خبرهای داغ:
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی خبر داد
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: طرح روستای بدون بیکار در آذربایجان غربی با جدیت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۸۱۰۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

 علیرضا آخوندزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: ۱۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال تسهیلات درراستای اجرای طرح‌های ملی «یک روستا، یک محصول» و «روستای بدون بیکار» برای توانمندسازی روستاییان طی امسال در این استان پرداخت شده‌است؛ ۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ۵۳ پرونده برای طرح «روستای بدون بیکار» به متقاضیان پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین 4 میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ۲۲ پرونده برای طرح «یک روستا، یک محصول» در استان پرداخت شده‌است.

این مسوول با اشاره به محصولات تولیدی «یک روستا، یک محصول»، ادامه داد: تولید قارچ در روستای مافی کندی سلماس، نان سنتی در شوریک چایپاره، گلیم دستی در گل سلیمان میاندوآب و قالی بافی در قوزلو شاهین‌دژ از جمله محصولاتی است، که در این طرح در روستاها تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به اشتغال ایجاد شده با پرداخت این تسهیلات، گفت: به طور میانگین هر ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای یک نفر اشتغال‌زایی دارد.

آخوندزاده بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خوداشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و بهبود امرار معاش روستاییان است.

وی گفت: اجرای این طرح‌ها می‌تواند با فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها، از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات