نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مراکز علمی باید تسهیل گر بیانیه گام دوم در حوزه تولید علم باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: مراکز علمی با نقش‌آفرینی در حوزه تولید علم و محصولات علمی می‌توانند دیگر بخش‌های جامعه را تغذیه کنند و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب تسهیل‌گری کنند.
کد خبر: ۹۲۰۷۲۳۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  سید محمدعلی آل‌هاشم  در جلسه مدیران استان با بیان اینکه دانشگاه‌ها در بیانیه گام دوم انقلاب نقش مولد را دارند، اظهار کرد: مراکز علمی با نقش‌آفرینی در حوزه تولید علم و محصولات علمی می‌توانند دیگر بخش‌های جامعه را تغذیه کنند و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب تسهیل‌گری کنند.

وی افزود: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب، ضرورت گفتمان‌سازی مفاهیمی است که می‌توانند به عنوان پیشران‌های انقلاب اسلامی عمل کنند.

حجت الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: اهمیت گفتمان‌سازی در نگاه ایشان از آن جهت است که اگر می‌خواهیم یک خواسته‌ای تحقّق پیدا کند، قدم اوّل این است که این خواسته را به‌ صورت یک گفتمان پذیرفته شده در بیاوریم.

وی تاکید کرد: در برنامه‌هایی که برای اعتلای اخلاق و معنویت پیشنهاد می‌شود، حسن اجرای اقدامات و استمرار آن بسیار مهم است و اگر غیر این باشد، اثرگذار نخواهد بود؛ نباید به دنبال برنامه‌های عجیب و غریب باشیم و باید همین برنامه‌های ساده را به درستی و به طور مناسب اجرا کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام گرفته است، افزود: چاپ و نشر کتب حقوق شهروندی از سوی شهرداری تبریز اقدامی مناسب در جهت عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است اما این کارها باید ادامه یابد و متوقف نشود.

وی گفت: بیانات مقام معظم رهبری همواره و در خصوص گام دوم انقلاب کاملا روشن است و نیاز به شرح و تفسیر ندارد و باید در راستای اجرایی کردن مطالبات رهبری عمل کنیم و در زمینه اجرایی گام برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار