خبرهای داغ:
حجت الاسلام سرلک گفت: افرادی که خدا و دستوراتش را سرلوحه زندگی قرار دهند، مانند حاج قاسم سلیمانی می‌شوند که در به در به دنبال شهادت می‌گشت و در نهایت نیز به آن دست یافت و به تعبیر مقام معظم رهبری شهادت مرگ تاجرانه است.
کد خبر: ۹۲۰۷۷۴۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از حلقه وصل، مراسم بزرگداشت جان‌باختگان سانحه هوایی کشور شب گذشته(یکشنبه ۲۲ دی‌ماه) با سخنرانی حجت‌الاسلام علی سرلک و مدیحه سرایی حسین طاهری در مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و امام جماعت مسجد امام حسین(ع) نیز حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام سرلک در این مراسم با بیان اینکه کام کشور به دلیل از دست رفتن مسافران این هواپیما تلخ است، اظهار داشت: کشور ما دی‌ماه بسیار تلخ و عجیبی را پشت سر گذاشت. ابتدا حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید و سپس در شرایطی که فضای کشور بعد از تعرض نانجیبانه آمریکایی‌ها، در شرایط کاملاً جنگی به سر می‌برد و حساسیت ثانیه‌ای وجود داشت، حادثه‌ای تلخ برای هواپیما رخ‌داد.

وی افزود: خداوند برای برخی از مرگ‌ها، اجر شهادت را قرار داده است؛ به‌طور مثال فردی که برای خانواده تلاش می‌کند تا رزق حلال به دست بیاورد، اگر در این مسیر بمیرد، شهید تلقی می‌شود و یا اگر فردی برای طلب علم حرکت کند که امری مقدس است و در این مسیر بمیرد، اجر شهادت را دارد یا برای برخی از مرگ‌ها مانند مرگ در آب، سوختن و به وسیله آهن مردن نیز اجر شهادت ذکر شده است. در این هواپیما نیز جمعی از نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی کشور حضور داشتند که حقیقتاً داغ سنگینی به دل‌ها ماند.

 

سرلک گفت: به تک‌تک خانواده‌های داغدیده تسلیت می‌گویم و به هموطنان حتی به سایر خانواده‌های داغ‌دیده در کشورهای اکراین، سوئد و افغانستان تسلیت می‌گوییم و امیدواریم خداوند روح این درگذشتگان را با صدیقه طاهره محشور کند و به خانواده‌ها صبر عطا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در این روزهای اخیر، شاهد مرگ ستودنی برای حاج قاسم سلیمانی بودیم، تصریح کرد: انسان زمانی که خط یا نقاشی زیبا می‌بیند، تحسین می‌کند. شهادت حاج قاسم نیز تحسین همگان را برانگیخت زیرا بسیار زیبا بود.

وی افزود: پیامبر عظیم الشأن اسلام به جناب ابوذر این‌گونه وصیت می‌کند که خدا را به گونه‌ای پرستش کن که گویا او را می‌بینی؛ زیرا اگر تو او را نمی‌بینی، خدا، شاهد توست و ناظر اعمال ماست. ما همواره در محضر خدا هستیم و به تعبیر امام خمینی رحمة الله عالم، محضر خداست و باید بدانیم هر عمل و رفتار ما در پرونده ثبت و ضبط می‌شود.

سالک با بیان اینکه از معصوم (ع) سوال می‌شود کدام آیه قرآن ترسناک‌تر است که می‌فرمایند این آیه که یک ذره خیر و شر در این دنیا محاسبه می‌شود، تصریح کرد: تمام انسان‌ها در روز قیامت خواهند دید که هر رفتار، کامنت، لایک و گفتار آن‌ها در روز قیامت مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

این سخنران دینی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید افرادی که در محاسبات خدا جدی نیستند به بن‌بست خواهند رسید گفت: افرادی که خدا و دستوراتش را سرلوحه زندگی قرار دهند، مانند حاج قاسم سلیمانی می‌شوند که در به در به دنبال شهادت می‌گشت و در نهایت نیز به آن دست یافت و به تعبیر مقام معظم رهبری شهادت مرگ تاجرانه است که انسان از مرگ خود هم بهره می‌برد.

وی اضافه کرد: در این دنیا با تمام فشارها و مشکلات موجود، جریان باطل هم در برابر انسان‌ها صف‌بندی کرده است، اما افرادی می‌توانند به سلامت رهسپار دیار جاویدان شوند که خود را از غیر خدا سبک کنند و تعلقی به این دنیا نداشته باشند. حاج قاسم سلیمانی قله انسان‌هایی بود که در برابر عظمت خداوند، از این دنیا دل بریده بود. به طوری که ناراحت بود جامعه را به باحجاب و بی‌حجاب، اصلاح طلب و اصولگرا، قرمز و آبی دسته‌بندی می‌کنند، زیرا او می‌دید که همگان بنده خدا هستیم.

سرلک با اشاره به اینکه حادثه رخ داده برای هواپیمای مسافربری در کشور از سر بود، اما فرصتی برای بازگشت به اصل خود است، گفت: چند جوان باید تکه تکه شوند تا بدانیم انالله و انا الیه راجعون، ما از خداییم و به خدا باز می‌گردیم. این غم سنگین است و باید به همه تسلیت گفت، اما باید بدانیم که اگر نگاه ما مشابه حاج قاسم سلیمانی باشد، رفتار ما در جامعه از سر ادب و احترام خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه داستایوفسکی می‌گوید اگر خدا را از زندگی حذف کنیم همه چیز اعم از دروغ، تهمت و ... مجاز می‌شود، افزود: در این حادثه سردار حاجی‌زاده با کمال صراحت و شرافت آمد و گفت تقصیر از ما بوده است. افرادی که خدا را در نظر دارند، باید از عذرخواهی او، استقبال کنند، اما متاسفانه ما با رفتارهای خود این چنین افراد را هم پشیمان می‌کنیم. در کشور ما عذرخواهی کردن نهادینه نشده است و افراد نمی‌پذیرند که سهم و تأثیری در یک اشتباه دارند، اما سردار حاجی‌زاده در کمال مردانگی برابر رسانه‌ها حضور پیدا کرد و گفت زیر دست من اشتباهی کرده و تقصیر از ما بوده است. جامعه در برابر این رفتار باید تواضع کند و زیر بغل او را بگیرد تا بتواند سر بلند کند.

وی افزود موارد مشابه بسیاری در کشورهای دیگر رخ داده است، اما باید بدانیم حادثه رخ داده برای این هواپیما، در فضای کاملاً نظامی در کشور به‌وجود آمد. بنابراین نسبت به مواضع و سخنانی که می‌گوییم باید مراقبت داشته باشیم زیرا یک کلام ما در محضر خدا پاسخ دارد.

 

سرلک با بیان اینکه برای آرامش مردم باید شفاف با آن‌ها سخن گفت، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که در فضای نظامی همه چیز سری و محرمانه است و نمی‌شود با فضای نظامی‌گری و جنگ، برخط اطلاع رسانی کرد. برای مشخص شدن حقیقت نیازمند بررسی بود، اما تصور کنید اگر این موشک به جای این هواپیما، به دشمن خورده بود یا اصلاً واقعاً پهپاد از سوی دشمن آمده بود و این موشک شلیک نمی‌شد، در این صورت چه اتفاقی در کشور رخ می‌داد. پس نباید این حقیقت ما را منحرف کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان‌ها باید بدانند که تنها یک بار فرصت برای زندگی دارند، گفت: هر انسانی روزی با مرگ به تماشای جمال حق می‌رود. بنابراین چه خوب است عاقبتی چون حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم که خداوند چنین افرادی را صدا می‌زند و آنان نیز پاسخ می‌دهند. روز گذشته سید حسن نصرالله درباره حاج قاسم سلیمانی گفت خانواده اش هم این فرد را خیلی کم می‌دیدند و شاید سه روز نمی‌خوابید و در راه خدا تلاش می‌کرد.

وی اضافه کرد: خانواده شهدا نشان دادند اگر زمان امام علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام حضور داشتند، این بزرگواران انصار بسیار بیشتری داشتند و اگر حاج قاسم سلیمانی، شهید حججی، شهید همت، شهید صیاد شیرازی، شهید کاظمی و ... در مدینه بودند، شاید ماجرای کوچه رخ نمی‌داد.

سرلک افزود: سپاه ما مانند سعید بن عبدالله که روز عاشورا برابر امام حسین علیه‌السلام ایستاد تا تیرهای دشمن به ایشان اصابت نکند و حضرت نماز خود را به سلامت بخواند، محافظ کشور و مردم بودند تا تیرهای دشمنان به ما اصابت نکند لذا نباید اجازه دهیم که دستگاه تبلیغاتی دشمن جای جلاد و خادم را برای ما عوض کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها