خبرگزاری بسیج: سازمان بازرگانی آمریکا صادرات پوشک به خارج را متوقف و در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل نیاز مبرم بازار داخل با اولویت نظامیان مستقر در پایگاه های این کشور درخارج از ایالات متحده آمریکا، صادرات پوشک تا اطلاع بعدی ممنوع است.
کد خبر: ۹۲۰۷۵۰۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

به گزارش منابع خبری، به دنبال حمله انتقام جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه عین الاسد و در هم کوبیدن ماشین جنگی و مرکز فرماندهی و کنترل آمریکا، بهای پوشک در ایالات متحده آمریکا به شدت افزایش یافت.

دقایقی از پس از این عملیات، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی که مضطرب به نظر می رسید، گفت: به دلیل نیاز نظامیان امریکا به پوشک ، فعلا اولویت با سربازان، فرماندهان نظامی و مسئولان عالی رتبه دولت است. او افزود: فعلا ارسال تجهیزات نظامی به پایگاه های آمریکا در سراسر جهان متوقف شده و به دلیل نیاز فوری نظامیان به پوشک، ارسال هرگونه تجهیزات نظامی و مهمات، در اولویت بعدی است.

افزایش بودجه پوشکی و کاهش بودجه موشکی

رئیس جمهور آمریکا همچنین در ارتباط با  بودجه نظامی ۶۴۹ میلیارد دلاری ایالات متحده، و افزایش آن بعد از هفت سال، اذعان کرد: با توجه به شرایط فعلی در خاورمیانه و جنگ روانی بر اثر هدف قرار گرفتن بزرگترین پایگاه نظامی ما، نیروهای نظامی بقیه پایگاه ها در سطح کشورهای دیگر هم مشکل بیرون روی پیدا کرده اند ، لذا امسال برای اولین بار در تاریخ آمریکا بودجه موشکی کاهش یافته و بودجه پوشکی افزایش پیدا می کند.

 دونالد همچنین در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود، از رایزنی برای ارسال پوشک از این کشور خبر داد و اظهار داشت: وزیر خارجه آلمان نیز همکاری پوشکی خوبی با ما خواهد داشت و مقرر شده است به ازای شرایطی که آمریکا در تحمیل جنگ علیه ایران بوجود آورده و سودی که آلمان در مقابل فروختن جنگ افزارهای شیمیایی در جنگ ایران و عراق بدست آورده است، پوشک در اختیار ما قرار دهد. 

 ترامپ همچنین هشدار داد: کسانی که قانون پوشکی دولت را دور بزنند، بدون در نظر گرفتن سهمیه پوشک به عراق یا یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه تبعید خواهند شد.   

 عین الاسد منبع بوی بد تهران  

در تحولات دیگر، فعالان زیست محیطی از پیدا شدن منبع بوی بد تهران خبر دادند و اعلام کردند: منشاء بوی نامطبوع تهران حاصل از انفجار های اخیر در پایگاه عین الاسد است. پادشاه عربستان نیز با تایید اعزام نماینده ای به آمریکا اعلام کرد: وقتی که از نیت ترامپ مبنی بر حمله تلافی جویانه به ایرانی ها از پایگاه های عربستان آگاه شدم نماینده ای به آمریکا فرستادم و اعلام کردم ما را درگیر جنگ نکنید اما دونی گفت: «بقره» ساکت شو دخالت نکن.

 ملک سلمان گفت: ترامپ قسم خورده بود که به 52 نقطه حساس ایران حمله می کند من به ترامپ گفتم اگر حمله کنی گند می زنی به همه چیز؛  فردا که هوا روشن شود بوی آن در آید اما او گوش نکرد. ترامپ اولش همه چیز را به گردن گرفت اما صبح جمعه که متوجه شد چه گندی زده زیر بار نرفت و گفت من از هیچ چیز خبر ندارم. ایرانی ها که حساب شده نقشه ریزی کرده بودند اعلام کردند که هدف آنها از کار انداختن ماشین جنگی آمریکا بوده و مرحله دوم عملیات آنها زمانی آغاز شد که نظامیان آنها از بیم حملات بعدی خودشان را خراب کرده بودند؛ از اول هم نقشه هم همین بوده .

   براساس اخبار رسیده از منابع رسمی، بوی بد تهران همچنین ناشی از وضعیت جنگی در ناو هواپیما بر آمریکایی ها است که بر اثر بادهای موسمی و وزش بادهای جنوب به شمال به سمت تهران می آید. وی گفت بزودی با اخراج ناوگروه آمریکا از خلیج فارس این بوی مشمئز کننده از بین خواهد رفت.

در تحولی دیگر؛ ایران آمریکا را تحریم پوشکی کرده و گفته است هر کشوری که به آمریکا پوشک صادر کند حامی تروریسم تلقی شده و با آن برخورد می شود.

مصوبه توالت فرنگی به عنوان تجهیزات جدید سربازان

در اقدامی دیگر؛ به دنبال وضعیت فوق العاده در میان سربازان آمریکا با تصویب نمایندگان سنای آمریکا و پنتاگون؛ از این پس توالت فرنگی جزو تجهیزات انفرادی نیروهای نظامی آمریکا محسوب شده و پنتاگون موظف شده است این تجهیزات را علاوه بر توالت های صحرایی در اختیار سربازان و نیروهای نظامی قرار دهد.

فرمانده ناو آمریکایی: من مامانمو می خوام

در همین حال صدای آژیر خطر و وضعیت اضطراری در ناو غول پیکر آمریکا اعلام شد؛ منابع عربی اعلام کردند که حالت آماده باش در ناو به دنبال حرکت یک کشتی کوچک صیادی که برای ماهیگیری از شعاع 50 مایلی ناو جنگی آمریکا در حرکت بود، ایجاد شده است. در همین حال فرمانده ناو که در اتاق خود در حال استراحت بود از خواب بیدار شد و گفت: من مامانمو می خوام.

 

   علی اشرف خانلری

 

ارسال نظرات