خبرهای داغ:
رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین:

نقش بانوان و خانواده برای ترویج نماز در جامعه بی‌بدیل است

رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: نقش بانوان و خانواده برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه بی بدیل است و باید با آگاهی از این ظرفیت، برای توسعه نمازخوانی تلاش کنند.
کد خبر: ۹۲۰۷۷۱۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سید قریش موسوی در کارگروه بانوان و خانواده استانداری قزوین، افزود: زنان و مادران نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و تربیت نیمی دیگر بر عهده این قشر است و باید از ظرفیت آنها برای انتقال مفاهیم دینی به کودکان و فرزندان استفاده کرد.


وی نماز را مایه امنیت و آسایش جامعه دانست و اظهار داشت: مهمترین جایگاه ترویج نماز در میان خانواده قرار دارد و والدین به ویژه مادران باید شیرینی نماز را از کودکی به کودکان خود بچشانند.


حجت‌ الاسلام موسوی با بیان اینکه اگر فریضه نماز به‌خوبی در جامعه عملی شود شاهد برکات آن خواهیم بود، ادامه داد: نماز نجات‌ دهنده انسان‌ها از انحراف است و نماز جماعت نیز سبب عادت دادن جامعه به این فریضه مهم و تقویت روحیه برادری و برابری در بین مردم می‌شود.


این مسوول تصریح کرد: امروزه آسیب‌های زیادی از قبیل اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و ...جامعه را تهدید می‌کند که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج نماز است.


وی افزود: در آیات و روایات بر اقامه نماز تاکید فراوانی شده است و دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به ترویج فرهنگ نماز در ادارات و خانواده‌ها تلاش کنند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار