عضو خبرگان رهبری، شهید سلیمانی را نماد همه ارزش های متعالی در عصر حاضر دانست و گفت: اگر از کنار تدبیر این شهید بزرگوار بگذریم نماد ارزش های متعالی بودنِ ایشان، منجر به ایجاد کینه در آمریکا و همراهانش شد و به همین دلیل شبانه و به دور از فضای نظامی ایشان را به شهادت رساندند.
کد خبر: ۹۲۰۶۸۰۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ آیت الله محسنی اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در مسجد آقا ضیاءالدین اراک برگزار شد، گفت: شرارت های دشمن نشان دهنده میزان دردی است که از زخم وارد شده از طرف ما احساس می کنند.

محسنی اراکی افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی زخم عمیقی بر پیکر آمریکا در منطقه بود و هیبت آنان را در منطقه شکست و بینی شان را به خا‌ک مالید.

وی، با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی نقشه های ۲۰ ساله دشمنان در منطقه را نقش بر آب کرد، ادامه داد: دشمنان در چهل سال اخیر همه ی دنیا را بسیج کردند و در طی ۲۰ سال گذشته به مرحله اجرا وارد شدند و در طول این مدت تعداد بسیاری موسسات ایران شناسی و اسلام شناسی تاسیس کردند تا ابعاد مختلف شیعه و انقلاب را مطالعه و تحلیل کنند.

نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطالعه دشمن بر روی انقلاب، اسلام و ایران تصریح کرد: دشمنان پدیده انقلاب اسلامی را به عنوان پدیده ای که تمام محاسبات آنان را به هم ریخت مطالعه می کنند.

وی، تداوم انقلاب به رهبری امام (ره) و مدیریت حوادث بعد از آن توسط رهبری را از دیگر پدیده های رقم خورده برشمرد و ضمن بیان اینکه شهید سلیمانی یکی از نوترین این دست پدیده هاست، اظهار کرد: از اساتید مومن در دانشگاه ها می خواهیم به جامعه شناسی قرآنی و اسلامی ورود داشته باشند و متکی به جامعه شناسی برآمده از ظن و تخیل غربی نباشند چرا که با شناخت جامعه شناسی قرآنی می توانند به سنت های الهی و تحلیل پدیده های اسلامی و انقلابی پی ببرند.

محسنی اراکی در ادامه به تشریح مدیریت نادر و بی نظیر رهبر معظم انقلاب طی سی سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: با خیلی از رهبران دینی دنیا که صحبت می کنیم وقتی به سیاست های مقام معظم رهبری می رسند به شگفت آور بودن مدیریت ایشان اقرار می کنند.

وی با اشاره به رخدادهای سه دهه گذشته، افزود: این مدیریت از سوی رهبر انقلاب عادی نیست و اگر الهامات پشت پرده نباشد، مگر می شود این همه حادثه و مشکل را تدبیر و حل کرد. آن هم تدبیری که نمی توان در آن خطا و اشتباهی یافت و یا پیش بینی هایی که به خلاف آن نمی رسیم.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان، رهبر معظم انقلاب را شخصیتی حکیم، عالم، مدیر، مدبر، مومن، متقی، پارسا، متواضع، دنیا شناس و جامعه شناس دانست و اظهار کرد: از جمله مدیریت کلان رهبری، مدیریت جنبش اسلامی بین المللی است که تا به حال مدیریت شده است.

وی ضمن بیان اینکه تمام اتفاقات از ابتدای انقلاب بر اساس سنت الهی پیش رفته است، عنوان کرد: در ۴۰ سال انقلاب دایره المعارف سنت های الهی را دیدیم و تجربه کردیم و اگر وارد جامعه شناسی قرآنی و الهی شویم این سنتها قابل فهم است.

محسنی اراکی، به مشکل آفرینی دشمن به واسطه جنگ تحمیلی، برای انقلاب پرداخت و تصریح کرد: قاسم سلیمانی ها و دیگر شهدا با حمایت مردم و تدبیر امام و رهبری این صفحه از انقلاب را با پیروزی پشت سر گذاشتند و نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان بعد از جنگ نوع دیگری از توطئه را آغاز کردند، ادامه داد: به وجود آوردن یک جریان اسلامی و انقلابی قلابی که مدیریتش در اختیار خود آمریکا باشد دیگر توطئه آنان بود تا بتوانند جوانان را علیه انقلاب و جریان قدرتمند، بسیج کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، القائده، طالبان و داعش را نمونه ای از گروه های قلابی برشمرد و اظهار کرد: تمام این گروه ها توسط آمریکا و با پول عربستان و امارات ساخته شدند. گروه هایی که حتی فعالیت های خود را با شعارهای انقلابی و در ظاهر ضد آمریکایی شروع کردند و به همین واسطه جریان جهانی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداختند و از موریتانی تا اندونزی نیرو جمع کردند.

وی کینه اموی را عامل اصلی تحریک این گروه ها  برشمرد و با تاریخی دانستن این کینه، افزود: این کینه، کینه ای پایان ناپذیر است و گاهی به مرحله ای می رسد که علیه اشخاص جمع می شود. امیر المومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) به عنوان نمادهای همه ارزش های متعالی مورد این کینه واقع شدند.

محسنی اراکی، شهید سلیمانی را نماد همه ارزش های متعالی در عصر حاضر دانست و عنوان کرد: اگر از کنار تدبیر این شهید بزرگوار بگذریم نماد ارزش های متعالی بودن ایشان، منجر به ایجاد کینه در آمریکا و همراهانش شد و به همین دلیل شبانه و به دور از فضای نظامی ایشان را به شهادت رساندند.

وی اقدامات تبلیغاتی دشمن علیه سپاه را بر آمده از همین کینه دانست و تصریح کرد: این کینه بر آمده از آن است که هر کجا پای دفاع از انقلاب و امنیت مردم در میان بوده سپاه سینه سپر کرده است و همین اتفاق برای حشدالشعبی در عراق هم می افتد.

نماینده مردم در مجلس خبرگان، شهید سلیمانی را نماد برتر و برجسته تربیت شده مکتب امام برشمرد و خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی شخصیتی متواضع، متدین، زاهد، بی ادعا، شجاع، مدیر، مدبر، فهیم، قرآن شناس و آشنای با معارف اهل بیت (ع) بود‌ و باید گفت که فرزندان مکتب امام و سردار مکتب رهبری به این شکل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات