خصوصی حساب مشتریان از افشای اطلاعات شخصی آنها جلوگیری کرده و دست هکرها و مجرمان سایبری را کوتاه می کنند.

گزارش بسیج حاکی از آن است که بانک صادرات ایران نیز در هیمن راستا، ارتقای امنیت حساب های مشتریان در فضای مجازی را اولویت خود قرار داده و سیستم پرداخت الکترونیکی را به گونه ای طراحی می کند تا حداقل اطلاعات وارد شده توسط مشتریان به دست افراد سودجو سرقت نشود.

این بانک در راستای مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای امنیت خدمت رسانی مبتنی بر کارت های الکترونیک پیشگیری از عواقب سرقت رمزهای دوم، سامانه ی نرم افزاری رمز پویا «ریما» را طراحی کرده است.

نرم افزار ریما با قابلیت تولید رمز یکبار مصرف بر روی گوشی های همراه جدید نصب می شود. این اپلیکیشن با فعالسازی آسان و تولید رمز یکبار مصرف بعد از انجام تراکنش های مالی در فضای مجازی پس از ۶۰ ثانیه منقضی می شود. در همین راستا، نرم‌افزار موبایلی «ریما» به عنوان نرم‌افزار تولید رمز یکبار مصرف اول / دوم کارت تدوین و از طریق سایت این بانک و نرم‌افزار موبایلی «صاپ» در دسترس است.

بدین ترتیب مشتریان بانک صادرات با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود به راحتی می توانند از امکانات خرید های اینترنتی که احتیاج به رمز دوم دارد بهره برده و در عین حال از سرقت اطلاعات خود ایمن باشند.

گفتنی است نصب این نرم افزار به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

ارسال نظرات