مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹ هزار و ۱۰۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۹۹۷ نفر موفق به اهدای خون و ۱۰ هزار و ۱۰۶ نفر معاف شدند.
کد خبر: ۹۲۰۷۲۳۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، غلامرضا حامدی، مدیرکل انتقال خون لرستان، امروز  دی در جمع خبرنگاران، با بیان این‎که اهدای خون فرآیندی مانند تیغ دو لبه است، افزود: اهدای خون زکات سلامتی است و وظیفه ما تضمین سلامت شخص است؛ چراکه خون و فرآورده‌های خونی که استحصال می‌شود برای مصرف بیماران بوده و باید در یک شرایط استاندارد نگهداری شود تا حیات‌بخش باشد.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۳۹ هزار و ۱۰۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که میزان مراجعات ۳۸ هزار و ۸۰۴ نفر بوده رشدی ۷۷ صدم درصدی را نشان می‌دهد.

حامدی با بیان این‌که از این میزان افراد مراجعه‌کننده ۲۸ هزار و ۹۹۷ نفر موفق به اهدای خون و ۱۰ هزار و ۱۰۶ نفر معاف شدند، افزود: از مجموع خون‌های اهدا شده ۱۹ هزار و ۶۸۴ واحد مربوط به خون‌دهندگان مستمر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۹ هزار و ۷۷۹ واحد بوده ۱.۶۵ درصد کاهش داشته ‎است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات