خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین
خمسه گفت: با انتخاب 10 نمونه ملی کشاورزی از استان قزوین در سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی برگ زرین دیگری را بر افتخارات این استان افزوده شد.
کد خبر: ۹۲۰۸۰۴۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در آیین سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی کشور که باحضور ریاست جمهوری، سرپرست وزارت جهادکشاورزی و دیگر مسوولین کشوری، لشکری و روسای سازمان جهادکشاورزی استان ها در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، ضمن تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی کشور از 10 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان قزوین نیز تجلیل شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در حاشیه این مراسم گفت استان قزوین به لحاظ کشاورزی دارای جایگاه ویژه ای در تولید محوصلات کشاورزی کشور می باشد که طی دوسال گذشته با افزایش تعداد نمونه ملی از استان قزوین گواه برای جایگاه کشاورزی این استان است.

خمسه گفت: در آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر ملی سال جاری 10 نمونه از استان قزوین در زیر بخش های دام ، باغبانی و زراعت ، آب و خاک و ترویج کشاورزی از شهرستان‌های استان انتخاب ‌شده‌اند.

وی افزود: استان قزوین با 10 كشاورز نمونه ملی رتبه اول كشوری را از نظر تعداد توليد كنندگان نمونه ملی در بخش كشاورزي در سال 97 به خود اختصاص داد.

خمسه با قدرداني ازتلاش بهره برداران نمونه در زمينه توليد و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي اظهاركرد: بهره وري از منابع آب و خاک، افزایش راندمان تولید و توليد محصول سالم از شاخص های مهم در انتخاب نمونه هاي كشاورزی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: علاوه بر كميت توليد و بهره وري در زمينه آب و خاک عواملي همچون سلامت و كيفيت محصول، استفاده از روش ها و فناوري هاي نوين و كمك به انتقال تجربه ها از ديگر شاخص هاي مهم انتخاب كشاورزان نمونه ملي كشور هستند.

وي اضافه كرد: سه نفر از اين تعداد نمونه هاي استاني در بخش زراعت، 4 نفر در بخش باغبانی ، یک نفر در زمینه دام ، یک نمونه در بخش اب و خاک و يك نفر در بخش ترویج حائز رتبه هاي برتر ملي شده اند.

خمسه گفت : پس از تعداد 7 نمونه ملی در سال گذشته، امسال برای اولین با 10 نمونه ملی از استان قزوین انتخاب شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها