فرمانده انتظامی بوشهر از دفتر خبرگزاری فارس بازدید کرد

فرمانده انتظامی استان بوشهر صبح امروز از دفتر خبرگزاری فارس در بوشهر بازدید کرد.
کد خبر: ۹۲۰۷۴۵۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار خلیل واعظی فرمانده انتظامی استان بوشهر صبح امروز از دفتر خبرگزاری فارس در بوشهر بازدید کرد.

فرمانده انتظامی بوشهر از دفتر خبرگزاری فارس بازدید کرد

فرمانده انتظامی استان بوشهر در این بازدید در نشست با هیئت تحریریه خبرگزاری فارس، نقش شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی در تأمین امنیت منطقه و عزت و سرافرزای امت اسلامی را کم نظیر دانست و اظهار داشت: این موفقیت‌ها برای این است که کار او با اخلاص بوده است، همه دنیا این نظر را دارند، این اخلاص ایشان را به جایی رساند که رهبر معظم انقلاب فرمودند من تعظیم می‌کنم.

فرمانده انتظامی بوشهر از دفتر خبرگزاری فارس بازدید کرد

سردار خلیل واعظی ادامه داد: عشق ایشان ارزش‌ها بود و مقام معظم رهبری در این مورد فرمودند که ایشان در حزب و گروه خاصی نبود بلکه انقلابی بود. ایشان ارزشی بود، یکی از ارزش‌هایی که ایشان نسبت به آن خالصانه رفتار می‌کرد احترام به خانواده شهدا بود، به تعبیر رهبر معظم انقلاب ایشان نشان داد انقلاب ما زنده است.

وی پلیس را در کلام مردم خواند و گفت: این نیرو بواسطه اینکه در کنار مردم بوده مطالبات مردم را درک کرده است، گاهی بخاطر مسائل و مشکلات مردم جریان سازی می‌شود و مردم توقع دارند از رسانه‌ها و مخصوصاً پلیس که در کنار آنها باشند. موارد متعددی را مثل آلاینده‌ها، گورکات، مسائل فرهنگی و مسائلی می‌توان نام برد، مخصوصاً در سال 97 از اردیبهشت تا تقریباً 17 مهرماه به خاطر جریان آب پلیس در کنار مردم بود.

فرمانده انتظامی بوشهر از دفتر خبرگزاری فارس بازدید کرد

سردار واعظی افزود: مشکلات زیادی وجود دارد و لازم است روی آن کار شود تا سو استفاده نشود، باید در جریانات مختلف در کنار همدیگر قرار بگیریم البته هر کسی در حوزه مسؤولیت خود، تا مسائل به نتیجه برسد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر وضعیت امنیت استان را بسیار خوب توصیف کرد و بیان داشت: با وجود اینکه از ابتدای سال تاکنون مشکلات زیادی وجود داشت اما امنیت خوبی برقرار است. بطور مثال افزایش نرخ بنزین که می‌توانست کج روی‌های زیادی بوجود آورد اما با همکاری همه مردم و مسؤولین امنیت بسیار خوبی بوجود آمده است.

وی به آمار سال جاری در حوزه امنیت اشاره کرد و افزود: اگرچه این امنیت در بین مردم احساس می‌شود اما اگر به آمارها هم نگاهی انداخته شود این حرف تأیید می‌شود. نرخ وقوع سرقت در کشور هزار و 109 نفر به ازای 100 هزار نفر است ولی در استان بوشهر این نرخ 654 نفر در 100 هزار نفر است؛ در سرقت به عنف در کشور 20 نفر سرقت به ازای 100 هزار نفر است در حالیکه در بوشهر 5/7 نفر می‌باشد، نرخ وقوع مفاسد اجتماعی در کشور 271 نفر به ازای 100 هزار نفر و در بوشهر 179 نفر است.

وی ادامه داد: نرخ وقوع نزاع که بیشتر به فرهنگ جامعه برمیگردد در کشور 745 فقره در 100 هزار نفر است اما در بوشهر به میزان 314 نفر است؛ همچنین نرخ وقوع تصادفات با وجود افزایش نسبت به سال گذشته در کشور به طور میانگین دو هزار و 33 نفر به ازای 100 هزار نفر و در بوشهر هزار و 642 نفر می‌باشد.

سردار واعظی با بیان اینکه جایگاه استان بوشهر در بحث امنیت در بین استانهای مختلف جایگاه خوب است گفت: در ارتباط با سرقت این استان در رده 27 کشور قرار دارد یعنی 26 استان سرق بیشتری در آن رخ می‌دهد. در شرارت و نزاع کمترین آمار در بین همه استانها داریم. درتصادفات بیست و چهارمین استان هستیم با وجود اینکه در فصول مختلف حجم زیادی از مسافرین را داریم.

وی با بیان اینکه جرائم خشن نسبت به سال گذشته کاهش داشته گفت: میزان سرق نسبت به ابتدای سال تا الان 47 درصد با کاهش روبرو بوده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر نقش مردم را در تأمین امینت مهم دانست و گفت: در نقاط زیادی با وجود اینکه استانداردهای امنیت را دارند ولی احساس امنیت ندارند. در این زمینه فقط اقدام پلییس کفایت نمی‌کند بلکه عملکرد خوب رسانه‌ها و نخبگان می‌تواند این احساس را القا کند. امنیت اولویت هر جامعه است، مردم می‌توانند خیلی به ما کمک کنند، بطور مثال به عنوان پلیس افتخاری برای ایجاد امنیت همکاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات