بسیج دانشجویی و اساتید دانشگاه کردستان در واکنش به تجمع برخی دانشجویان بیانیه صادر کردند.
کد خبر: ۹۲۰۸۰۳۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

به گزارش سرویس دانشجویی خبرگزاری بسیج از کردستان،  بسیج دانشجویی و اساتید دانشگاه کردستان در واکنش به تجمع برخی دانشجویان بیانیه صادر کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل می‌باشد.

وَمِنَ النَّاسِ مَن یَعْبُدُ اللَّهَ عَلَىٰ حَرْفٍ فَإِنْ أَصَابَهُ خَیْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَىٰ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْیَا وَالْآخِرَةَ ذَٰلِکَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِینُ (الحج ۱۱)
ﻭ. ﺍﺯ ﻣﺮﺩم، ﻛﺴی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﻣی ﭘﺮﺳﺘﺪ، [ﻭ ﺑﺎ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺍی ﻛﻮﭼﮏ ﻣی ﻟﻐﺰﺩ]ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺧﻴﺮی ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺮﺳﺪ، ﺑﺪﺍﻥ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻳﺎﺑﺪ، ﻭ. ﺍﮔﺮ ﻣﺼﻴﺒﺖ ﻭ. ﺁﺯﻣﺎﻳﺸی ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺮﺳﺪ، ﺩﮔﺮﮔﻮﻥ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ [ﻭ ﺑﻪ ﺳﻮی ﻛﻔﺮ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ، ﭼﻨﻴﻦ ﻛﺴی]ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ. ﺁﺧﺮﺕ ﺯﻳﺎﻧﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﺯﻳﺎﻥ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ. (١١)

در روز‌های سخت پس از شهادت سپهبد سلیمانی که ایران اسلامی یکپارچه در بهت و حیرت بود و درحالی که با مطالبه مردمی برای انتقام سخت و تهدیدات شیطان بزرگ آمریکا، تمامی نیرو‌های دفاعی در حالت آماده‌باش کامل بودند ناگهان داغی دیگر بر دل آحاد مردم نشست و پس از آنکه این موضوع صادقانه و با شجاعت با مردم درمیان گذاشته‌شد که خطای انسانی باعث این اتفاق است، داغ همه مردم دوچندان شد و همه را در اندوه مضاعفی فروبرد.


اما گویا عده‌ای سخت از این اتفاق خوشحال شدند، آن‌هایی که هر روز به بهانه‌ای قصد دارند لکه‌ای سیاه را بر صفحه سپید و بی‌نقص جمهوری اسلامی ایران نشان دهند، حال آنکه آنان روز به روز سیه‌رو‌تر خواهند بود، کسانی که وقتی خبر سقوط هواپیما را شنیدند ذره‌ای نگرانی و ناراحتی آن‌ها را فرا نگرفت، اما پس از گذشت چند روز وقتی فرصت لجن‌پاراکنی‌ها را فراهم دیدند خبر از مراسم عزاداری دادند.


متاسفانه در روز‌های اخیر این‌گونه افراد با همراه کردن عده‌ای محدود از دانشجویانی که توان تشخیص حق در این اوضاع اندوه‌بار و غبارآلود را نداشتند دست به اقدامی بی‌شرمانه در ساحت مقدس دانشگاه زده‌اند.

بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان به تمامی دانشگاهیان این دانشگاه اعلام می‌دارد، که همواره هوشیار باشند، دانشگاهی که مبدا آزادی و آزادگی و شهادت است، نباید تبدیل به مکانی برای تحرک جریاناتی شود که اگرچه تعدد آن‌ها اندک است، ولی در همان اندازه نشان از مسیر رشد نا صحیح و اهمال‌کاری و سستی می‌دهند، ما دانشجویان بسیجی دانشگاه کردستان این اتفاق را محکوم کرده و انتظار داریم مسئولین و بعضی از اساتید این دانشگاه که صف خود را از این گونه افراد معلوم‌الحال جدا می‌بینند، صراحتا موضع خود را اعلام دارند.


همچنین در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه کردستان نیز آمده است:


بسیج اساتید دانشگاه کردستان با توجه به برگزاری تجمع بدون مجوز عده‌ای در فضای دانشگاه کردستان در غروب بیست و سوم دی ماه و سردادن شعار‌های ساختار شکنانه به بهانه مراسم یادبود حادثه هواپیمای اکراین ضمن محکومیت هر گونه تجمع فاقد مجوز به اطلاع می‌رساند نظام جمهوری اسلامی پاسداری از خون شهداء، قانون گرایی و ایفای نقش فرهنگی دانشگاه را اولویت خود دانسته و همصدایی جریانی خاص با رسانه‌های بیگانه در چارچوب دانشگاه که مکانی مقدس است را غیر قابل پذیرش و موید و رود جریان نفوذ در فضای دانشگاهی می‌داند. ج.‌ای بسی تاسف دارد که بعد از شهادت شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی همین جریان نفوذی به انحاء مختلف اجازه‌ی تکریم و تعزیت مقام شامخ ایشان را در گروه‌های تلگرامی و فضای دانشگاهی ندادند. بر مسئولان دانشگاه کردستان فرض است در مقابل چنین حرکات و جریان سازی، رسالت خود را انجام و موضع شفاف خود نسبت به چنین اقدامات ساختارشکنانه‌ای را اعلام نمایند.
 
 
ارسال نظرات