اعلام فراخوان بسیج سازندگی البرز برای کمک به سیل‌زدگان

بسیج سازندگی استان البرز برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان فراخوان فوری داد.
کد خبر: ۹۲۰۸۰۹۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان بسیاری  از هموطنان ناچار به خروج از منازل مسکونی و زندگی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شده‌اند.

به همین منظور برای تامین نیازهای مردم آسیب‌دیده از سیل، کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع دوست استان البرز برای هموطنان در سیستان و بلوچستان جمع آوری می شود.

رییس بسیج سازندگی استان البرز گفت: مردم نوعدوست  استان البرز می توانندکمک های نقدی خود را به نام مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) به شماره کارت 

۶۰۳۷-۹۹۷۹-۲۸۲۴-۸۱۱۲ واریز کنند.

سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند افزود: مردم می توانند کمک های غیرنقدی خود را همچون  لباس گرم، وسایل گرمایشی، کنسرو، آب معدنی و خشکبار  را  به معاونت های بسیج سازندگی در نواحی سپاه استان البرز تحویل دهند.

ورود سامانه بارشی و بارندگی های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخبال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

بر اساس برآوردهای اولیه سیلاب اخیر افزون بر ۳۳۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری حدود ۲۴ شهرداری این استان خسارت وارد کرده است.

سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دی در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان خسارت جدی به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و واحدهای مسکونی شهری و روستایی استان وارد کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها