خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مسجد جامع شهر منجیل گفت: دشمن در میدان‌های جنگ از عهده سردار سلیمانی بر نیامد و دست به اقدامات ناجوانمردانه زد.
کد خبر: ۹۲۰۷۷۱۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت شهید سردار سلیمانی که در مسجد جامع شهر منجیل برگزار شد، با اشاره به اهمیت واقعه تاریخی قیام مردم قم در 19 دی ماه 1356، اظهار کرد: 19 دی روزی است که مردم قم به دلیل اهانت یکی از روزنامه‌ها به امام خمینی (ره) قیام کردند و طلبه‌ها و فضلای شهر قم در آن روزگار تمام همت خود را برای گرفتن انتقام از آن رژیم ضد اسلام به کار گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه در آن زمان با دو روش باید از رژیم پهلوی انتقام گرفته می‌شد، تصریح کرد: در آن روزهای قبل از انقلاب اسلامی مردم ایران یا باید به وسیله سخنرانی‌ها و پخش شب‌نامه و اعلامیه انتقام می‌گرفتند و یا باید رژیم پهلوی را ساقط می‌کردند که خوشخبتانه مورد دوم اتفاق افتاد و این مهم به نتیجه رسید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه درک ساقط شدن رژیم پهلوی در آن روزها برای مردم سخت بود، عنوان کرد: امروز خوشخبتانه در شرایطی قرار داریم که همه مردم و مسئولان کشور و منطقه به برچیده شدن بساط آمریکا از منطقه اعتماد و اعتقاد دارند و این مهم را می‌توان از شلیک موشک‌های سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد به خوبی مشاهده کرد.

 

 

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه امروز دشمنان بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و جریان مقاومت اذعان دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این شرایط هنوز هم آدم‌هایی وجود دارند که فکر می‌کنند اگر آمریکا به کسی لبخند بزند، خیلی عزیز شده‌اند ولی این افراد باید بدانند که قرآن کریم چنین اشخاصی که با مستکبران همراه هستند را ذلیل خطاب می‌کند.

 

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: عده‌ای در کشور می‌گفتند که جمهوری اسلامی نباید به دنبال ساخت موشک برود و این مهم در حالی است که آیات قرآن و روایات تاکید می‌کنند هر چقدر می‌توانید در مقابل دشمن خود را قوی و قدرتمند کنید.

 

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که در تمام شئونات زندگی شهید سلیمانی به راحتی می‌توان مشاهده کرد، استقامت در راه خدا بود و ایشان بیشتر عمر مبارک خود را در عرصه مبارزه و جنگ سپری کردند و نه تنها از شهادت واهمه ای نداشتند، بلکه همواره التماس دعای شهادت از فرزندان مدافع حرم و غیره داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه از زندگی شهید سلیمانی درس‌های زیادی می‌توان گرفت، گفت: جهاد در راه خدا از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی بود، جهادی که امام علی (ع) درباره آن می‌فرماید که "جهاد دری از درهای بهشت است که به روی هر کس باز نمی‌شود و تنها به روی بندگان مخصوص خدا باز می‌شود".

 

 

 

امام جمعه قزوین افزود: حمایت از مسلمانان و حمایت از مستضعفان جهان از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی به حساب می‌آمد و ایشان به نوعی برای مردم منطقه و ایران امید و امنیت به حساب آمده و حامی مسلمانان و مستضعفان گرفتار، جنگ زده، آواره و یتیم در سراسر جهان بودند.

 

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی از مشکلات کشورهای درگیر جنگ گره گشایی می‌کرد، عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی ظرفیت‌های مردمی کشورهای مختلف را حول محور مقاومت جمع کرده و به نوعی ارتش بین‌المللی اسلام را رقم زد که قرار است بساط آمریکا را در منطقه جمع کند.

 

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه نماز ستون دین است و همه موضوعات دین با نماز معنا پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: البته ستون نماز هم ولایت است و شهید سلیمانی هم در زمینه ولایت و هم در زمینه اقامه نماز به بهترین شکل ممکن عمل کرد و ما امروز می‌توانیم شهادت دهیم که او اقامه کننده نماز بود.

 

 

امام جمعه قزوین گفت: عده‌ای هم هستند که نماز می‌خوانند ولی قراردادهایی را امضا می کنند که برخلاف دین، اسلام و انقلاب اسلامی است و آنها باید این را بدانند که کسی که نماز را اقامه کند به سمت چنین اقداماتی نمی‌رود چرا که اقامه نماز انسان را از فحشا و منکرات دور می‌سازد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: دشمن در میدان‌های جنگ از عهده سلیمانی برنیامد و دست به اقدامات ناجوانمردانه زد و این مهم را در طول تاریخ اسلام با امام علی (ع) و امام حسین (ع) و سایر ائمه معصوم انجام داده‌اند که نشان دهنده ضعف آنها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها