خبرهای داغ:
برخی منابع تاکید کردند که دولت عراق، تماس‌های مکرر مقامات آمریکایی را پاسخ نداده است.
کد خبر: ۹۲۰۶۲۳۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، منابع عراقی اعلام کردند که ادعای پنتاگون مبنی بر زخمی شدن شماری عراقی در جریان حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه‌ آمریکایی در عین الاسد صحت ندارد.

خبرنگار المیادین در عراق نیز گزارش داد که بالگردهای آمریکایی از پایگاه هوایی عین الاسد به پرواز درآمده‌اند و احتمالا در حال انتقال نظامیان مجروح هستند.

در لابه‌لای این تحولات، واشنگتن تماس‌های متعددی با بغداد برقرار کرده ولی طرف عراقی به این تماس‌ها پاسخی نمی‌دهد.

در حالی‌که برخی منابع رسانه‌ای از مشارکت الحشد الشعبی در عملیات انتقام‌جویانه ایران علیه پایگاه آمریکایی عین الاسد در الانبار خبر می‌دهند، دولت عراق این خبر را رد کرد.

المیادین همچنین اعلام کرد، چند فروند هواپیمای آمریکایی به دنبال انفجار و اصابت موشک های ایرانی در پایگاه عین الاسد در حال سوختن بودند.

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) نیز از فرار گسترده نظامیان آمریکایی از پایگاه عین الاسد خبر داده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز- چهارشنبه- از شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌ الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

عین الاسد در 108 کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است که از اواخر سال 2014 میلادی به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه زیر اختیار و کنترل نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌ المللی ضد داعش قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها