خبرهای داغ:

چهارمین یادواره شهدای منطقه امامزاده جعفر (ع) قم برگزار شد

چهارمین یادواره ۴۶ شهید منطقه امامزاده جعفر شهید (ع) و گرامیداشت شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی شب گذشته در آستان امامزاده جعفر (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۶۶۵۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، چهارمین یادواره ۴۶ شهید منطقه امامزاده جعفر شهید (ع) و گرامیداشت شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس به همت این آیین به همت حوزه مقاومت بسیج، ناحیه بسیج امام رضا (ع) و اداره کل اوقاف و امور خیریه قم و با حضور قشر‌های مختلف مردم در امامزاده جعفر (ع) قم برگزار شد.
 
«اسدالله گنجعلی» فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) طی سخنانی در این مراسم، امنیت کشور را مرهون رشادت‌ها و فداکاری‌های حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش دانست و اظهار داشت: طبق فرمود: ه رهبر معظم انقلاب نه تنها جهان اسلام بلکه کل جهان، از فتنه داعش خلاص شد، از این رو بشریت مدیون حاج قاسم است.

سردار اسدالله گنجعلی بیان داشت: یک فتنه بزرگ اعتقادی به نام داعش در جهان اسلام شکل گرفت، و در حالی که ۶۵ درصد خاک سوریه و ۴۵ درصد خاک عراق در اِشغال تکفیری‌ها بود، با تدبیر این فرمانده دلاور داعش در کل منطقه نابود شد؛ استکبار از ۱۱۰ کشور مزدوران خود را وارد سوریه کرد، و ۹۶ درصد خاک این کشور به تصرف آن‌ها درآمد، ولی سردار سلیمانی با شهد همدانی ماندند و بسیج سوریه را تشکیل دادند، و اکنون کمتر از پنج درصد از خاک سوریه دست آنهاست.

گنجعلی همچنین نقش حاج قاسم سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه لبنان را مورد توجه قرار داد و گفت: حاج قاسم تا آخرین روز این جنگ حضور داشت، تا حزب الله و جریان مقاومت پیروز شد.

وی افزود: حاج قاسم در دیگر نبرد‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی نیز تاثیر بسزایی داشت، و امروز سید حسن نصرالله کوچکترین تهدیدی می‌کند صهیونیست‌ها تمام خانه‌های نزدیک مرز خود را خالی کرده و فرار می‌کنند، و لبنان این قدرت را مدیون حاج قاسم است.

فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) خاطرنشان کرد: نمی‌توان از نقش سردار سلیمانی در پیروزی‌های مردم یمن در برابر عربستان که از پشتیبانی دنیا برخوردار است، غافل شد.

وی یادآور شد: نقش حاج قاسم همچنین در شکست طرح تسلط برکشور‌های سوریه و لبنان و عراق برای ایجاد خاورمیانه جدید به منظور شکل‌گیری کمربند امنیتی اسرائیل بر کسی پوشیده نیست.

گنجعلی با بیان اینکه حمله امروز سپاه به پایگاه‌های آمریکایی باعث شد تا درد‌های ناشی از مصیبت شهادت سردار سلیمانی اندکی التیام پیدا کند، افزود: ما با سردار سلیمانی و همه شهیدان پیمان می‌بندیم که نگذاریم هیچ گاه پرچم مقاومت پایین بیاید.

وی بیان کرد: با شهادت حاج قاسم و همراهانش یک دست و سر جدا شد، ولی دست‌ها و سر‌ها بالا رفت، به ظاهر یک حاج قاسم را از ما گرفتند، ولی هزاران حاج قاسم به پهنای جغرافیایی جبهه مقاومت متولد شد.

وی با تاکید بر ضرورت خروج نیرو‌های آمریکای از منطقه گفت: طرح اخراج آمریکا از کل منطقه در دولت و مجلس ما و همچنین در مجلس عراق شکل گرفت، ولی آمریکایی همواره نگران امنیت اسرائیل هستند، و اگر جسارتی بکنند، آنجایی را که خیلی دوست دارد، به آتش می‌کشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار