خبرهای داغ:
یک منبع آگاه در سپاه پاسداران گفت: تا ساعتی دیگر فرمانده عملیات نظامی حمله موشکی با مردم صحبت خواهد کرد و دلایل بروز ماجرا را توضیح خواهد داد و از مردم عذرخواهی می‌کند.
کد خبر: ۹۲۰۷۱۰۷
|
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در حالیکه سه روز از سقوط هواپیمای 737 خطوط هوایی اکراین می گذرد که بیش از170مسافر آن جان خود را از دست دادند نتایج تحقیقات انجام گرفته و اخبار متناقض بسیاری منتشر شد ؛ اطلاعیه مهم ستادکل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اکراین صبح امروز منتشر و بسیار خبر ساز شده است.

 

اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح:

ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی؛

درپی وقوع حادثه دلخراش سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه۹۸/۱۰/۱۸ و در بحبوحه تهاجم موشکی به پایگاه آمریکای جنایتکار و احتمال تاثیر اقدامات نظامی در این حادثه، ستاد کل نیروهای مسلح بلافاصله به منظور بررسی این احتمال اقدام به تشکیل هیئت بازرسی متشکل از کارشناسان فنی و عملیاتی، مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری نمود که نتایج بررسی شبانه‌روزی و دقیق این هیئت به استحضار ملت شریف ایران می‌رسد:

۱-درپی تهدیدهای رئیس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکای جنایتکار مبنی بر هدف قرار دادن تعداد زیادی از اهداف در خاک جمهوری اسلامی ایران در صورت انجام عملیات متقابل و نظر به افزایش بی سابقه تحرکات هوایی در منطقه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در بالاترین سطح آماده‌باش قرار گرفتند.

۲- در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده ی اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است.

۳- در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی میگردد

۴- ستاد کل نیروهای مسلح ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع سایر کشورها و عذرخواهی به خاطر خطای انسانی پیش آمده، اطمینان کامل می دهد با پیگیری انجام اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد

۵- همچنین ابلاغ گردید تادر اسرع وقت مسئولین مربوطه در سپاه با حضور در رسانه ملی توضیحات مشروحی را به مردم شریف ارائه نمایند.

 

دستور رهبر انقلاب بعد از اطلاع از خطای انسانی/صادقانه و صریح با مردم مطرح کنید

پس از سقوط هواپیمای مسافربری بلافاصله تحقیقات در مورد چگونگی این رویداد در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گرفت. صبح جمعه در فاصله  کمتر از ۴۸ ساعت پس از این اتفاق، با محرز شدن خطای انسانی برای فرماندهان ارشد نظامی کشور، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در جریان موضوع قرار می گیرند.

 

رهبر معظم انقلاب به محض اطلاع از خطای فاجعه‌بار صورت گرفته در سامانه پدافند کشور، روز گذشته (ظهرجمعه) دستور تشکیل فوری جلسه شورای عالی امنیت ملی و بررسی موضوع را صادر کرده‌ و تاکید می کنند به محض اتمام بررسی در جلسه شورای عالی امنیت، اصل حادثه و نتایج بررسی‌ها، صریح و صادقانه از سوی نهادهای ذیربط به اطلاع مردم رسانده شود.

 

در پی دستور رهبر انقلاب جلسه شورای عالی امنیت ملی شب گذشته (جمعه ۲۰ دی ماه) با حضور اعضا تشکیل شده و بیانیه صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح و پیام رئیس جمهور خطاب به ملت ایران بخشی از  نتایج این جلسه بوده است.

 

بیانیه رئیس جمهور در پی گزارش تیم تحقیقاتی ستاد کل نیروهای مسلح  آمده است:

در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا ،خطای انسانی و شلیک اشتباه به این فاجعه بزرگ منجر شد.

مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی می گیرند.

از سوی جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌های قربانیان این فاجعه دردناک، عمیقا تسلیت عرض می‌کنم.

 

 

دستور آیت‌الله رئیسی برای تسریع در اقدامات قضایی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس قوه قضاییه طی دستوری به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، ضمن اعلام تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، جمع آوری مستندات و اقدامات قضایی مربوط به این حادثه دلخراش را مورد تاکید قرار داد.

 

آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در توییتی نوشت:

یک روز غم انگیز.

نتایج مقدماتی تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: خطای انسانی در زمان بحران حاصل از ماجراجویی آمریکا منجر به این فاجعه شد.

ما عمیقا متاسف هستیم، پوزش می طلبیم و به مردممان، خانواده همه قربانیان و ملتهایی که تحت تاثیر قرار گرفتند، تسلیت می‌گوییم.

 

پیام تسلیت و همدردی رهبر انقلاب به بازماندگان حادثه هواپیمایی مسافربری اوکراین

در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل درباره‌ی حادثه‌ی هواپیمای مسافربری اوکراینی و اثبات دخالت خطای انسانی در آن، مصیبت درگذشت جان‌باختگان این حادثه‌ی اندوهبار برای اینجانب بسیار سنگین‌تر شد. لازم میدانم اولاً به خانواده‌های معظم این عزیزان بار دیگر همدردی عمیق و تسلیت صمیمانه‌ی خود را ابراز کنم و از خداوند متعال برای آنان بردباری و آرامش روحی و قلبی تمنا نمایم. ثانیاً به ستاد کل نیروهای مسلح مؤکداً درباره‌ی پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه‌ی دردناک سفارش کنم. ثالثاً مراقبت و پیگیری‌های لازم برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای را از مدیران و مقامات ذی‌ربط مطالبه نمایم.

پروردگار عزیز و کریم به درگذشتگان لطف و رحمت و به داغداران صبر و اجر عنایت فرماید.

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۱ دی ۹۸

اما لزوم هوشیاری مردم در موج سواری برخی بدخواهان بر داغ دل مردم

در حال حاضر جوی که شاید علاوه بر دلسوزان کشور ، عده دیگری از بدخواهان نظام بر آن موج سواری کنند سرعت گرفتن انتقال این سری پیام ها در فضای مجازی است:

مسئولین همون روز و ثانیه اول میتونستن این خبر رو به مردم بدن و اعلام کنن که خطای انسانی باعث بروز این حادثه شده ولی اتفاق عجیب اینجاست که تا آخرین لحظه که مقامات بین المللی پای جعبه سیاه نیومدن همچین اعترافی نکردن!

 

و شروع کردن به بازی دادن رسانه‌های داخلی و خارجی! انواع و اقسام علت‌ها رو برای اینکه شلیک موشک به هواپیما اتفاق نیافتاده رو سر هم کردن! در حالیکه همون لحظه از موضوع خبر داشتن!

 

شبکه‌های خارجی با دلایل علمی (جای ترکش روی بدنه هواپیما، فیلم پرتاب، آتش گرفتن موتور، نوع موشک) اثبات کرده بودند که این اتفاق ناشی از شلیک موشک بوده نه نقض فنی ولی مسئولین بازم دست از پنهان‌کاری برنداشتند و ما به مسئولین کشورمون اعتماد داشتیم نه به نیروهای بیگانه!

 

یعنی واقعا فکر کردین که میشه این مسئله رو پنهان کرد؟ درد کشته شدن هواطنان بی‌گنا‌ه‌مون کم بود، درد به بازی گرفته شدن افکار و احساستمون هم بهش اضافه شد

 

تا لحظاتی دیگر سپاه پاسداران به مردم توضیح می‌دهد

یک منبع آگاه در سپاه پاسداران: تا ساعتی دیگر فرمانده این ماجرا با مردم صحبت خواهد کرد و دلایل بروز ماجرا را توضیح خواهد داد و از مردم عذرخواهی می‌کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها