خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۲۰۷۶۰۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدکاظم انبارلویی در رسالت نوشت:

 

سفیر انگلیس در تهران یک عنصر امنیتی است و در سوابق خود حتی یک روز هم در نقش یک دیپلمات بازی نکرده است. او را در تجمع غیرقانونی چند دانشجو مقابل دانشگاه امیرکبیر دستگیر کردند که مشغول تهیه عکس و فیلم بوده است. بلافاصله دومنیک راب، وزیر خارجه انگلیس با اعتراض به بازداشت سفیر، این کار را نقض فاحش قوانین بین‌المللی توصیف نموده است. وزارت خارجه هم بلافاصله با رایزنی با نیروهای امنیتی، سفیر را آزادکرده و دوباره او را برای ادای توضیحات احضار کرده است. البته جناب سفیر به هنگام بازداشت از معرفی خود اجتناب ‌کرده، ‌اما پس از مدتی پشیمان شده و با زبان فارسی به معرفی خود پرداخته است.

از سوی دیگر، ترامپ هم صبح از خواب بلند شده و در صفحه توئیتر خود از تجمع غیرقانونی حمایت کرده و گفته است: «من در کنار شما ایستاده‌ام و از شجاعت شما الهام می‌گیرم.»

در خصوص این‌یکی، دو رخداد ذکر چند نکته حائز اهمیت است:

 

۱- دنیا از تشییع باشکوه پیکر شهید سلیمانی و یاران باوفایش هنوز در شوک و حیرت به سر می‌برد که چگونه یک سردار شگفتانه در قلب ۸۰ میلیون ایرانی و میلیون‌ها نفر در غرب آسیا جای خود را بازکرده که در فقدان او اشک می‌ریزند و قهرمانی‌ها و پهلوانی‌های او را درنبرد با تروریسم دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی تقدیر و تقدیس می‌نمایند.

دنیا هنوز در شوک سیلی اول سپاه به‌صورت اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد به سر می‌برد که چگونه سربازان شهید سلیمانی شجاعانه بر سر آن‌ها فرود آمدند و حکم «انتقام»، «انتقام» که از سوی ملت ایران صادرشده بود را اجرا کردند.

این دو رخداد به‌گونه‌ای بود که ترامپ خفقان گرفته بود و نمی‌توانست در حالت آچمز واکنشی نشان دهد.

جاسوس خانه‌اش هم که در تهران تعطیل است. به سفیر انگلیس دستور داده برود جلوی دانشگاه امیرکبیر، چند روسیاه را جمع کند، یک عکسی و فیلمی و شعاری به بهانه سقوط هواپیمای اوکراینی تدارک ببیند، شاید یک‌راه تنفسی برای خود ایجاد کند.

ترامپ ۸۰ میلیون ایرانی را در کف خیابان‌ها با فریادهای خشمگینانه علیه نظام آمریکا ندید و در مقابل آن‌ها ایستاد،‌ اما چند نفر وطن‌فروش را جلوی در دانشگاه امیرکبیر دید و گفت: «من در کنار شما ایستاده‌ام.»

 

۲- وزیر خارجه روسیاه انگلیس دستگیری سفیر خود را نقض فاحش قوانین بین‌المللی می‌داند و آن را محکوم می‌کند، اما حمله یک ارتش اشغالگر در عراق به بالاترین مقام نظامی این کشور و مهمان او را نمی‌بیند و محکوم هم نمی‌کند و آن را نقض قوانین بین‌المللی نمی‌داند.

وزیر خارجه روسیاه بریتانیای صغیر، نقض عهد آمریکا در برجام را نمی‌بیند، قراردادی که ۶ کشور هسته‌ای جهان ازجمله انگلیس آن را امضا کرده اند را نادیده می‌گیرد و زیر همه تعهدات برجامی می‌زند، آن را نقض قوانین بین‌المللی نمی‌داند، اما حضور سفیر خود را در یک تجمع غیرقانونی و دخالت در امور داخلی ایران را عین قوانین بین‌المللی می‌داند. او این دانش دیپلماتیک خود را در کدام دانشگاه به دست آورده که این‌طور رسوا و بدون هیچ خجالتی آن را بیان می‌کند. سفیر لندن در تهران یک عنصر نامطلوب است، او را به جرم دخالت در امور داخلی ایران باید اخراج کرد.

 

​​​​​​​۳- اما بیان چند کلمه در مورد اهمیت این جماعت معترض که تحت مدیریت سفیر انگلیس تجمع غیرقانونی انجام دادند، خالی از لطف نیست.

یک‌صد سال پیش که جریان مشروطیت برپا شد، یک عده رفتند سفارت انگلیس متحصن شدند و نسخه انگلیسی مشروطه را سر دیگ پلوی سفارت نوشتند. این‌ها از اعقاب و انصار و نسل همان مشروطه انگلیسی هستند. این‌ها در نهضت ملی در تأمین منافع انگلیس در ایران زحمت‌ها کشیدند؛ در نهضت اسلامی امام خمینی(ره) هم جزء پیاده‌نظام آمریکا و انگلیس بودند.

نمایندگان همین جماعت بودند که در فتنه سبز به پارلمان اروپا و کنگره آمریکا رفتند و التماس کردند برای نابودی ملت ایران، تحریم‌های فلج‌کننده تصویب کنند. حالا مأموریت یافته‌اند پس از قیام ملت ایران در حمایت از یک سردار ایرانی بیایند به بهانه‌ای واهی از ملت ایران و از سردار سرافراز اسلام انتقام بگیرند و عکس او را پاره کنند و با سفیر انگلیس عکس بگیرند. این رسواترین، زشت‌ترین و تهوع‌آورترین حرکت سیاسی است که ممکن است مشتی وطن‌فروش از خود بروز داده باشند.

مردم ایران واقعا در سوگ مسافران هواپیمای مسافربری اوکراینی متأسف و متأثر هستند. این سقوط محصول فضای تهدیدات نظامی ترامپ پدید آمد. همراهی با ترامپ در این حادثه مصداق «اتم» وطن‌فروشی و همگامی با دشمن و پشت کردن به ملت است. آن‌ها قادر نخواهند بود به شعور مردم ما توهین کنند و آمریکا را در این حادثه تبرئه نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها