امام جمعه یزد:

شهادت حاج قاسم،حماسه ای در تاریخ اسلام ایجاد شد

آیت الله محمدرضا ناصری در نماز جمعه این هفته یزد گفت: حاج قاسم سلیمانی فدایی بزرگ اسلام شد تا تمام توطئه های و تفرقه افکنی های خطرناک دشمنان در کشورهای اسلامی تمام شود و دیدید که همه افکار دنیا بیدار شد و حماسه ای در تاریخ اسلام ایجاد شد.
کد خبر: ۹۲۰۶۸۷۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه یزد در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در سوره یونس، خدای متعال به کسانی که ایمان آورده اند و ثابت قدم هستند، عالی ترین و بالاترین مقام را در نزد پروردگار دارند.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: قرآن کریم، اوصاف این افراد را کسانی می داند که شروع، حرکت و پایانشان با خداوند و رضایت او همراه است و در نهایت پیش خداوند متعال منزلت و جایگاه ویژه ای خواهند داشت.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: آمریکایی ها، غربی ها و در واقع جبهه مقابل حق، نمی تواند حتی نقطه ای از حرکت اسلام را تحمل کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان اصلی ترین پایگاه حق، از ابتدای شکل گیری در مقابل جبهه استکبار قرار گرفت و هر چه در توان داشت به میدان آورد تا حرکت اسلام به سمت جلو متوقف شود.

وی تاکید کرد: دیدید جبهه استکبار یکپارچه به میدان آمد و هر چه در توان داشت گذاشت، تا مانع از پیشرفت اسلام و ایران شود؛ از فضای سوریه و عراق استفاده با ایجاد داعش استفاده کرد اما بازهم شکست.

آیت الله ناصری ادامه داد: یک شخصیت و یک سردار اسلام با فرماندهی بی نظیر خود در عراق و سوریه در مقابل داعش با حمایت 23 کشور دنیا ایستاد و همه توطئه ها و هزینه های آن ها را بر باد داد و پرونده داعش در کل دنیا را بست؛ اسلام چنین مکتبی است که یک شخصیت و یک سردار مخلص آن می تواند در مقابل همه جبهه کفر و استکبار بایستد و بر آن ها پیروز شود.

وی با اشاره به اوصاف شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم سلیمانی، یمن، عراق و سوریه را به خوبی فرماندهی کرد و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند در عین دلیری و شجاعت با تدبیر و تفکر عمل می کرد، همانند مالک که حضرت علی(ع) در شان او گفت مالک هیچ وقت بی گدار و بی فرمان من حرکت نمی کرد و احساساتی نمی شد.

آیت الله ناصری تاکید کرد: ایجاد بسیج مردمی در عراق به عنوان یادگاری ماندگار از سوی حاج قاسم برای تاریخ ماند و با کمترین امکانات و نیرو، کاری کرد که همه استکبار انگشت به دهان شدند.

وی خاطرنشان ساخت: شهادت حاج قاسم سلیمانی، برکتی را در انقلاب و اسلام ایجاد کرد که تمام توطئه های نرم دشمنان و تفرقه افکنی های آمریکا در کشورهای اسلامی به پایان رسید.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت: حاج قاسم سلیمانی فدایی بزرگ اسلام شد تا تمام توطئه های و تفرقه افکنی های خطرناک دشمنان در کشورهای اسلامی تمام شود و دیدید که همه افکار دنیا بیدار شد و حماسه ای در تاریخ اسلام ایجاد شد.

وی تصریح کرد: پس از این فداکاری بزرگ، وظیفه ما این است که از شخصیت او الگو بگیریم، از ثابت قدمی، اخلاص، مردمداری، ولایتمداری و بصیرت او الگو بگیریم و محکم در راه اسلام و انقلاب بایستیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار