خبرهای داغ:
نجاری عنوان کرد: در پایش کشوری، استان قزوین رتبه دو مصرف دخانیات و رتبه یک مصرف فست فود را به خود اختصاص داده است
کد خبر: ۹۲۰۷۴۳۱
|
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با محوریت دهمین پویش ملی تغذیه سالم با شعار تغذیه سالم با جایگزین های غذای سالم، پویش ملی مبارزه با سرطان، روز هوای پاک و نحوه انعکاس اخبار خودکشی در رسانه با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

 

اطلاع رسانی، مهمترین عامل پیشگیری از بیماری های غیرواگیر

 

حمیدرضا نجاری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در این نشست ضمن اشتره به محوریت نشست در خصوص بیماری های غیرواگیر بیان کرد: بیماری های غیرواگیر مشکل اصلی نظام سلامت است که فصل مشترکی در بیماری های غیرواگیر وجود درد و اگر ما بتوانیم با اطلاع رسانی درست، مردم را نسبت به این امر حساس کنیم می توانیم از بسیاری بیماری های غیرواگیر پیشگیری نماییم.

 

وی با اشاره به هدف این امر گفت: هدف اصلی ما پیشگیری از افزایش ابتلا به بیماری های دیابت، فشارخون، افزایش وزن وسرطان است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: اگر مردم تغذیه صحیح داشته باشند یعنی از الگوی صحیح تغذیه بهره مند شوند و از مشاوره کارشناسان ما استفاده نمایند همچنین با مصرف شکر، نمک و فراورده های غذایی می توان ابتلا به این بیماری ها را کاهش داد.

 

آمار 63 درصدی کم تحرکی مردم استان

 

نجاری با اشاره به جایگاه اول استان قزوین در بحث استفاده از فست فود در سطح کشور اظهار کرد: در بحث استفاده از فست فودها و دخانیات، استان قزوین جایگاه کشوری داشته و بیش از 63 درصد مردم استان فعالیت فیزیکی کمی دارند. 

 

وی افزود: در بحث سرطان می خواهیم که آن را کاهش داده و با تشخیص زودرس  از مرگ و میر پیشگیری نماییم که اصلاح الگوهای تغذیه می تواند در این،امر بسیار موثر باشد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سه شهر کشور اجرا می شود که شهر محمدیه در استان قزوین پایلوت این امر بوده که اجرای این طرح برای مداخله فرد در سلامت وی بسیار مهم می باشد و بنا است این طرح در سال 99 در کل کشور اجرا شود.

 

9 درصد مردم استان،دچار دیابت هستند

 

نجاری ضمن توصیه به هم استانی ها جهت حساسیت بیشتر در تعیین نوع تغذیه اضافه کرد: مردم نسبت به سلامت خود که اولویت زندگیشان است حساس بوده و از ما به عنوان مشاور امین استفاده نمایند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار کشوری در سال 95، حدود 25 درصد مردم استان مبتلا به فشار خون می باشند و این آمار تقریبا مشابه آمار کشوری است و 9 درصد مردم استان دچار دیابت هستند و در پایش کشوری، استان قزوین رتبه دو مصرف دخانیات و رتبه یک مصرف فست فود را به خود اختصاص داده است.

 

نجاری گفت:. آمار سرطان استان افزایش نیافته اما آمار مرگ و میر سرطان افزایش یافته که نیاز است مردم با حساسیت بیشتری اقدامات ایمنی را مد نظر قرار دهند.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها