کارت مرزنشینی به بیش از ۲۸ هزار خانوار اختصاص یافت

بیش از ۲۸ هزار خانوار دارای کارت مرزنشینی هستند.
کد خبر: ۹۲۰۷۰۸۴
|
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزای بسیج از کردستان، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با اعلام این خبر گفت: ساکنان ۲۸۴ روستای این استان شامل ۲۸ هزار و ۴۲۲ سرپرست خانوار که در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز سکونت دارند، دارای کارت مرزنشینی هستند.

علی خداویسی افزود: امسال یک مرحله در اردیبهشت ماه و در مجموع بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال به حساب ۲۸ هزار و ۴۲۲ سرپرست خانوار ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز واریز شده است.

خداویسی گفت: از اردیبشهت تاکنون به دلیل تعلیق صادرات سوخت به عراق، اولویت تامین سوخت داخل در فصل سرما و نوسانات نرخ ارز، پرداخت سود حاصل از فروش سوخت به روستاییان واقع در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز در استان متوقف شده است.

خداویسی افزود: به نظر می‌رسد کمک به مرزنشینان از طریق پرداخت سود حاصل از فروش سوخت، شیوه‌ای صحیح نیست و به دنبال این هستیم که با ایجاد واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های زودبازده، برای مردم این مناطق شغل و درآمد پایدار ایجاد کنیم.

وی گفت: از سال ۹۵ و در قالب طرح پرداخت سود حاصل از صادرات سوخت به عراق تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال به حساب سرپرستان خانوار دارای کارت مرزنشینی در این استان واریز شده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار