عصر شعر مقاومت با محوریت شهید سردار قاسم سلیمانی

عصر شعر مقاومت با محوریت شهید سردار قاسم سلیمانی در شهرستان پارس آباد برگزارشد.
کد خبر: ۹۲۰۷۰۸۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج، عصر شعر مقاومت با محوریت شهیدسردار قاسم سلیمانی  بعدازظهر روز چهارشنبه با همت کانون بسیج هنرمندان با همکارری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر ادب در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد  برگزارشد.

مجتبی هاتف رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد ضمن خیر مقدم گویی وعرض تسلیت به شهادت سردار قاسیم سلیمانی و تبریک به سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق  و تقدیر و تشکر از حضور ارزشمند شعرای شهرستان اظهار کرد:  یکی از خصیصه‌های شعر مقاومت مردمی بودن آن است که شاعران با باور و اعتقاد خود شعر می‌گویند و برای استکبارستیزی شعر می‌سرایند.

 وی تصریح کرد : شاعران که مقاومت را منشا آزادی و پیروزی می دانند.  با برگزاری چنین برنامه ها و خلق آثار ارزشی در حوزه ایثار و شهادت ،گامی مهم در جهت انتقال فرهنگ و ارزشهای  انقلاب اسلامی در بین جوانان خواهیم بود.  

 سرهنگ محمدرضا بری  مسئول بازرسی و نماینده سپاه ناحیه پارس آباد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم و جبهه مقاومت اظهار کرد: زنده نگه داشتن و پیروی از آرمان‌های کسانی که از ارزشمندترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند و مردانه جنگیدند وظیفه ای است که بر دوش تک تک آحاد جامعه است.

سرهنگ بری اشاره به زندگی و زحمات سردار قاسم سلیمانی در هشت دفاع مقدس و جبهیه مقاومت در عراق و سوریه   پرداخت و گفت : سردار قاسم سلیمانی با شهادت خود انقلاب دیگری بنام  وحدت ملی و عزت اسلامی در بین مردم ایران اسلامی و  مسلمانان جهان ایجاد کرد .

وی شهادت را بزرگ ترین هنر مردان خدا دانست و یادآور شد: هنری که شهدای ما آفریدند و امروز مدافعان حرمی چون شهید حججی  و شهیدسردار قاسم سلیمانی به زیباترین شکل ممکن آن را به تصویر کشیدندو مسوولیت ما را در جبهه فرهنگی دو چندان می کند.

سرهنگ بری افزود: ما امروز افتخار می کنیم که شعرا در انتقال فرهنگ جبهه و شهادت با اشعار زیبا و پرمحتوای خود نقش آفرینی می کنند.

 وی  گفت : شعر مقاومت باید به وحدت و یکپارچگی ملت ما کمک کند. بنابراین، از همه شاعران این عرصه می‌خواهم ندای وحدت ملت مسلمان را به جهانیان برسانند.

در پایان این مراسم چند شاعر به قرائت  اشعار خود در، وصف شهدا دفاع مقدس ، شهدای مدافعان حرم و شهید سردار قاسم سلیمانی  پرداختند.

ارسال نظرات