خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

نیروهای نظامی وامنیتی حق بزرگی برگردن کشور دارند

آیت الله علما گفت: نیروهای نظامی حق بزرگی به گردن کشور دارند و باید آنان را عامل قدرت کشور دانست .
کد خبر: ۹۲۰۶۹۳۰
|
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
آیت‌الله علما: نیروهای نظامی حق بزرگی به گردن کشور دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به مقام والای شهدا، بیان داشت: شهدا زنده‌اند و نزد خدا هستند و رزق و روزی دارند.

وی با بیان اینکه بالاتر از هدایت چیزی نداریم، گفت: شهدا هم مجاهدت‌هایشان و هم شهادتشان سبب هدایت است، همانگونه که مجاهدت‌ها و شهادت حاج قاسم سبب هدایت بسیاری از مردم شد.

آیت‌الله علما با اشاره به حضور بی سابقه مردم ایران و عراق در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، تاکید کرد: شکست برای کسانی که در برابر اسلام ایستاده اند.

خطیب جمعه کرمانشاه حاج قاسم سلیمانی را  انسانی زلال و مؤمن و در خدمت اسلام و دین دانست و گفت: او انسان فوق العاده‌ای بود که دنبال وحدت مسلمین در سراسر جهان بود و با ابتکاری که به خرج داد توانست نیروهای مقاومت از همه کشورهای مختلف اسلامی را پای کار بیاورد و گروه‌هایی چون حیدریون، زینبیون، فاطمیون و ... را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تاریخ‌ساز بود، بیان کرد: او شخصیت بی‌نظیری بود که از همه نصیحت می‌پذیرفت و به آنچه که می‌فهمید عمل می کرد.

آیت‌الله علما با اشاره به ملاقات مردم قم در نوزدهم دی‌ماه با رهبر انقلاب اسلامی، گفت: رهبر انقلاب حمله موشکی به پایگاه آمریکایی‌ها را به یک سیلی تعبیر کردند و تاکید کردند: اگر آمریکایی‌ها آدم نشوند این عقبه ادامه خواهد داشت و آنها باید از منطقه خارج شوند.

 وی با بیان اینکه نیروهای نظامی حق بزرگی به گردن کشور دارند آنان را عامل قدرت کشور و دانست و از آنان تقدیر و تشکر کرد و تصریح کرد: باید از سردار تهرانی مقدم که صنعت موشکی مدیون تلاش‌های اوست نیز یاد کرد.

آیت‌الله علما با بیان اینکه غوغایی که حاج قاسم در دنیا آن راه انداخته است، ناشی از معنویت و اخلاص اوست، عنوان کرد: مردم کار بزرگی کردند و با حضورشان به انقلاب روح‌ دمیدند و به تعبیر رهبر انقلاب انگار دستی در پشت قصه کارها را می‌گرداند.

وی شجاعت، تدبیر، فکور بودن، منطقی بودن، اهل تظاهر نبودن، ذوب در انقلاب بودن و اهل هیچ نوع دسته‌بندی نبودن را از خصایص و ویژگی‌های سردار سلیمانی در کلام رهبری بیان کرد و تاکید کرد: همه جوانان و مسئولین باید ذوب در انقلاب باشند و نگذارند انقلاب به سستی بگراید.

آیت الله علما با بیان اینکه حاج قاسم همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می کرد و ابراز داشت: او با مطرح کردن فلسطین نگذاشت آمریکا و اسرائیل آن را به فراموشی بسپارند.

وی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب در خصوص شناخت جبهه دشمن و کوتاه نیامدن در برابر آنان، گفت: اگر می خواهیم انقلاب باصلابت باقی بماند باید دشمن را بشناسیم.

آیت‌الله علما با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند دشمنی دشمنان با ما فصلی نیست، بلکه همیشگی است تصریح کرد: علاج مقابله با دشمن قوی بودن در همه ابعاد مختلف سیاسی،اقتصادی، نظامی و امنیتی و تقویت زیرساخت‌هاست.

وی با اشاره به آغاز دهه فاطمیه و مقام والای حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) بیان داشت: نورانیت و وجود نورانی حضرت فاطمه زهرا (س) قبل از خلقت آسمان و زمین به وجود آمده بود.

آیت‌الله علما در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی، همگان را به رعایت تقوا و پرهیزگاری و دوری از معصیت فراخواند.

ارسال نظرات