در پی شهادت جمعی از نخبگان و هم‌وطنان گرامی در حادثه هواپیمای اوکراینی منتشر شد:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان سیرجان در پی شهادت جمعی از نخبگان و هم‌وطنان گرامی در حادثه هواپیمای اوکراینی بوئینگ 737بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۰۷۸۸۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان سیرجان در پی شهادت جمعی از نخبگان و هم‌وطنان گرامی در حادثه هواپیمای اوکراینی بوئینگ 737

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت 176 هم‌وطن آن هم نخبگان عزیز ملت ایران در حادثه دلخراش بوئینگ 737 داغی بس سنگین است که در کنار داغ شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و فوت هم‌استانی‌های عزیز کرمانیمان دل ما دانشجویان را بسی به رنج و درد آورده است. ما نیز همانند جمیع هم‌وطنانمان غصه این اندوه را به دل داریم و معتقدیم ابعاد این حادثه بایستی به دقت بررسی شده و مشخص گردد که چه کس یا کسانی در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند. هر چند که از اعماق وجود معتقدیم مسبب اصلی این حادثه جز آمریکای قاتل نیست؛ اگر وجود نحس آمریکا در منطقه و ماجراجویی‌های جنایت‌کارانه او نبود، صلح زیبا آنچنان فراگیر بود که هرگز نوبت به شلیک موشکی نمی‌رسید.

این حادثه هر چند سنگین و فراموش ناشدنی است اما موجب نخواهد شد که فداکاری‌های فرماندهان و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فراموش کنیم. ما از یاد نخواهیم برد که اگر هر روز با خاطری جمع راهی دانشگاه می‌شویم و در کنار خانواده و هم‌دانشگاهی‌ها با خاطر آرام و در امنیت کامل زندگی می‌کنیم، این از صدقه سر مردانی چون سردار عزیز حاجی زاده است که افتخار و آرزوی خود را فدا شدن برای ملت می‌دانند و با اقتدار مثال زدنی در خط مقدم جهاد و مبارزه با ظلم یزیدیان زمان سینه سپر می‌کنند.

ما به دستان این فرزند رشید روح الله خمینی(ره) که با صداقتی بی‌بدیل و بدون تلاش برای کتمان یا فرافکنی، مسئولیت را به گردن گرفتند و با آبروی خود راه سردار سپهبد سلیمانی را تداوم بخشید، بوسه می‌زنیم. چه بسا اگر امثال او و سردار سلامی‌ها در آن زمان که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه خواندند: «ای آبرودارها! ای اعضای امت اسلامی! ای یاوران دین! چرا از حق من چشم‌پوشی می‌کنید؟ چرا داد می‌‌زنم، کمکم نمی‌کنید؟» حضور داشتند فریادهای دختر رسول الله(ص) بی‌پاسخ نمی‌ماند؛ اینجاست که درک می‌کنیم چرا امام خمینی(ره) فرمودند: «امت من از امت صدر اسلام برترند.»

همچنین در پایان تأکید می‌کنیم که اجازه نخواهیم داد خون هم‌وطنان عزیزمان دستخوش بازی کثیف سیاسی عده‌ای شود که از حضور میلیونی مردم در تشییع سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد سلیمانی به خشم آمده‌اند و توان دیدن اتحاد مردم ایران را ندارند. این جماعت حداقلی که با فحاشی علیه عزیز ملت ایران، ذات انگلیسی خود را نشان دادند باید بدانند که ملت فهمیده ایران هر چند از اقدامات سهوی ایجاد شده دلخورند اما همچون حاج قاسم سلیمانی تا ابد پای منافع ملی ایران که جز با نیل به آرمان‌های بلند اسلامی محقق نخواهد شد، ایستاده‌اند و به عهدی اجازه دست درازی به آن‌ها را نخواهد داد.

والسلام علیکم شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان سیرجان

ارسال نظرات