خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی:

توریسم درمانی بهترین ظرفیت برای همکاری ایران و عراق است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: توریسم درمانی بهترین ظرفیت برای همکاری بین ایران و عراق است.
کد خبر: ۹۲۰۷۰۳۵
|
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جواد آقازاده در نشست جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران در آذربایجان‌غربی که در هتل آریا ارومیه با همت سازمان همیاری شهرداری‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: توریسم درمانی بهترین ظرفیت برای آغاز و توسعه همکاری در بین ایران و عراق به شمار می‌رود.

وی به احداث بیمارستان 350 تختی در مهاباد اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه هم اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش ما بر این است که به واسطه تامین اعتبار موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از آن اهتمام شود.

این مسوول با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در زمینه‌های خدمات تخصصی موقعیت خوبی دارد به طوری که در همه تخصص‌ها، پزشک حاذق و توانمند در استان فعالیت می‌کند، اضافه کرد: بعد از تهران، ارومیه در زمینه پیوند کلیه رتبه دوم را دارد  و تاکنون 3 هزار پیوند کلیه در این شهرستان انجام شده است، همچنین در زمینه جراحی قلب، مغز، سینه و ... خدمات درمانی ارزشمندی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان ضمن اشاره به اینکه برای نخستین بار 50 نفر از عراق برای شرکت در دوره‌های پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، داروسازی و ... ارومیه آمده‌اند، اضافه کرد: این ظرفیت در مرکز استان وجود دارد که پزشک عمومی از عراق دعوت کرده و آموزش‌های تخصصی ارائه شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات