گام دوم انقلاب پایه ریزی تمدن اسلامی در جهان است.
کد خبر: ۹۲۰۷۵۳۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نماینده، ولی فقیه در کردستان امروز در سلسله نشست‌های ایده پردازی تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی که در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد با بیان این مطلب گفت: علما و روحانیون در تحقق این مهم نقش بسزایی دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب به فرموده: رهبر معظم انقلاب شامل سه مرحله خودسازی، جامعه پردازی و ایجاد تمدن اسلامی است گفت: طلبه‌هایی که در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند زمینه ساز ظهور خواهند بود.

وی افزود: تربیت طلاب در گام دوم انقلاب با هدف هدایت بشریت برای حفظ دین انجام می‌شود.

نماینده، ولی فقیه همچنین با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و جنایت‌های همیشگی استکبار علیه نظام اسلامی گفت: عملیات‌های موشکی اخیر، ذلت و خواری برای آمریکا و اقتدار برای کشورمان به ارمغان آورد.

وی همچنین شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه هواپیمای مسافربری را خطای انسانی دانست و گفت: این نشانه اقتدار ایران است که این حادثه را پذیرفت.

معاون آموزش و پژوهش شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور هم با بیان اینکه آنچه در گام دوم انقلاب برای طلاب باید اهمیت داشته باشد تعاملات مبتنی بر خودسازی است گفت: اگر اخلاق تزکیه نشودعاملی برای جنگ افروزی می‌شود.

مرتضی یوسفی راد افزود: این وظیفه طلاب و روحانیون است که در کنار این مهم، هم نوعان خود را نیز برای رسیدن به تعالی یاری دهند.

حجت الاسلام حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم ضرورت لزوم اخلاص و پاکسازی نیت، عمل به علم، حسن خلق، عفت نفس را از وظایف دینی و اخلاقی طلبه‌های علوم دینی در گام دوم انقلاب دانست و تأکید کرد: برای تحقق این مهم باید بازنگری در نظام آموزشی با حفظ هویت حجره‌های سنتی طلاب انجام شود.
 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات