مسئول کانون بسیج حقوق دانان شهرستان اراک:

آمریکا بزرگترین جنایت ها را علیه بشریت انجام می دهد/ لزوم پیگیری حقوقی جنایت های آمریکا در مجامع بین المللی

مسئول کانون بسیج حقوق دانان شهرستان اراک گفت: اقدام نامشروع، غیرقانونی و ناجوانمردانه آمریکا علیه سردار سلیمانی و دیگر قهرمانان مبارزه با تروریسم بین المللی اقدامی در ضدیت با «انسانیت، آزادگی و حاکمیت قانون» و اقدامی در حمایت از تروریسم بین المللی است.
کد خبر: ۹۲۰۶۷۹۳
|
۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

به‌گزارش سرویس بسیج خبرگزاری بسیج حقوقدانان استان مرکزی از اراک؛  محمد طالبی مسئول کانون بسیج حقوق دانان شهرستان اراک در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و جنایات آمریکا گفت:  کشتار انسانهای آزادیخواه توسط ایالات متحده آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه و غیر قانونی در مبارزه با خواست ملتها و سرکوب حقوق مسلم انسانها مسئله امروز این دولت جنایتکار نیست.

وی افزود: اقدامات غیرانسانی این کشور در کودتا علیه نظامهای مردمی از جمله کودتای دهه ۱۹۵۰ میلادی علیه دولت مردمی ایران، حمایت از جنایات صدام علیه ملت ایران، تقویت تروریست های منافقین، تجهیز و تسلیح گروه های تروریستی القاعده و داعش علیه ملتهای غرب آسیا ؛ که همه اینها نشانگر آن است که سردمداران آمریکا تروریسم نظامی و اقتصادی دولتی را علیه کشورهای هدف و در راستای منافع نامشروع خود و در پوشش حقوق به اصطلاح بشر و منافع ملی اقدام می کنند

طالبی ادامه داد: سازکار فعلی نظام بین الملل در برابر جنایت دولت امریکا منفعل است ،و ایالات متحده امریکا با اطمینان از عدم مطالبه گری و پاسخگو نبودن در جامعه بین المللی باعث شده است ، تا وحشیانه ترین اقدامات را علیه انسانیت و حاکمیت قانون به انجام برساند. اقدام نامشروع، غیرقانونی و ناجوانمردانه آمریکا علیه سردار سلیمانی و دیگر قهرمانان مبارزه با تروریسم بین المللی اقدامی در ضدیت با «انسانیت، آزادگی و حاکمیت قانون» و اقدامی در حمایت از تروریسم بین المللی است.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی به دعوت رسمی دولت عراق ، در حمایت از حقوق بشر انسانها بویژه مردم غرب آسیا، پیش از ائتلاف پوشالی تحت رهبری آمریکا علم مبارزه با تروریسم بین المللی ساخته غرب را برداشت. تردیدی نیست که مقابله آمریکا با سردار سلیمانی در جهت ایجاد امنیت و آزادی برای تروریست های دست پرورده غرب است. بطور قطع، کشتن قهرمان مبارزه با تروریسم بین المللی نوعی حمایت از تروریسم بین المللی و دلگرمی برای آنها و همچنین ایجاد بی ثباتی در منطقه می باشد.

طالبی در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام جنایتکارانه آمریکا دشمنی آشکار با حقوق بین المللی و تمام توافق های بنیادین، از جمله منشور ملل متحد، و همچنین اصول بنیادین حقوق بین المللی(حاکمیت کشورها، استقلال سیاسی و حفظ صلح و امنیت بین المللی) می باشد. افزون بر آن، مفاد موافقت نامه امنیتی آمریکا با عراق مقرر می دارد که تمام عملیات نظامی نیروهای آمریکایی باید با موافقت دولت عراق و در هماهنگی کامل با دولت عراق باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار