خبرهای داغ:

هشدار پلیس به رانندگان از لغزندگی جاده ها و معابر

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در تمام جاده‌ها بارندگی رخ داده و این مسیرها لغزنده است.
کد خبر: ۹۲۰۷۱۷۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رئیس پلیس راه استان گفت: امروز 2 حادثه که از محور بیرجند-اسدیه حوالی سه راهی گوگکین گزارش شد ، اولین حادثه خسارتی مربوط به واژگونی خودروی پژو 405 بود و دومین حادثه در برخورد دو خودروی سمند و پراید گزارش شد که ۱۱ مصدوم بر جای گذاشت.


سرهنگ رضایی اضافه کرد: ۴ نفر از مصدومان در بیمارستان امام رضای بیرجند بستری هستند و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.


وی همچنین به حوادث واژگونی خودروی سواری در کیلومتر ۷۰ بیرجند- قهستان، انحراف خودروی سایپا ۱۳۲ در گردنه ثمن شاهی و انحراف به لاین مقابل خودروی پژو آر دی اشاره کرد که خسارتی بوده است.


رئیس پلیس راه استان علت این حوادث را تخطی از سرعت مطمئنه در جاده‌های لغزنده اعلام کرد.

 

علیرضا عباسی پلیس راهور استان نیز گفت: با عنایت به نزول رحمت الهی و لغزندگی معابر شهری ضروری است رانندگان ضمن رعایت فاصله طولی با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: بازدید سیستم گرمایشی خودرو، برف پاکن کن ها و به همراه داشتن زنجیر چرخ مورد تاکید است و با توجه به جمع شدن آب در برخی نقاط معابر رانندگان در حین رانندگی مراقب عابرین پیاده باشند.

وی به مردم توصیه کرد: از سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کنند و در صورت ضرورت برای سفر حتما به وضعیت راه ها توجه کنند.

 

نخعی کارشناس هواشناسی استان نیز گفت: مطابق با الگوی نقشه های پیش یابی با توجه به شدت بارشها بویژه برای امروز در نواحی جنوبی استان روان آب و آبرگرفتگی عموی و سیلابی شدن مسیلها قابل پیش بینی است.

وی افزود: بارشها در مناق سردسیر به صورت بارش برف آغاز شده در قاین و سربیشه بارش برف داشتیم.

کارشناس هواشناسی استان گفت: به تدریج در نواحی مرکزی و شمالی و شمال شرق استان بارشها به صورت برف در عصر و امشب خواهد بود. از دیگر پدیده ها به کاهش دید افقی در اثر ایجاد مه و گاهی رعد و برق اشاره کرد.

وی افزود: دمای هوا به تدریج از فردا روند کاهشی خواهد داشت و دوشنبه کاهش دمای هوا محسوس است و تا پایان هفته سرما و یخبندان شبانه تداوم دارد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به بارش برف در گردنه‌های برفگیر استان و بارش باران در اکثر محورها، بارندگی در ۹۵ درصد راه‌های استان گزارش شد که با تلاش تیم‌های راهداری و پلیس راه تردد در تمام محور‌های شریانی و اصلی استان به صورت روان برقرار است.


شهامت افزود: ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نفر نیروی راهداری با استفاده از حدود ۷۵۰ تن شن و نمک به برفروبی ۵۵۰ کیلومتر راه‌های استان پرداختند.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده به محض حصول اطمینان از وضعیت محور‌های شریانی ، برفروبی در راه‌های فرعی و روستایی استان  با تلاش تیم‌های راهداری امروز با کمک دهیاران و شهرداری‌ها انجام خواهد شد.


شهامت افزود: شماره تلفن گویای ۱۴۱ ، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرس www.۱۴۱.ir و اپلیکیشن مربوط به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان و ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در نظر گرفته شد.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به رانندگان توصیه کرد با توجه به برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و در صورت تردد از گردنه‌های برف گیر استان، تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفاء حریق را همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار