اهالی فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان شرقی برای نخستین بار در کشور با سیدالشهدای مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۹۲۰۷۵۸۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج، «مکتب سلیمانی» آیین نکوداشت و تجدید میثاق اهالی فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان شرقی با سیدالشهدای مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از هنرمندان و خبرنگاران استان به همت حوزه هنری استان و جمعی از نهادهای فرهنگی در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.

در این آیین، احمدرضا بیضایی، استاد قره باغی، دوست زاده ضمن سخنرانی، به ارائه آثار خود پرداختند.

در حاشیه برگزاری این آیین، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان شرقی با امضای میثاق نامه با سردار دل ها تجدید میثاق کردند که متن میثاق نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إن الذينَ امَنوا وعَمِلوا الصالحات سَيَجعل لَهم الرَّحمنُ وُدّا.»

به یقین آنها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، خداوند رحمان، آنها را محبوب می‌گرداند.

13 دی ماه سال 1398، در تاریخ معاصر کشور عزیزمان جاودانه شد. در این روز بود که سردار نامدار جبهۀ جهانی مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، هدفِ شبیخون ناجوانمردانه و وحشیانۀ دولت تروریست ایالات متحدۀ آمریکا قرار گرفت و به ملکوت اعلی شتافت. این نخستین بار نبود که دستِ آمریکا به خون حق طلبان و آزادگان آلوده می شد، این بار اما کینۀ شیطانی خود را با ریختن خونِ یکی از پاک ترین، آزاده ترین و شریف ترین مجاهدانِ راه حق هویدا کردند. پایکوبی و هلهلۀ سران دولت تروریست آمریکا و پذیرفتن مسئولیت این اقدام وحشیانه، نشان داد که سرشت این دولت با خونریزی و آدم کشی نهاده شده است و حیات خود را به ممات مظلومان گره زده است.

این غوغایِ مستانه، اما دیری نپایید؛ آنگاه که اقیانوس محبت و بصیرت میلیون ها ایرانی و غیرایرانی به حرکت درآمد و پیکر خونینِ فرزندان مجاهد خود را با چشمانی اشکبار در آغوش گرفت و رستاخیزِ تشییع سردار مبارزه با آمریکای جهانخوار را برپا کردند.

بُهت دنیا از چنین قدردانیِ باشکوهی، انعکاس همان محبتی بود که خداوند به واسطۀ عمل صالحِ سردار پاکبازشان در دل های آزادگان کاشته بود.

کیست که نصیبی از حریت و صداقت برده باشد و بر حقانیت مسیر این شهیدان سرافراز صحه نگذارد. ما هنرمندان و فعالان  فرهنگی آذربایجان شرقی نیز، به معاصرت با چنین آزادگانی افتخار می کنیم و از خداوند متعال، مسئلت می نماییم که ما را از آگاهانِ واقعیِ خط سرخ شهادت قرار دهد. ما فرزندان ایران اسلامی، سر تعظیم در برابر مجاهدت های خالصانۀ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همۀ همرزمانِ گمنامش فرود آورده و در محضر این شهدای والامقام عهد می بندیم که همواره بر طریق خونرنگ آرمان شهدا استوار بوده و حتی برای لحظه ای، کینۀ شیطان بزرگ، این تروریستِ خون آشام زمانه را از دل بیرون نکنیم.

عهدی که در این روز و در پیشگاه ارواح مطهر شهدا بسته می شود، میثاقی است به بلندای تاریخ سترگ آزادگی و حق طلبی.

ارسال نظرات