خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: به منظور تمرکز فعالیت های فرهنگی 26 دی ماه دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار به یاد شهید جوان مدافع حرم شهید بصیری پور برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۰۸۰۵۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، عزیزی مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان در دیدار دست اندرکاران یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه سپاه یادگار معمار کبیر انقلاب است اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند "اگر سپاه نبود کشور هم نبود" این سخن ناظر بر عمق ایمان و اعتقاد ایشان به نهاد انقلابی سپاه بود که در آن برهه از زمان، عصر کنونی و آینده عنوان بازوی ستُرگ نظام جمهوری اسلامی مایه افتخار و مباهات ملت بوده است.

وی افزود: فرمایش امام (ره) بیانگر مسئولیت سنگین سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی و مردمی است و صمیمانه به نیابت از جامعه ورزش و جوانان و اعضای مرکزی ستاد یادواره شهدای ورزشکار استان از نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران  تشکر و قدردانی می کنم.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان بیان داشت: بزرگترین تجلی فرهنگ ایثار و شهادت را می توانیم در قدرشناسی ملت بزرگ ایران در مراسم تشییع سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش بینیم و این مؤید نگاه استراتژیک نظام و مردم به موضوع شهادت و زنده بودن انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: شهدا ، پاسداران انقلاب اسلامی هستند که آگاهانه راه امام حسین(ع) که ادامه راه انبیا الهی هست را انتخاب کردند و در این راه از عزیزترین گوهر وجودی یعنی جان شیرینشان گذشتند تا ارزش های الهی پایدار بماند.

عزیزی بیان داشت: آنچه در حوزه ورزش دنبال می کنیم راهبرد توسعه فرهنگی است و شعار " ورزش مرکب راکب است نه مقصد راکب " به عنوان مهمترین شعار در این جهت پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه قهرمانی بدون معنویت و اخلاق مطمئنا ورزش نیست و جایگاهی در نظام ارزشی ایران اسلامی ندارد افزود: ما تلاش داریم بتوانیم جامعه ورزش استان را به عنوان جامعه الگو و مرجع در حوزه اخلاق، ترویج فرهنگ و معارف الهی بویژه ایثار و شهادت به پیش ببریم.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان گفت: جریان برگزاری یادواره شهدا در سال گذشته در قالب کنگره 2هزار شهید خراسان جنوبی آغاز شد و بعد از آن یادواره های شهدای متعددی برگزار شد.

 وی اظهار داشت: پنج شنبه همین هفته 26 دی ماه ما میزبان خانواده معزز شهدای ورزشکار استان هستیم که از مجموع شهدای استان 64 شهید ورزشکار توسط خانواده ورزش و جوانان استان تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

عزیزی ادامه داد: در ستاد مرکزی یادواره شهدای ورزشکار استان جمعی از مدیران کل، روئسای هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد ورزش و جوانان  11هدف اصلی را را از برگزاری این یادواره شهدا دنبال می کنند.

وی با برشمردن اهداف برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان گفت: مهمترین موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن در بین نسل نوجوان و جوان است که به عنوان موتور محرکه فرهنگی بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان اظهار داشت: ترویج فضایل، سجایای اخلاقی و ارزشهای الهی بین جامعه مرجع ورزشکاران، تکریم منزلت و مقام شامخ خانواده های شهدای ورزشکار به عنوان خانواده های پیشرو و الگو و نمادسازی فرهنگی و الگوسازی موفق در جامعه با معرفی شهدای ورزشکار به عنوان قهرمانان جامعه از اهداف برگزاری یادواره شهداست.

وی، مقابله با هجمه نرم دشمنان را از دیگر اهداف یادواره شهدای ورزشکار برشمرد و افزود: دشمن برنامه ریزی وسیعی در حوزه تهی کردن جوانان از هویت ایرانی اسلامی دنبال می کند.

عزیزی عنوان کرد: ترویج وصایا و سیره عملی شهدا بین جوانان و نوجوانان را دنبال می کنیم که با بررسی در وصایای شهدای ورزشکار، سه نکته مهم از جمله ولایتمداری، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ادامه دادن راه حضرت زینب و دیگر پایبندی به ارزشهای الهی فصل مشترک برگرفته از وصایای شهدا بود.

 وی بیان داشت: از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان به دنبال اشاعه فرهنگ امیدواری به آینده هستیم با این دیدگاه که موضوع شهادت به عنوان تحقق وعده صادق الهی مدنظر جوانان باشد و به برکت خون شهدا این امیدواری منتج به تشکیل تمدن نوین اسلامی شود.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان، ترویج هویت و فرهنگ ناب اسلامی، ترویج پایداری ملی با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای ورزشکار و ترویج فرهنگ وحدت و انسجام اسلامی، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنک کتاب و کتابخوانی و افزایش  معرفت جوانان نسبت به سیره و وصایای شهدا را از دیگر اهداف برگزاری یادواره شهدای ورزشکار عنوان کرد.

وی متذکر شد: ویژگی برجسته این یادواره با 11 یادواره قبل، همکاری و هماهنگی بسیار مؤثر دستگاههای متولی فرهنگ ایثار و شهادت است که با نگاه فرابخشی به ما کمک کردند.

عزیزی با بیان اینکه وجه ممیزه دیگر این یادواره استفاده از ظرفیت ناب جوانان است ادامه داد: سازمان مردم نهادی که در حوزه تمدن نوین اسلامی فعالیت دارد مجری برگزاری یادواره شهدا هستند زیرا اعتماد به جوانان همواره مؤید این حرکت عظیم فرهنگی است که به دست جوانان انقلابی و متعهد رقم می خورد.

وی اظهار داشت: سومین وجه تمایز این یادواره، استمرار برنامه های فرهنگی شهادت در حوزه جریانسازی عمیق رسانه ای برای تاثیرگذاری بین نسل جوان است که یادواره شهدای ورزشکار در راستای برگزاری یادواره شهدای مختلف است.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان گفت: به منظور تمرکز فعالیت های فرهنگی دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار به یاد شهید جوان مدافع حرم شهید بصیری پور برگزار می شود.

وی بیان داشت: چون جریان سازی فرهنگی دغدغه ما است  برای این یادواره شعار محوری " شهادت، پیمان جوانمردان در آیین بندگی است" را انتخاب کردیم که مؤید پیام و معرفتی است که دنبال تسری آن هستیم.

عزیزی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی منوط به برگزاری یادواره نخواهد بود افزود:  اعزام خانواده های شهدای ورزشکار به مشهدمقدس در دهه فجر برگزار خواهد شد و بعد از 5سال که اردوهای راهیان نور اداره کل ورزش و جوانان برگزار نشده امسال در اواخر اسفندماه اعزام کاروان راهیان نور ورزشکاران و خانواده های شهدا به کربلای جنوب ایران داریم.

وی ادامه داد: نشر معارف ، وصایا و زندگی نامه شهدای ورزشکار در پایگاه های خبری، مکتوب و رسانه ها به عنوان خط رسانه ای دنبال می شود و در حوزه مستند سازی زندگی نامه شهدا از ابتدای برگزاری یادواره ها تا کنون 4تالیف را جامعه ورزش و جوانان تقدیم خانواده شهدا کرده است.

عزیزی گفت: به دنبال این هستیم که با رفع نواقص کتاب «سکوهای آسمانی» تجدید چاپ شود. بعد از شهادت سردار سلیمانی و با هماهنگی فرمانداران شهرستانها در دهه فجر شاهد افتتاح 17 پروژه ورزشی در شهرستانها و سه پروژه در شهرستانهای بیرجند، سربیشه و زیرکوه به نام سردار سپهبد شهید سلیمانی نامگذاری می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها