دکتر حسین حاجی در گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد پاسدار سلیمانی در امامزاده سید اسحاق شهرستان ساوه گفت:سردار شهید سلیمانی یک مرد وارسته و مخلص بود و دلش برای امنیت جهان می تپید
کد خبر: ۹۲۰۶۸۲۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی  از ساوه ، دکتر حسین حاجی کارشناس ارشد سیاست بین الملل برنامه های صداو سیما در مراسم یادبود شب هفتم شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش در حرم امام زاده سید اسحاق (ع) ساوه گفت:هدف ما فقط شکست ماشین جنگی مجهز دشمن در پایگاه های عراق نبود چون قبلا سردار سلیمانی ماشین جنگی دشمن را زمین گیر کرده بود بلکه هدف، شکست اقتدار ظاهری ایالات متحده آمریکا بود.
وی افزود: ترامپ بعد از این حمله موشکی لرزید و همانطور که امام خامنه ای(مدظله) گفته است جنگ نخواهد شد و فقط خیانت ها و افشای موقعیت سردار شهید سلیمانی به دشمنان جسارت داد که ترور کنند ولی پایان دهنده ما بودیم چون آمریکا توان پاسخ متقابل ندارد.
حاجی بیان کرد: نتانیاهو در پیامی که به ترامپ داد در واقع خواست به ما این پیام را بدهد که تقصیری در شهادت سپهبد سلیمانی نداشته است و به رژیم صهیونیستی حمله نکنیم.
وی ادامه داد: ۱۷ سال پیش در سند دکترین امنیت ملی آمریکا برای مقابله با پیشروی نظام اسلامی ایران اندیشه شد و بعد از رد شدن گزینه های نظامی مثل بمب اتمی و غیره به این نتیجه رسیدند که باید بازوهای قدرت ایران قطع شود.
این کارشناس سیاست بین الملل اظهار کرد: در همین برهه زمانی حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک نظامی با استعداد بالا توانست بر ضد همه توطئه های دشمن ، راهبرد طراحی کند و بازوهای جمهوری اسلامی را در کشورهای مختلف افزوده و توانمندتر کند.
وی افزود: چطور شد که موشکهای نقطه زن ایران توانست هر دو پایگاه فوق پیشرفته و مجهز به سیستم رهگیر موشک را بزند و حتی یک موشک هم رهگیری نشد ولی حاج قاسم سلیمانی رهگیری و شهید شد این قصه نفوذ بعدها مشخص می شود.

حاجی تاکید کرد : سردار سلیمانی یک مرد وارسته و مخلص بود که دلش برای امنیت جهان می تپید اگر شهید سلیمانی نبود ۱۰ سال پیش جنگ جهانی رخ می داد چون داعش به سفارش آمریکا برای مقابله با ایران اسلامی آمده بود و مجبور می شدیم بصورت مستقیم وارد جنگ شویم و آمریکا و متحدانش هم مستقیم وارد جنگ می شدند و آن زمان معادله قدرت مانند امروز به نفع ایران نبود.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی توانست شاخ آن گاو شاخ دار وحشی را بشکند و به خاطر همین مجاهدت ها و نجات پیروان ادیان مختلف منطقه از دست داعش، شاهد همدردی آنها هستیم.
این تحلیلگر سیاسی گفت: سردار دلها شهید شد چون اجازه نداد آمریکا به هدفش در منطقه برسد و اجازه نداد ناموس مردم منطقه در زیر چکمه های کثیف داعش قرار بگیرد ، مردم اروپا هم باید قدردان شهید سلیمانی باشند که نگذاشت ناامنی در اروپا ادامه یابد.

 

ارسال نظرات